Reklama w Google

Linki sponsorowane Google Ads


  • Bez długoterminowych umów
  • Bez usługi pozycjonowania już od 499 zł
  • Dedykowany opiekun
  • Raporty co miesiąc

BEZPŁATNA WYCENA GOOGLE ADS

Kontakt gorny

    Wysyłając zapytanie przez formularz wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych >>
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kim jestem?

Doświadczenie od kilkunastu lat

Specjalista SEO / SEM

Pasjonat marketingu internetowego od lat. Oferuję indywidualne podejście, wypracowane przez lata doskonałe techniki oraz wartościowy consulting z zakresu linków sponsorowanych jak i pozycjonowania organicznego.

Zajmuję się marketingiem wyszukiwarek (PPC + SEO = SEM) w Polsce, jak również za granicą.

Posiadam doświadczenie z kampaniami w różnych branżach, również w tych szczególnie trudnych.

specjalisa SEO

Czym się zajmuję?

Analiza konkurencji

W biznesie warto wiedzieć o konkurencji więcej niż o sobie samym. Dlatego pomogę Ci poznać mocne i słabe strony konkurentów, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na skuteczne promowanie strony w wyszukiwarkach.

Całościowa kampania

Od optymalizacji strony internetowej, przez stworzenie tekstów reklam, aż do budowy całościowej strategii dotarcia do Twoich klientów - moja propozycja dla Ciebie zawiera wszystko to, co jest Ci niezbędne do uzyskania widoczności w Internecie.

Dobór słów kluczowych i optymalizacja treści

Dbając o jakość treści na swojej stronie, zyskujesz szanse na wysokie pozycje w Google i zadowolenie użytkowników. Zadbam o to, podobnie jak o wybór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym odnajdą Cię potencjalni klienci.

Kompleksowy audyt strony

Czego potrzebuje Twoja strona, by wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Jakie zmiany są jej niezbędne, by spełniała oczekiwania użytkowników? Po przeprowadzeniu przez mnie kompleksowego audytu witryny, poznasz odpowiedzi na te pytania!

Weryfikacja działań innych agencji SEO

Jeżeli korzystasz z usług agencji SEO, ale wyniki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, być może warto zweryfikować jej działania. Nie potrzebujesz do tego detektywa, a doświadczonego specjalisty SEM.

Zwiększanie widoczności serwisu

Mijają miesiące, a serwis nadal ma słabą widoczność? Pozwól mi działać! Jestem specjalistą SEM, mam odpowiednią wiedzę, doświadczenia oraz narzędzia, co gwarantuje zwiększenie widoczności Twojej strony!

Zainteresowany/a?

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto wybrać właśnie mnie?

pozycjonowanie

Tylko bezpieczne strategie

Korzystam jedynie z bezpiecznych metod promocji. Uniknij zablokowania swoich reklam, a nawet całego konta!

Doświadczenie

Mam kilkanaście lat doświadczenia w branży, specjalizując się w bezpiecznym i efektywnym promowaniu strony.

Raportowanie statusu

Przejrzystość w pracy specjalisty SEM to podstawa. Otrzymasz ode mnie raport każdego miesiąca.

Przyjazna umowa

Umowa na czas nieokreślony. Po to, byś czuł się bezpiecznie i miał gwarancję efektywności działań każdego miesiąca.

Inwestycja szyta na miarę

Dostosowuję się do możliwości budżetowych Klienta. Maksymalizuję efekty w podanych przez Klienta widełkach inwestycyjnych.

Przekonałem Cię?

Wyślij zapytanie

Kontakt

Napisz do mnie! Odpowiem na każdą wiadomość i zrobię wszystko, by reklama w Google pod postacią kampanii linków sponsorowanych pomogła Ci w osiągnięciu Twoich celów biznesowych. Pamiętaj, że najlepszą widoczność w Google zapewni tylko profesjonalny i doświadczony specjalista ds. SEM!

Kontakt (form dolny)

    Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej >>
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Reklama Google Ads (dawniej Google AdWords) – poradnik

Google Ads (AdWords) – co to jest?

Działania marketingowe mogą być prowadzone w wielu kierunkach. W zależności od swoich potrzeb i budżetu możesz wybierać m.in. spośród kampanii na Facebooku, pozycjonowania strony WWW i… reklamy w Google. Największa na świecie wyszukiwarka internetowa przygotowała dla Ciebie mnóstwo tańszych, droższych, łatwiejszych i bardziej skomplikowanych rozwiązań.

 

Jak działa Google Ads?

Google Ads to serwis, który połączył w sobie Google AdWords i Google AdWords Express. To płatne rozwiązanie – reklamy linków sponsorowanych, które wyświetlają się internautom w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych haseł w polu wyszukiwarki. Od wyników organicznych różnią się przede wszystkim czasem, w którym osiąga się zamierzone efekty (konwersję). Aby znaleźć się na górze organicznych wyników, potrzebujesz specjalisty, który przez kilka miesięcy będzie pozycjonował Twoją stronę i sprawi, że zostanie tam na długo. Skuteczna kampania Google Ads (dawniej AdWords) przynosi natychmiastowe, ale krótkotrwałe efekty – dociera do grupy odbiorców tylko wtedy, kiedy jest regularnie opłacana.

Ale wyniki wyszukiwania to nie wszystko! Przy odpowiednim ustawieniu kampanii Google Ads, Twoja reklama może pojawiać się również na banerach w innych witrynach, na portalu YouTube, a nawet podczas przeglądania skrzynki Gmail (w górnej części strony lub jako osobne wiadomości w zakładce „oferty”). Inicjatywa rozrasta się z roku na rok tak bardzo, że oferuje już niemal nieograniczone możliwości projektowania reklam skierowanych nawet do najmniejszych grup docelowych. Zrozumienie jej działania wymaga jednak dużego doświadczenia marketingowego.

 

Reklama Google AdWords (Google Ads) – jak zacząć i  zoptymalizować skuteczną kampanię?

Jeśli chcesz oszczędzić swój czas i pieniądze, zadbaj o to, żeby Twoja reklama w Google przynosiła maksymalnie wysokie zyski. Najlepszym wyborem będzie zatrudnienie osoby lub agencji, która na kampaniach Google Ads „zęby zjadła”. Taka inwestycja da Ci pewność wysokich zysków i promocji firmy w krótkim czasie. Jeśli jednak zdecydujesz się rozpocząć i prowadzić kampanię samodzielnie, zapoznaj się z podstawami obsługi Google Ads, które znajdziesz w tym poradniku.

 

Definicje słów, z którymi spotkasz się w trakcie poznawania panelu Google Ads:

  • kampania – jedna grupa reklam lub zestaw grup reklam, które łączy m.in. wspólna lokalizacja i budżet,
  • konwersja – działanie wykonane przez internautę, do którego dążysz. Może to być np. kliknięcie w link, kupienie produktu lub pobranie e-booka.
  • słowa kluczowe – wyrażenia, które łączą się z Twoją usługą lub produktem. Odpowiednio dobrane, zwiększają efektywność reklamy w Google.
  • ROAS – wskaźnik, który informuje o wielkości zwrotu z danej kampanii. To niezbędny element precyzyjnej kontroli poniesionych kosztów. Oblicza się go wzorem: ROAS = przychód z reklamy / koszt reklamy x 100.

 

Rodzaje reklamy Google Ads (Google AdWords):

– Reklamy tekstowe w wyszukiwarce

Nazywane też linkami sponsorowanymi, to najbardziej popularny rodzaj kampanii Google Ads. Polega na wyświetlaniu kilku zdań wraz z linkiem do strony na samej górze wyników wyszukiwania. Badania Google pokazują, że tylko garstka internautów zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, nie mówiąc nawet o 3, 4 czy 10 zakładce. Pokazanie swojej strony w TOP 3 wyników diametralnie zwiększa szansę na wysoką konwersję strony. Dlatego właśnie ten typ reklamy jest tak skuteczny i popularny.

 

– Reklamy produktowe

To zdecydowanie najefektywniejszy rodzaj reklamy w Google dla branży e-commerce. Szybki sposób na pokazanie produktu odpowiadającego wymaganiom internauty, bez zagłębiania się w szczegóły i mniej lub bardziej rozwiniętych opisów. W małych okienkach na samej górze wyników wyszukiwania pojawiają się: zdjęcia produktów, ich nazwy, adresy witryn i cena, a nawet możliwe opcje dostawy do klientów. Dzięki takiej formie są one tańsze od linków sponsorowanych, co oznacza, że za te same pieniądze możesz dotrzeć do większej ilości klientów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to zdecydowanie opcja dla Ciebie.

 

– Reklamy typu baner

Reklama banerowa działa podobnie do wielkich billboardów postawionych niedaleko ulic – przede wszystkim przyciąga wzrok. Grafiki z logiem Twojej firmy i krótkim tekstem mogą wyświetlać się w całej sieci reklamowej Google – od blogów, przez portale informacyjne, aż do skrzynek pocztowych Gmail. Oczywiście, najlepszy efekt dają banery stworzone przez grafików, jednak platforma daje możliwość zaprojektowania ich samodzielnie w kilku krokach. Co ciekawe, tworzone grafiki z założenia stają się responsywne (wyświetlają się poprawnie na każdym ekranie), dzięki czemu nie potrzebujesz ich kilku wersji.

 

– Reklamy na YouTube

Reklamy na YouTube potrafią przynieść ogromne zyski. Możesz w nich dostosować nie tylko standardowe opcje, ale też sam rodzaj przekazu. Co przekona większą część grupy Twoich odbiorców – mała grafika pojawiająca się na dole ekranu, kilkusekundowe animacje, a może kilkuminutowe filmy przed, w trakcie i po wideo? Wybór zależy tylko od Ciebie i od wyników testów, które przeprowadzisz, do czego Cię zachęcam. Najsilniejszym punktem reklamy na YouTube jest różnorodność tego serwisu i jego odbiorców.

 

– Reklamy w Gmailu

O popularności tej internetowej skrzynki pocztowej nie ma co dyskutować – jest to najczęściej wybierany portal pocztwoy! Google znalazło miejsce na reklamę również tutaj. Twoje oferty mogą pojawiać się w skrzynce tysięcy polaków w formie nietuzinkowego newslettera. W tym przypadku również nie musisz się bać o zbytnią nachalność przekazu – reklama pojawi się w zakładce „oferty” lub „społeczność”, a nie w głównym folderze odbiorcy. Dzięki temu osoby niezainteresowane będą mogły spokojnie pominąć Twoją reklamę, a pozostałe z chęcią klikną w wiadomość od Ciebie. Najlepsze jest to, że nie zapłacisz za nieotwarte maile!

 

– Remarketing

To nieco bardziej zaawansowany typ reklamy, którego stworzenie wymaga większej wiedzy marketingowej. Pomaga on dotrzeć do osób, które w przeszłości odwiedziły Twoją witrynę. W trakcie przeglądania internetu na pewno zdarzyło Ci się widzieć reklamy zachęcające do odwiedzenia witryn, które już znasz. To właśnie reklamy remarketingowe. Grupą odbiorców mogą być np. osoby, które z jakichś względów zrezygnowały z zakupu i takie, które już zapłaciły za produkt. Może to być zwykła zachęta do odwiedzenia sklepu lub spersonalizowany rabat – remarketing ogranicza w zasadzie tylko wyobraźnia.

 

Optymalizacja kampanii AdWords (Google Ads)

Kiedy już ustalisz, jaka forma reklamy ma w Twojej branży największy potencjał, czas na pokazanie swojego projektu internautom. Podczas tworzenia kampanii pamiętaj o określeniu:

  • lokalizacji (może to być cała Polska, inny kraj, a także wybrane miasto – Bydgoszcz, Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań itp.),
  • budżetu (o tym za chwilę),
  • harmonogramie wyświetlania (24/7,  może tylko o określonych porach?),
  • ograniczeniu liczby wyświetleń, w myśl zasady „co za dużo, to niezdrowo”.

Już po 1 – 2 dniach od jej uruchomienia, możesz przejść do jej optymalizacji i powtarzać to – w zależności od wyników – co kilka dni lub tygodni. Optymalizacja reklamy w Google polega na dostosowaniu parametrów kampanii w taki sposób, żeby kosztowała jak najmniej, a przynosiła jak największą konwersję. Zrobisz to za pomocą narzędzia Google AdWords Editor (edytor). Optymalizować można wszystko:

  • Słowa kluczowe – nawet najlepszy profesjonalista nie trzyma się kurczowo fraz kluczowych wybranych na początku. Skuteczny specjalista Google Ads nieustannie obserwuje wyniki reklam i sprawdza, na jakich słowach lepiej się skupić. Czasami okazuje się, że najbardziej oczywiste frazy generują duże koszty i niskie zarobki.
  • Wykluczające słowa kluczowe – niezwykle istotny, zdecydowanie zbyt często pomijany element optymalizacji profesjonalnej kampanii. To wszystkie frazy, które NIE mają generować kliknięć w Twoją reklamę. Np., sprzedając buty dla wegan, najlepiej od razu wykluczyć frazę „buty skórzane”.
  • Budżet – wbrew pozorom jest ruchomy i nie musi być wysoki. Manipulując stawkami CPC lub PPC możesz wpłynąć na pozycję swojej reklamy, konwersję reklamy w wybranych godzinach i wiele innych.
  • Treści – to specjalizacja copywriterów, jednak samodzielnie również możesz sprawdzać, jakie zdania najbardziej zachęcają do odwiedzenia Twojej strony. Na konwersję reklamy wpływa każde użyte w niej słowo, więc warto testować najróżniejsze kombinacje i wyciągać wnioski z ich wyników.
  • Rozszerzenia – wisienka na torcie skuteczniej optymalizacji reklamy Google Ads. Wśród rozszerzeń znajdziesz m.in. dodanie linków do podstron, objaśnień, informacji, numeru telefonu, lokalizacji czy cen. Naprawdę jest w czym wybierać!

 

Czym jest keyword planner tool (planer słów kluczowych)?

Słowa kluczowe w kampanii AdWords (Google Ads) można porównać do mięśni w ciele człowieka – trzymają wszystko w ryzach. Nawet najlepiej skonstruowana reklama z chwytliwym nagłówkiem na nic się zda, jeśli nie zobaczą jej Twoi potencjalni klienci. Słowa kluczowe, które wybierzesz dla swojej kampanii, będą miały bezpośredni wpływ na jej wyniki. Dzięki nim ustalisz, kto zobaczy Twoją reklamę. Przykładowo, firmy kurierskie skupią się na frazach związanych z przesyłkami, a restauracje na tych z jedzeniem. Dzięki temu potencjalni klienci, którzy szukają podobnych usług, po wpisaniu wybranej frazy, np. „kurier Warszawa” trafią do firmy, która spełni ich oczekiwania. Ale te najbardziej oczywiste frazy nie zawsze są najlepszym pomysłem. Jak szukać tych najskuteczniejszych?

Keyword planner tool, czyli planer słów kluczowych to darmowe narzędzie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy wypuszczają reklamy w Google. To dzięki niemu znajdziesz frazy kluczowe, które przydadzą Ci się w kampanii reklamowej. Zobacz, jak wydobyć z niego wszystko, co najlepsze.

1. Weź kartkę, długopis i… zacznij pisać. Zastanów się, co wpisują w wyszukiwarkę internetową osoby, które szukają Twoich usług. Co Ty wpisałbyś na ich miejscu? Zapisz wszystkie swoje pomysły – to doskonały punkt wyjścia.

2. Ustal dopasowanie słów kluczowych dla swojej kampanii Google Ads. Dzięki niemu zawęzisz i usystematyzujesz grupę jej odbiorców. Masz do wyboru kilka typów dopasowań:

  • dopasowanie przybliżone,
  • modyfikator dopasowania przybliżonego,
  • dopasowanie do wyrażenia,
  • dopasowanie ścisłe
  • dopasowanie wykluczające.

Każde z nich ma swoje wady i zalety – zdecydowanie jednak lepiej odpuścić sobie pierwsze z nich – potrafi ono generować wyświetlenia nawet dla zupełnie niepowiązanych fraz.

3. Sprawdź działania konkurencji – jakich słów kluczowych używa zarówno na swoich stronach, jak i w reklamach? Twoje wnioski mogą być różne – zwróć uwagę na to, czy większość z konkurencyjnych firm używa takich samych fraz – być może w takim wypadku lepszym wyjściem będzie skupienie się na innych, podobnych słowach.

4. W panelu Google Ads sprawdź parametry wybranych przez Ciebie słów kluczowych – dowiesz się tam, ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę zawierającą daną frazę i jak często jest ona wyszukiwana. Twój wybór poprzyj przede wszystkim na dostępnym budżecie, efektach, jakie chcesz osiągnąć oraz wielkości i rozpoznawalności Twojego biznesu.

5. Sprawdź propozycje od Google. Po zalogowaniu do serwisu Google Ads wybierz okno „Wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii” i ustal odpowiednie parametry wyszukiwania. Program przedstawi Ci najpopularniejsze frazy, które wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. To kopalnia wiedzy!

Pamiętaj, że Google keyword planner tool to tylko podstawowe narzędzie, dające niekoniecznie precyzyjne wyniki. Jeśli chcesz znaleźć najlepsze słowa kluczowe, skorzystaj z płatnych narzędzi (np. Senuto) lub poproś o pomoc specjalistę.

 

Gdzie uzyskać pomoc?

 Jeśli masz jakikolwiek problem ze stworzeniem lub konfiguracją swojej kampanii, odwiedź stronę Google Ads (AdWords) support. Specjaliści opisali tam rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów, które mogą pojawić się na Twojej drodze. Jeśli krótkie wpisy nie pomogą Ci wystarczająco, zawsze możesz użyć zakładki „Zapytaj społeczności Pomocy”, a nawet zadzwonić bezpośrednio na infolinię, która pokieruje Cię w rozwiązaniu problemu. Jest to niewątpliwa zaleta korzystania z Google Ads – nie bój się z niej korzystać.

 

Reklama w Google AdWords (Google Ads) – cennik

Ile kosztuje reklama w Google? Jako że stwarza ona niesłychanie wiele możliwości, to również jej ceny są zróżnicowane. Zależą przede wszystkim od rodzaju reklamy, rodzaju rozliczeń, jaki wybierzesz, indywidualnych preferencji i celów. Nie bez znaczenia jest też współpraca z agencją SEM.

 

Rodzaje rozliczeń Google Ads:

  • CPC (cost per click) – koszt za kliknięcie w reklamę przez internautę. To najpopularniejsza metoda rozliczenia reklam. Masz nad nią dużą kontrolę dzięki ustawieniu maksymalnej kwoty kliknięcia dla danej kampanii. Zazwyczaj jest on jednak dużo mniejszy.
  • eCPC – ulepszone CPC różniące się tym, że rzeczywiste stawki za kliknięcie są ustalane przez zaawansowane programy. Badają one, jakie ceny będą w danym momencie najkorzystniejsze.
  • CPM (cost per mile) – cena za 1000 wyświetleń reklamy. Ta metoda sprawdza się najlepiej przy kampaniach nastawionych na budowanie rozpoznawalności marki.
  • CPV (cost per view) – płatność za każde wyświetlenie minimum 30 sekund filmu reklamowego.
  • CPA (cost per action) – koszt konwersji ustalany na podstawie zgromadzonych danych i Twoich ustawień kampanii.

 

Jakie reklamy wyświetlają się pierwsze i od czego zależy ich cena?

W sieci reklamowej Google niemal nieustannie odbywają się pewnego rodzaju licytacje. Firma, która ustali maksymalny wyższy koszt kliknięcia, wygrywa i jej reklama pojawi się internautom jako pierwsza. Jeśli ustaliła ona kwotę na poziomie 3 zł, a konkurencja – 2 zł, to „zwycięzca” zapłaci jedynie 2,01 zł.

Co ciekawe, cena reklamy Google Ads nie zależy od wielkości i popularności biznesu, ale od ilości chętnych, którzy chcą być widoczni na dane słowo kluczowe. Nie istnieje też dokładny cennik reklam w Google – uśrednione stawki możesz sprawdzić w planerze słów kluczowych, jednak są one płynne. Ale sama konkurencja to nie wszystko. Na końcową cenę kampanii wpływają też m.in.:

  • wynik jakości, czyli współczynnik biorący pod uwagę wygląd strony i skuteczność reklamy,
  • oczekiwany wpływ ustawień kampanii i jej rozszerzeń na jej wyniki,
  • prognozowane współczynniki klikalności.

 

Ile to kosztuje?

Jak widzisz, nie da się tego oszacować przed podjęciem działań. Jeśli postanowisz reklamować się na własną rękę, nie zapłacisz nic za stworzenie kampanii, jednak przez brak doświadczenia możesz stracić dużą kwotę, nie zarabiając na reklamie. W takim przypadku podstawowa kampania powinna kosztować minimum kilkaset złotych miesięcznie, chociaż te najbardziej efektowne wymagają nieraz większych inwestycji. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją SEM lub freelancerem, musisz się liczyć z kosztami zatrudnienia jednej lub kilku osób. Pamiętaj, że taka współpraca wcale nie musi być droższa od samodzielnego ustawiania reklam! Specjaliści zminimalizują koszty kampanii do minimum, dzięki czemu Twoja inwestycja może być podobna. Poza tym oszczędzisz też mnóstwo czasu i zapewnisz sobie efekty już od pierwszego dnia – bez niewiadomych i złych decyzji.

Niektóre agencje, które zyskały tytuł Google AdWords Partner i certyfikat Google Ads, dysponują kuponami – kodami promocyjnymi. Dzięki nim uzyskasz nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki na swoje pierwsze kampanie i znacznie oszczędzisz pieniądze. Pamiętaj, że zostanie specjalistą Google Ads wymaga czasem lat pracy, wielu ukończonych kursów on-line i szkoleń stacjonarnych oraz, przede wszystkim, ogromnego doświadczenia. Dopiero taka osoba jest w stanie przeprowadzić skuteczną kampanię w Google.

 

Jak wybrać agencję, która poprowadzi kampanię Google AdWords (Google Ads)?

Tak samo, jak w przypadku poszukiwania skutecznego copywritera czy agencji SEO, również na szukanie odpowiedniej agencji Google Ads warto poświęcić nieco czasu. Zwróć szczególną uwagę na:

  • rekomendacje byłych i obecnych klientów,
  • aktualną wiedzę pracowników agencji – powinni znać najnowsze zasady Google niemal na pamięć,
  • warunki współpracy – unikaj firm, które proponują umowy z długim okresem wypowiedzenia i nie ustalają w nich dokładnie swoich zadań,
  • kontakt – pamiętaj, że nie jest to jednodniowa współpraca, więc szybkie przekazywanie informacji jest w tym przypadku niezbędne,
  • dedykowanego opiekuna – podstawę skutecznej kampanii.

Pracownicy agencji lub freelancerzy powinni zadawać dużo pytać i proponować wiele rozwiązań. W przypadku kampanii Google Ads elastyczne podejście jest ważnym, o ile nie najważniejszym aspektem skuteczności kampanii.

Reklama Google Ads wymaga nieustannej optymalizacji i sprawdzania wyników na bieżąco. Nie jest to jednorazowe działanie, ale powtarzalny proces, który wymaga doświadczenia. Bez odpowiedniej wiedzy można wydać mnóstwo pieniędzy i nie osiągnąć nawet połowy planowanych efektów. Jeśli potrzebujesz pomocy ze swoją kampanią lub szukasz specjalisty, który zajmie się nią od początku do końca, nie zastanawiaj się – napisz do mnie!