10 narzędzi SEO, które powinieneś znać

10 narzędzi SEO, które powinieneś znać

Zastanawiacie się nad tym, jak usprawnić swoją pracę? Szukacie narzędzi, które mogą Wam w tym pomóc? Postanowiłem dzisiaj zrobić małe zestawienie, które powinno Wam się przydać.

Na samym początku chciałbym wyjaśnić pewną kwestię – nawet jeżeli pracujecie w agencji zajmującej się SEO, powinniście znać przynajmniej parę narzędzi kojarzonych bardziej z content marketingiem.

Między SEO a marketingiem treści jest w końcu dość płynna granica i obie te dziedziny wzajemnie się przenikają. Dlatego w moim zestawieniu znajdziecie nie tylko narzędzia dedykowane pozycjonerom.

Zapraszam do lektury 🙂

Promujesz cały czas tylko bieżący content ze swojego bloga? Masz dużo fajnych starszych wpisów, ale zapominasz o nich i w rezultacie nie przynoszą Ci żadnego nowego ruchu?

Możesz to zmienić dzięki platformie Egdar. Edgar to narzędzie do ponownego udostępniania i promowania starszego contentu. Dzięki niemu Twoje starsze treści znów ożyją i zaczną konwertować.

Z Goodbits szybko i sprawnie stworzysz newsletter, który możesz później wysłać swoim kontaktom z bazy danych. Czym Goodbits różni się od innych podobnych narzędzi?

Przede wszystkim bardzo intuicyjną funkcją dodawania do newslettera dodatkowych linków i treści. Dzięki niej możesz z poziomu wiadomości przekierować ruch na cały szereg wybranych przez siebie podstron.

Dzięki narzędziu stworzysz proste i bardzo estetyczne pop-upy, które będą zachęcały użytkowników do zostawienia swoich danych kontaktowych, np. maila.

Taką bazę możesz później wykorzystać na wiele sposobów (oczywiście pod warunkiem uzyskania odpowiednich zgód). Świetnie sprawdzi się do zapisów na newsletter.

Za pomocą Buffera zaplanujesz i opublikujesz na różnych profilach social media wybrane wpisy. Możesz wybrać dowolny dzień i godzinę publikacji.

Platforma potrafi naprawdę zaoszczędzić sporo czasu. Przede wszystkim nie trzeba codziennie pamiętać, żeby coś udostępnić. Wystarczy to zaplanować wcześniej w Bufferze.

Wszyscy, którzy zajmują się pozycjonowaniem czy reklamami PPC z pewnością znają Google Search Console. To tak naprawdę jedno z najbardziej podstawowych narzędzi w tej branży.

Google Search Console pozwala „zdiagnozować” witrynę. Zobaczyć, na jakich pozycjach się wyświetla, na jakie słowa kluczowe, czy jest zindeksowana itp.

Absolutny must have 😉

Pisałem już o tym narzędziu przy okazji programów polecanych do monitorowania zmian w algorytmie Google.

Chciałbym polecić go też w tym miejscu. MozCast naprawdę się przydaje. Pomaga ustalić, czy zmiana ruchu na stronie ma coś wspólnego z algorytmem, czy są jakieś problemy z witryną.

W wielu przypadkach taka podpowiedź jest na wagę złota.

Program ma ponadto bardzo przyjemny design – wahania w algorytmie pokazuje jak prognozę pogody.

Świetne narzędzie nie tylko do AdWords. Można z niego korzystać, np. dobierając słowa kluczowe do strony.

Dzięki niemu zobaczysz prognozy dotyczące wybranych słów, przewidywany ruch, propozycje podobnych fraz i wiele innych.

Google PageSpeed Insights zmierzy wydajność Twojej strony na desktopach i wersjach mobilnych.  Wyświetli Ci kilka wskazówek, które mogą poprawić działanie witryny i jej czas ładowania.

Wiadomo – długo wczytująca się strona to źle działająca strona. Warto wiec o to szczególnie dbać.

Narzędzie jest bardzo przydatne do analizowania stron internetowych. Skanuje podstrony i wyświetla istotne z punktu widzenia SEO dane, jak meta tagi robots czy duplikaty i treść nagłówków H1 i H2.

Zdecydowanie warto przetestować!

Link Popularity Tool

W Link Popularity Tool sprawdzisz, jaką popularnością cieszy się strona internetowa. Bada liczbę linków przychodzących i wychodzących, które posiada witryna.


Podobało Ci się zestawienie? Chcesz więcej takich artykułów? Daj znać w komentarzu!


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski Z pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.

Dodaj komentarz