Reklama na messengerze FB

reklama na fb

Messenger to jeden z najpopularniejszych komunikatorów świata. Korzysta z niego ponad miliard użytkowników na całym świecie. Jest to więc idealne miejsce mogące służyć za powierzchnię reklamową. I tak też się stało w roku 2017, od kiedy to możemy swoje usługi reklamować na tym komunikatorze. Sama konfiguracja reklam nie nastręcza trudności, a na brak odbiorców nie można narzekać. Dzisiaj opowiemy co nieco o Messengerze w kontekście marketingowym.

Messenger jako powierzchnia reklamowa

Jest to pierwszy rodzaj reklamy, z jaką mamy do czynienia w przypadku Messengera. Sponsorowany baner widnieje pomiędzy okienkami konwersacji. Reklama wyświetlana w tym miejscu charakteryzuję się tym, że ciężko ją przeoczyć. Zajmuje ona sporo miejsca na ekranie smartfonu, więc – chcąc nie chcąc – nasz wzrok na nią padnie. Miejsce to sprawdzi się jednak głównie jako działanie wspierające, aniżeli główne. By uruchomić ten rodzaj reklamy, wystarczy, że przy konfiguracji ustawień w „edycji umiejscowienia” zaznaczysz „Messenger”.

Sponsorowana wiadomość

Kolejnym z rodzajów reklamy na Messengerze jest wiadomość sponsorowana. Wyróżnia się ona tym, że wysłać możemy ją jedynie tym, którzy kontaktowali się już z nami wcześniej.

Dzięki temu, że w przeszłości użytkownicy już podjęli z nami interakcję, na bazie tego, czego ona dotyczyła, możemy idealnie sprecyzować jej treść, maksymalizując przy tym szanse trafienia z konkretną ofertą do konkretnego grona osób.

Podobnie, jak we wcześniejszym rodzaju, tak i tutaj nie ma wielkiej filozofii przy konfigurowaniu reklamy. Za cel w tym przypadku ustawiamy „Wiadomości”. Grupa docelowa to oczywiście wszyscy ci, którzy wysłali już do Ciebie wiadomość. Treść komunikatu może być różna, w zależności od  tego, jak sprecyzujesz kryteria. Wiadomość może odsyłać do witryny internetowej przez wciśnięcie odpowiedniego przycisku, bądź też poprzez podpięcie wcześniej skonfigurowanego bota możesz poprowadzić z użytkownikiem dalszą konwersację.

Rozmowa na Messengerze

Ten rodzaj reklam jest nieco podobny do sponsorowanej wiadomości, z tym że nie mamy tutaj zawężenia grupy docelowej wyłącznie do osób, które kontaktowały się z Tobą wcześniej za pośrednictwem Messengera. Możemy tutaj podpiąć jedynie profil firmowy, niemożliwe jest podpięcie profilu osobistego. W tym typie reklamy użytkownikowi wyświetli się Twój profil z call to action wzywającym do rozpoczęcia konwersacji. Jest to rodzaj reklamy, który świetnie sprawdzi się w remarketingu. Oprócz tego, ten typ jest idealną opcją dla osób, które alergią reagują na wszelkiego typu formy reklamy. Delikatna i nienachalna zachęta do rozmowy sprawi, że jesteśmy w stanie w sposób bezpośredni dać impuls niezdecydowanym do skorzystania z naszych usług. Ten pierwiastek ludzki w przypadku rozmowy na Messengerze ma niebagatelne znaczenie, gdyż do każdego przypadku mamy szansę podejść indywidualnie. Co zaś do konfiguracji, możemy ją przygotować na dwa sposoby:

  • w celu „Wiadomości” wybierając „Kliknięcie do Messengera
  • W celu „Ruch” zaznaczając „Messenger

Reklama na Messengerze to idealna przestrzeń dla wsparcia Twoich działań promocyjnych. Zachęca do bezpośredniego kontaktu z Twoją firmą oraz daje z nią poczucie bliskości. W końcu bardzo często skrupulatnie chronimy swoje prywatne wiadomości, rzadko udzielając komukolwiek do nich dostępu. To swoiste sacrum w naszym smartfonie, a możliwość wyświetlania w jego sercu reklam, sprawia, że firma, która się tam reklamuje, staje się automatycznie nam bliższa. To nieco nieszablonowe podejście do prezentacji swojej firmy może okazać się niezawodne przede wszystkim w próbie podjęcia interakcji z użytkownikami, którzy dotąd pozostawali głusi na wszelkie inne formy reklamy.


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski Z pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.

Dodaj komentarz