Pozycjonowanie stron Białystok
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to jedna ze składowych marketingu internetowego, która ma za zadanie sprawić, aby nasza strona znajdowała się wysoko w wyszukiwarce Google. Kiedy klient szuka konkretnego produktu, usługi lub wiedzy, bardzo chcielibyśmy, aby trafił na naszą stronę, ponieważ to pierwszy krok do udanego procesu sprzedażowego. Żeby jednak tak się stało, nasza pozycja w Google nie może być niska – jak dowodzą statystyki, sama tylko pierwsza strona najpopularniejszej wyszukiwarki generuje ruch oscylujący w granicach 92% użytkowników, którzy potencjalnie mogą zostać naszymi klientami.
SEO to skrót z języka angielskiego oznaczający Search Engine Optimization, co można przetłumaczyć jako optymalizację pod silnik wyszukiwarki. Na ten proces składa się kilka czynników, które windują naszą witrynę, a to przekłada się na tak zwany ruch organiczny, który może być pierwszym krokiem do prawidłowego przeprowadzenia klienta przez cały proces lejka sprzedażowego. Jeśli zatem zależy nam na tym, aby strona nie była tylko wizytówką dla stacjonarnego sklepu lub sztuką dla sztuki – zacznijmy na niej zarabiać!
W jaki sposób pozycjonować stronę www?
Aby nasza strona znajdowała się wysoko w rankingu Google, przede wszystkim musimy wiedzieć sporo na temat algorytmów, które odpowiadają za pozycję danej witryny w wyszukiwarce. A to dlatego, że same treści nie wystarczą! Zatrudnienie nawet najlepszego copywritera do współpracy nie pomoże, jeśli struktura oraz kod naszej strony będą nieoptymalne. Na indeksowanie, którego dokonuje firma Google, wpływa wiele czynników, w tym czas ładowania strony, dostosowanie witryny do obowiązujących standardów W3C czy też zastosowanie tak zwanego głębokiego linkowania. Brzmi strasznie? Nie jest to proces prosty, wymaga czasu i cierpliwości oraz odpowiedniego nakładu finansowego, niemniej w dzisiejszym świecie szalonej konkurencji w marketingu internetowym z pewnością się opłaci, kiedy klienci nabiorą do naszej strony zaufania, co może przełożyć się na wybory konsumenckie.
Optymalizacja treści
Drugą składową pozycjonowania stron www jest treść, którą również należy zoptymalizować. Co to znaczy? Po raz kolejny – nawet najlepszy copywriter bez znajomości zasad SEO nie bardzo może wpłynąć na to, że nasza strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce. Optymalizacja to nie tylko piękny, unikalny tekst, ale też szereg działań o – już może nieco mniej strasznie brzmiących imionach, takich jak: zadbanie o poprawne rozmieszczenie słów kluczowych czy choćby odpowiedni dobór nagłówków oraz tytułów oraz powiązane z linkowaniem wewnętrznym dobrze zorganizowane treści menu. Właściwa treść to nieodzowny element dobrze zorganizowanej strony www. Powinna być ona zoptymalizowana pod kątem SEO, co oznacza – powinna być jednym z harmonijnie złożonych komponentów całego procesu SEO.
Jak zabrać się za pozycjonowanie?
Oczywiście możemy próbować swoich sił samemu, niemniej pomyślmy – czy lepiej znamy się na własnej firmie, jej produktach bądź usługach, czy też na skomplikowanych procesach związanych ze śledzeniem algorytmów Google oraz optymalizacją stron? Wiele osób rozpoczynających pracę „na swoim” jest – wydaje się, że błędnego – zdania, iż o wszystko muszą zadbać sami. Pomyślmy jednak, jak wiele czasu na naukę oraz próby i błędy, niekoniecznie uwieńczone sukcesem, możemy stracić, ucząc się czegoś, co firma zajmująca się pozycjonowaniem stron może zacząć z marszu po wstępnym audycie strony oraz określeniu konkretnych wymagań ze strony zleceniodawcy. Kiedy każdy skupi się na tym, na czym zna się najlepiej, rzeczy na pewno pójdą do przodu.
Nie wahajmy się zatem poszukać konkretnej firmy, która zajmuje się optymalizacją witryn internetowych pod wyszukiwarki internetowe. Najlepiej takiej, którą bronią nie tylko piękne słowa, ale również poparte przykładami konkretne wyniki.
Właśnie – firmy czy freelancera? Odpowiedzi na to pytanie nie da udzielić się jednoznacznie, bo oba wybory mają swoje plusy i minusy. Zdecydowanie za agencjami nie przemawia fakt, że agencje marketingowe często pracują jak wielkie fabryki, a nasza witryna może trafić w ręce pozycjonera, który albo jest najlepszy w swoim fachu, albo dopiero przyucza się do zawodu, a chyba możemy mieć pewność, że nasza witryna znajdzie się w gąszczu wielu innych, którymi taki pracownik się zajmuje.
Odwrotnie może stać się przy pozycjonowaniu przez freelancera lub małą agencję – zdecydowanie przemawia za nimi fakt, że posiadają więcej czasu oraz gotowość do niestandardowych działań, które wymagane są przy skromniejszych zasobach źródeł do linkowania. Więcej czasu oznacza w tym wypadku większą dbałość o klienta, a co za tym idzie lepszą atmosferę współpracy oraz – o czym często można się przekonać – lepsze rezultaty.