Lista czynników rankingowych Google – czyli jak skutecznie pozycjonować stronę cz.3

Lista czynników rankingowych Google – czyli jak skutecznie pozycjonować stronę cz.3

W poprzednich częściach artykułu przywołałem część wybranych czynników rankingowych dotyczących domeny, strony internetowej, linków, interakcji z użytkownikiem i zasad specjalnych Google, dzięki, którym pozycjonowanie stron internetowych może być znacznie łatwiejsze, a przede wszystkim skuteczniejsze. Poniżej przedstawię czynniki społecznościowe, czynniki związane z reklamą marki i spamem na stronie, które oczywiście również mają wpływ na pozycjonowanie stron www.

Czynniki społecznościowe

Liczba Tweetów

Okazuje się, że istnieje silne powiązanie pomiędzy ilością Tweetów a pozycją w rankingu Google. Badania i analizy można znaleźć TU. Trudno jednoznacznie ocenić wiarygodność badania, choć oczywiście nie przekreślam jego wyników.

Wzmianki na Facebooku o stronie

Wzmianki na Facebooku są jak linki zwrotne. Maja więc moc. Więcej na ten temat TU.

Polubienia na Google+

Wprawdzie oficjalnie Google twierdzi, że aktywność na Google+ nie ma znaczenia dla wyników wyszukiwania. Jednak trudno uwierzyć w fakt, że Google ignorowałoby wiadomości pochodzące z portalu społecznościowego przez siebie stworzonego.

https://www.youtube.com/watch?v=wB0kNiavqYk

Autorytet użytkowników Twittera, Facebooka Google+

Bez względu na portal społecznościowy, duże znaczenie ma to, kto lubi stronę i kto ją poleca. Osoby z zaufanym kontem, które są obecne na danym portalu od dawna, gwarantują większą siłę. Osobiście nie testowałem tego rozwiązania.

Czynniki związane z reklamą marki

Zakotwiczenie nazwy marki

Nazwa marki jako anchor tekst to dobry pomysł. Jest to rozwiązanie proste, lecz dające sygnał jakościowy.

Wyszukiwania konkretnej marki

Jeżeli użytkownicy wchodzą na Twoją stronę po wpisaniu nazwy marki, to znaczy, ze jesteś rozpoznawany i godny polecenia przez Google. Ale oczywiście na to trzeba sobie wcześniej zapracować!

Strony społecznościowe marki

Wiele dobrych firm dba o to, aby być widocznymi w mediach społecznościowych. Profile na Facebooku, Google+, Twitterze, czy LinkedIn są najpopularniejsze i warto zakładać na nich konta, gdzie będą pojawiały się aktualizacje i aktualności. Google może brać to pod uwagę, oceniając Twoją markę.

Konta pracowników na LinkedIn

Jeżeli pracownik danej firmy publikuje informacje, że jest jej pracownikiem, a dodatkowo jest to użytkownik zaangażowany, jest to potencjalny sygnał dla Google o jakości firmy.

Czynniki związane ze spamem na stronie

Kary spowodowane algorytmami, np. kara od Pandy

Każda kara, np. za słaba jakość tekstów, skutkuje słabszą widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron internetowych to m.in. duża dbałość o teksty i o linki  (spowodowana wprowadzaniem nowych algorytmów Google)– nie wolno tego zaniedbywać!

Linki pochodzące z nieodpowiednich stron

Jeżeli linki pochodzą ze stron, które nie są pochwalane przez Google, np. spamerskich stron, stron erotycznych, lichwiarskich, może to obniżyć pozycje strony.

Maskowanie przekierowań

Nie wolno tego robić i jeśli zostanie to ujawnione, możesz być pewny, że zostaniesz ukarany. Najczęściej karą jest filtr.

Ograniczona ilość reklam

Na stronie nie powinno być zbyt wielu reklam, zwłaszcza nachalnych z pojawiającymi się wiąż okienkami. Takie strony tracą w rankingu Google.

Automatycznie generowane treści

Automatycznie generowane treści mogą być powodem nałożeniem filtru, a nawet banem strony.


Nie przedstawiłem wszystkich czynników, które mogą wpływać na ranking w wyszukiwarce Google, a przez to pozytywnie działać na pozycjonowanie stron internetowych. Jest ich znacznie więcej (ponad 200), ja jednak wybrałem te, które wg mnie mają największe znaczenie. Mam nadzieję, że  będą pomocne!

Artykuł stworzony na podstawie: https://backlinko.com/google-ranking-factors


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski Z pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.