Pozycjonowanie strony internetowej – 5 narzędzi do testowania prędkości strony

Szybkość ładowania strony można sprawdzić za pomocą wielu narzędzi, w większości są one zupełnie darmowe. Wskażą nam one nie tylko szybkość ładowania się strony, ale również rozwiązania problemów

Jednym z ważnych czynników decydujących o pozycji w rankingu stron w wyszukiwarce Google, jest szybkość ładowania strony. Google dba o komfort użytkowników; chce, aby każdy z nich miał możliwość dotarcia do ważnych dla niego informacji, w jak najkrótszym czasie. Aby strona dla użytkownika wyszukiwarki była atrakcyjna, musi oferować nie tylko wysokiej jakości treść, ale powinna również szybko działać. Jest to istotne również w kontekście technologii mobilnej: responsywność i szybkość ładowania strony są kluczowe, jeżeli chodzi o użytkowników wyszukiwarki posługujących się urządzeniami mobilnymi. Poniżej przedstawimy 5 narzędzi, dzięki którym sprawdzisz, jaka jest szybkość Twojej strony.

1. Google Page Speed Insights

Google Page Speed Insights

Narzędzie od Google, więc warto od niego zacząć. Jest zupełnie darmowe, co oczywiście jest jego dużą zaletą. Ponadto, po wpisaniu adresu witryny, dostaniesz wskazówki  i sugestie mające na celu poprawę prędkości strony. Jeżeli zajmujesz się pozycjonowaniem stron internetowych, z całą pewnością powinieneś używać Google Page Speed Insights.

Instrukcja w 4 krokach

  1. Wejdź na stronę Page Speed Insights.
  2. Wpisz w pole wyszukiwania adres witryny i wciśnij przycisk „analizuj” i poczekaj kilka/kilkanaście sekund.
  3. Po skanowaniu strony, pojawi się lista ewentualnych błędów, wraz z sugestiami, które należy usunąć natychmiast.
  4. Możesz również poprawić UX, a więc doświadczenia związane z wrażeniami użytkowników dotyczącymi witryny. Lista błędów znajduje się pod sekcją prędkości

2. Pingdom

pingdom

Narzędzie, za pomocą którego sprawdzisz szybkość strony, a także dowiesz się, jak rozwiązać błędy u problemy, które są źródłem zwalniania szybkości strony. Pingdom oferuje również śledzenie historii wyników, a wszystkie dane przedstawione są w bardzo czytelny sposób.

3. GTMetrix

Pozycjonujesz strony internetowe? To narzędzie musisz znać! GTMetrix to jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi, które równocześnie charakteryzuje się bardzo  przyjaznym i prostym interfejsem.

gtmetrix

Dzięki niemu przekonasz się, jaka jest szybkość ładowania strony, a także, jak w poprzednich narzędziach, dostaniesz wskazówki, w jaki sposób rozwiązać swój problem. Bardzo ciekawe jest w tym rozwiązaniu to, iż łączy ono w sobie zarówno bazę Google jak i YSlow.

bazę Google jak i YSlow.

4. Web Page Test

Web Page Test to zaawansowane narzędzie. Dokładne dane? Analiza? Przedstawienie informacji na czytelnych wykresach? Decydując się Web Page Test dostaniesz to wszystko. Sprawdzenie szybkości ładowania strony odbywa się w określonej lokalizacji oraz określonej przeglądarce. Narzędzie jest bezpłatne i działa na licencji BSD. Web Page Test dostarczy informacji o całkowitym czasie ładowania całej witryny, czasie reakcji przeglądarki, czasie początku wyświetlania zawartości witryny. Czasie do pełnego załadowania strony, ilości elementów na stronie oraz czasie załadowania witryny z elementami zewnętrznymi.

web page test

5. Website Optimization

Kolejne godne polecenia narządzie, dzięki któremu można sprawdzić szybkość ładowania strony. Narzędzie charakteryzuje się prostotą. Raporty są bardzo zrozumiałe i przejrzyste. Website Optimization oferuje również  analizę ładowania strony, sugestie dotyczące sposobu naprawienie problemu, rekomendacje.


Warto korzystać z narzędzi, dzięki którym możemy poznać jak największą ilość czynników decydujących o naszej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Oprócz wymienionych, na uwagę zasługuje również Monitis, UpTrends Website Speed Test czy też DotCom Monitor. Bez względu na to, które narzędzie wybierzesz, powinieneś wykonać wszystkie zalecenia. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób zwiększyć szybkość ładowania swojej strony, cenne informacje znajdziesz TU.


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski Z pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.