Reklama w Google
Linki sponsorowane Google Ads
-
Bez długoterminowych umów
-
Bez usługi pozycjonowania już od 499 zł
-
Dedykowany opiekun
-
Raporty co miesiąc
Doświadczenie od kilkunastu lat
Specjalista SEO / SEM
Pasjonat marketingu internetowego od lat. Oferuję indywidualne podejście, wypracowane przez lata doskonałe techniki oraz wartościowy consulting z zakresu linków sponsorowanych jak i pozycjonowania organicznego.
Zajmuję się marketingiem wyszukiwarek (PPC + SEO = SEM) w Polsce, jak również za granicą.
Posiadam doświadczenie z kampaniami w różnych branżach, również w tych szczególnie trudnych.
W biznesie warto wiedzieć o konkurencji więcej niż o sobie samym. Dlatego pomogę Ci poznać mocne i słabe strony konkurentów, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na skuteczne promowanie strony w wyszukiwarkach.
Od optymalizacji strony internetowej, przez stworzenie tekstów reklam, aż do budowy całościowej strategii dotarcia do Twoich klientów - moja propozycja dla Ciebie zawiera wszystko to, co jest Ci niezbędne do uzyskania widoczności w Internecie.
Dbając o jakość treści na swojej stronie, zyskujesz szanse na wysokie pozycje w Google i zadowolenie użytkowników. Zadbam o to, podobnie jak o wybór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym odnajdą Cię potencjalni klienci.
Czego potrzebuje Twoja strona, by wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Jakie zmiany są jej niezbędne, by spełniała oczekiwania użytkowników? Po przeprowadzeniu przez mnie kompleksowego audytu witryny, poznasz odpowiedzi na te pytania!
Jeżeli korzystasz z usług agencji SEO, ale wyniki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, być może warto zweryfikować jej działania. Nie potrzebujesz do tego detektywa, a doświadczonego specjalisty SEM.
Mijają miesiące, a serwis nadal ma słabą widoczność? Pozwól mi działać! Jestem specjalistą SEM, mam odpowiednią wiedzę, doświadczenia oraz narzędzia, co gwarantuje zwiększenie widoczności Twojej strony!
Zainteresowany/a?
Wyślij zapytanieGoogle, jako najskuteczniejsza i najlepiej rozpoznawana przez użytkowników wyszukiwarka internetowa największe zyski czerpie z reklam. Nie mają one jednak zbyt wiele wspólnego ze znanymi z telewizji czy platform społecznościowych klipami filmowymi. W przypadku Google chodzi o linki sponsorowane, które łączą skuteczność reklamy z wynikami wyszukiwania. Dawniej Google AdWords, obecnie system reklam Google Ads zapewnia możliwość zdobywania potencjalnych klientów dzięki płatnym linkom reklamowym opłacanym w systemie PPC (Pay Per Click). Jak wyglądają kampanie linków sponsorowanych w praktyce? Jak zdefiniować płatne linki i czy to najlepsza metoda reklamy?
Bez odpowiedniej reklamy trudno mówić o jakiejkolwiek widoczności Twojego biznesu nie tylko w Internecie, ale ogólnie w oczach potencjalnych klientów. Uwielbiane przez marketingowców i powtarzane niczym mantra powiedzenie: „Nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz” zawiera w sobie niestety więcej prawdy, niż można by się tego spodziewać.
Mówiąc o skutecznej reklamie w Internecie myślimy właśnie o kampanii linków sponsorowanych, zarówno jako samodzielnej strategii, jak i uzupełnieniu już prowadzonych działań marketingowych. Dlaczego uważamy ją za najlepszą możliwość zaprezentowania się w sieci? Ponieważ pozwala ona na wyświetlanie reklamy Twojej strony www bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz dotrzeć do wielu klientów jednocześnie i oferować im wybór swoich produktów, promocji czy usługi.
Czy taka reklama nie wydaje się najlepszym rozwiązaniem dla Twojej działalności?
Zanim zaczniemy omawiać szczegółowo system linków sponsorowanych i dostępnych w Google Ads/AdWords możliwości wyjaśnimy, czym są linki sponsorowane i dlaczego można określić je mianem wirtualnych reklam.
Płatne linki to inaczej reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google i stanowią odnośniki do stron internetowych. Ich treści to nic innego jak odpowiedź na wpisane przez użytkownika zapytanie w postaci frazy czy słów kluczowych. Co ważne dla Ciebie, jako osoby wykupującej usługę linków sponsorowanych, płacisz w systemie Google Ads dopiero wtedy, gdy kogoś taka forma reklamy zainteresuje na tyle, by kliknąć i przejść do interesujących informacji zamieszczonych na stronie internetowej Twojej firmy.
W jaki sposób zbudowane są linki sponsorowane? Na pierwszy rzut oka można nie zauważyć, że są to reklamy wykupione przez firmy zewnętrzne. Wyróżnia je jednak kilka drobnych elementów, które stanowią dla użytkowników wskazówkę, że dany odnośnik stanowi właśnie część kampanii Google.
Chcesz sam sprawdzić, jak to wygląda w praktyce? Wpisz w okno wyszukiwarki dowolną frazę i przejdź do wyników wyszukiwania. Szybko zauważysz, że chociaż fizycznie takie linki praktycznie w ogóle nie różnią się od pozostałych odpowiedzi, to tuż obok adresu strony znajduje się wyboldowane słowo „Reklama” (dawniej była to niewielka, zielona ikonka w obramowaniu). Tylko tyle i aż tyle. Taki zabieg ze strony systemu Google Ads/AdWords sprawia, że reklamy nie są przez użytkowników odbierane negatywnie i często traktowane są wręcz jak wyniki naturalne.
Ma to oczywiście spory wpływ na częstsze klikanie w takie reklamy, wynikające niekiedy z czystej niewiedzy użytkowników. Jakby na to nie spojrzeć – zachodzi spodziewany efekt!
Reklamy w postaci linków sponsorowanych Google zbudowane są z dwóch nagłówków (każdy może mieć maksymalnie 30 znaków) oraz treści reklamowej zamykającej się w maksymalnie 90 znakach. Nad reklamą znajduje się adres strony internetowej, a także numer telefonu firmy.
Linki sponsorowane wyświetlane są w wyszukiwarce, jak już wspominaliśmy po wpisaniu przez użytkownika określonego zapytania. Stanowią zatem dopasowaną odpowiedź na słowa kluczowe internauty.
Większość linków sponsorowanych pojawia się w wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi oraz pod nimi, na samym dole. W tym miejscu musimy przypomnieć, że linki sponsorowane, czyli narzędzia oferowane dawniej przez system Google AdWords, nie mają za wiele wspólnego z działaniami wpływającymi na pozycjonowanie strony. Są to dwie odrębne kwestie i nie powinno się stawiać pomiędzy nimi znaku równości.
Pozycjonowanie związane jest bowiem ściśle z takim modyfikowaniu strony, by link do niej pojawiał się wśród naturalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, czyli odpowiadał na wpisane zapytanie.
Reklama jest sztuczną odpowiedzią wyszukiwarki, która podpowiada użytkownikowi możliwość wybrania konkretnej firmy, której oferta, produkt czy usługa odpowiadają na jakimś poziomie jego pytaniu.
Prawdziwa różnica pomiędzy płatnymi linkami, a wynikami naturalnymi polega na tym, że za te pierwsze musisz zapłacić i nadal jest to po prostu reklama, a w przypadku wyszukiwania organicznego Twoja strona pojawi się w wyszukiwarce na skutek tego, że jest odpowiednio pozycjonowana pod określone frazy kluczowe.
O wynikach organicznych decydują przy tym algorytmy, a o wyświetlaniu linków sponsorowanych Google budżet reklamowy, jaki został przyjęty w trakcie ustalania parametrów kampanii. Nie zmienia to jednak faktu, że odpowiednie opracowanie tej strategii może uzupełniać pozycjonowanie, chociaż nie traktuje się go jako długofalowej alternatywy.
Na wyniki prac związanych z pozycjonowaniem strony trzeba do tego poczekać nieco dłużej. Pierwsze rezultaty działań związanych z tym zagadnieniem można uzyskać po około trzech miesiącach. W przypadku reklamy pod postacią linków sponsorowanych warto wiedzieć, że działa ona natychmiast po rozpoczęciu kampanii i rezultaty z pewnością będą zauważalne znacznie szybciej.
Jak wygląda prowadzenie kampanii linków sponsorowanych? Jak działa taka kampania? Przyjrzyjmy się bliżej ogólnym zasadom jej funkcjonowania!
Kampanie linków sponsorowanych, jak wspominaliśmy na samym początku zalicza się do systemu PPC, gdzie opłatę uiszcza się za każde kliknięcie w pojawiający się w wyszukiwarce link sponsorowany. Nie należy przy tym obawiać się ponoszenia ogromnych i niekontrolowanych kosztów – wszystkie kliknięcia rozliczane są według stawek wpisanych w budżet reklamowy.
W każdej kampanii linków sponsorowanych klient ma realny wpływ na to, jaka będzie forma reklamy jego firmy w sieci. Google Ads pozwala na określenie kategorii usług czy produktów, na których chcesz skupić reklamy tekstowe. Kolejnym krokiem będzie wybranie lokalizacji, czyli obszaru, na którym będą wyświetlane wyniki. Możesz zaznaczyć miasto, dzielnicę, ale też cały kraj, by odpowiednio skonfigurować kampanię. Jeśli do tego prawidłowo targetujesz swoją grupę docelową pod kątem demograficznym, to jest określisz płeć i wiek klientów, możesz szykować się do rozpoczęcia kampanii!
Do swojej reklamy Google warto dodać także coś ekstra: może przedłużoną gwarancję, kilka ciekawych promocji czasowych czy dodatkowy pakiet usług. Liczy się każda aktywność, która może skłonić klientów do kliknięcia właśnie w Twoje linki!
Google Ads (AdWords) pozwala użytkownikowi określić, jakiego typu kampanię linków sponsorowanych chce rozpocząć. Poza standardowym wyświetlaniem treści reklamowych, w zależności od tego, jaki cel chcesz uzyskać, możesz zdecydować się na:
Wysokość budżetu na kampanie linków sponsorowanych ustalana jest na podstawie różnego rodzaju czynników, przy czym tym najbardziej istotnym są możliwości finansowe klienta. Im więcej jest w stanie zapłacić za szukanie odbiorców poprzez linki sponsorowane Google, tym lepsze efekty kampanii uzyska.
Kampania Ads (AdWords), jako narzędzie reklamowe, jest wykorzystywana przez wiele firm, także tych konkurencyjnych względem Twojego biznesu. I to właśnie od takich czynników, jak branża, lokalizacja, czas trwania czy ogólne cele kampanii obejmującej sponsorowane linki zależy wysokość budżetu. Bez trudu można dojść do wniosku, że koszt działań reklamowych pozostaje zawsze sprawą indywidualną i zależną od tylu zmiennych, że nie sposób podać dokładnej kwoty za najkorzystniejsze wyświetlanie reklam w wyszukiwarce.
W przypadku realizowania konkretnych celów marketingowych budżet ustalany jest w oparciu o to, co chcesz osiągnąć. Jeśli celem Twoich działań jest sprzedaż określonej liczby produktów w danym okresie, możesz za pomocą kampanii testowej sprawdzić, jaki będzie koszt pozyskania pojedynczego klienta. Koszt ten należy przemnożyć razy ilość wyrobów do sprzedaży. Uzyskany wynik obrazuje, ile musisz zainwestować w linki sponsorowane Google, by zapewnić sprzedaż na oczekiwanym, najwyższym poziomie.
Możemy również podpowiedzieć, jakimi metodami kierują się przedsiębiorcy podczas ustalania kosztów za usługi prowadzenia kampanii AdWords, a właściwie Google Ads w przypadku bardziej standardowego podejścia i chęci reklamy strony w wynikach wyszukiwania. Budżet zaplanować można następująco:
Tak, frazy kluczowe i linki sponsorowane Google mają ze sobą wiele wspólnego!
Przeszliśmy do bardzo istotnej kwestii związanej z wyborem fraz kluczowych do kampanii Google Ads. Kilka razy wspomnieliśmy już o tym, jak kształtują się wyniki wyszukiwania, w tym te naturalne czy też organiczne, jak i związane z tym, co pokazują linki sponsorowane. Wszystko zależne jest oczywiście od zapytania, jakie wpisze użytkownik na stronie Google.
Takie zapytanie to nic innego, jak słowa kluczowe. Jako osoba decydująca się na wykupienie usług reklamy Google będziesz musiał poświęcić nieco uwagi na określenie fraz, które przyniosą Ci najwięcej korzyści. Jeśli poprawnie ustalona została grupa docelowa oraz produkty czy usługi, na które nakierowane będą reklamy tekstowe, Twoje działania z pewnością zachęcą odbiorców do wejścia na stronę.
Na jakich danych należy się oprzeć przy skutecznym formułowaniu fraz pod linki sponsorowane Google? Postaw się w sytuacji swojego ewentualnego klienta. Jeśli sprzedajesz rowery i targetujesz na odbiorców z Gdańska, naturalnym wyborem będzie fraza „rowery Gdańsk” czy „rowery górskie Gdańsk”. Wiele osób może trafić na stronę również przez linki sponsorowane pod słowa kluczowe takie, jak „sklep rowerowy w Gdańsku” lub „tanie rowery do 1000 złotych”.
Na skuteczność linków Google AdWords (Ads) wpływają przede wszystkim dobre określenia kluczowe. Twoja kampania będzie miała najlepszy efekt reklamowy wtedy, gdy słowa te nie będą zbyt ogólne. Najlepszy ruch na stronie będą generować zatem frazy w pełni odpowiadające ofercie firmy. Nie wymyślaj wieloznacznych określeń, ale też nie stawiaj na charakterystyczne i bardzo popularne słowa. Jeśli ustalone przez Ciebie frazy będą często wyszukiwane, reklamy dla Twojej kampanii będą musiały „licytować” się z szeregiem reklam innych stron, by móc wyświetlić się i wygenerować kliknięcie. Wyniki tak prowadzonej kampanii raczej nie będą Cię wówczas satysfakcjonować.
Niestety – musisz znaleźć optymalne rozwiązanie samodzielnie. Jeśli chcesz zadbać o swoją reklamę na najwyższym poziomie, możesz za to skorzystać z pomocy specjalistów od prowadzenia Google AdWords.
Drugim czynnikiem wpływającym na to, jak Twoje reklamy będą wyświetlane w ramach kampanii jest atrakcyjne przedstawienie przekazu do klienta. Jeśli wskażesz mu korzyści wynikające z tego, że podejmie określone działania, zyskasz szansę na kliknięcie właśnie w Twoją reklamę!
Treści reklamowe trafiające do wyników wyszukiwania mogą znacznie poprawić widoczność firmy czy rozpoznawanie produktów właściwie w każdej branży. Stąd kampania AdWords może okazać się strzałem w dziesiątkę tak dla sklepu z zabawkami, jak i pracowni architektonicznej. Można także potraktować ją jako uzupełnienie działań marketingowych, gdy pozycjonowanie nie jest jeszcze na zadowalającym poziomie.
Ogromne korzyści z wykupienia reklamy w ramach AdWords (Ads) mogą odnieść firmy działające lokalnie, które chcą dotrzeć do osób ze swojego otoczenia. Mowa tu o restauracjach, salonach kosmetycznych czy podobnych podmiotach usługowych. Zaznaczenie wyświetlania reklam na ograniczonym, lokalnym obszarze będzie skuteczną strategią marketingową i przyciągnie ruch do stron tego rodzaju przedsiębiorstw.
Kampania Google AdWords może okazać się również skuteczną metodą docierania do odbiorców przez firmy niszowe, zajmujące się na przykład produkcją wyrobów z kategorii hand made czy też działających w specyficznej, wąskiej branży. W takim przypadku zebranie danych ułatwi określenie, do jakich osób jest adresowana reklama i wyświetlenie im wyników zawierających link do stron producentów czy usługodawców.
W dzisiejszym świecie od reklamy zależy naprawdę wiele, często nawet utrzymanie pozycji na rynku! To naturalne, że każdy stara się pokazać możliwie jak największej ilości osób, także wtedy, gdy są to odbiorcy wirtualni, a działania reklamowe skupiają się na uzyskaniu jak najwyższych wyników wyszukiwania.
Jeśli decydujesz się na reklamę w sieci, z pewnością coś już na ten temat czytałeś, może nawet dopytywałeś o szczegóły znajomego, który niedawno rozpoczął podobne działania i ciągle powtarza, że liczy się kliknięcie. Czy jednak z bolącym zębem, zepsutą klimatyzacją w samochodzie lub rozprutą koszulą też zawsze radzisz sobie sam? A może jednak skupiasz się na zebraniu danych o dostępnych wokół Ciebie specjalistach i przeglądaniu reklam punktów usługowych czy gabinetów lekarskich i właśnie tam rozwiązujesz swoje codzienne kłopoty?
Podobnie należy podchodzić do tego, jak zaplanowana i prowadzona będzie kampania internetowa AdWords. Jeśli chcesz zainwestować w reklamę – zrób to, ale przy współpracy ze specjalistą. Zyskasz:
Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, czy kampania AdWords to rozwiązanie dla Ciebie, koniecznie skontaktuj się z nami! Z chęcią udzielimy Ci odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące tej formy reklamy, a także dokładnie przedstawimy naszą ofertę współpracy.
Kampanii reklamowej AdWords nie musisz prowadzić sam. Nie musisz też zlecać jej osobom, którym nie ufasz i które nie mogą przedstawić Ci sprawdzonych wyników. Twoja reklama musi w pełni odpowiadać Twojej działalności, bo tylko wtedy przyniesie spodziewany efekt. Oddając w nasze ręce prowadzenie kampanii zyskujesz pewność, że założony budżet zostanie wykorzystany na reklamy uczciwie i skutecznie!
AdWords to narzędzie, które może być najlepszą receptą na mniejszą ilość klientów i spadek obrotów Twojej firmy. Potrzebujesz skutecznych reklam? Wyślij zapytanie, a bardzo chętnie stworzymy i poprowadzimy je dla Ciebie!