Pozycjonowanie stron Bydgoszcz

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Promocja sklepów internetowych w sieci to kluczowe działanie, jeśli chcemy, by platforma e-commerce odniosła sukces. Nie jest łatwo dotrzeć do klientów, kiedy sklep nie posiada realnego lokalu, a jego głównym polem pracy jest Internet – z tego względu warto zadbać o dużą widoczność w sieci, która zapewni duży ruch i konwersję na stronie.
Głównym sposobem na promowanie sklepu internetowego jest pozycjonowanie strony, czyli działania mające na celu poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na usługi SEO składa się wiele ważnych działań, w tym audyt SEO, optymalizacja strony, content marketing i link building – doświadczona agencja SEO zadba o to, by kompleksowo zająć się daną platformą i zapewnić jej wysokie miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania.
W przypadku sklepów internetowych bardzo ważne jest stworzenie serwisu, który będzie jednocześnie przyjazny dla użytkownika, zachęcając go do zakupów czytelną zawartością i intuicyjnym menu, jak i dla robotów wyszukiwarki. Uporządkowana struktura witryny, podstrony zawierające odpowiednie kategorie produktów i przejrzysta strona główna są bardzo pożądanymi cechami sklepu, które wpłyną pozytywnie również na jego pozycjonowanie.
Duże znaczenie ma content marketing – sklep internetowy powinien posiadać wartościowe opisy produktów ze wszystkimi niezbędnymi informacjami, mile widziane są także poradniki dla kupujących czy zestawienia najlepszych produktów. Wysokiej jakości treści, zoptymalizowane pod pozycjonowanie, pomogą znacznie zwiększyć widoczność strony w sieci.
W przypadku sklepów internetowych warto wesprzeć się także marketingiem internetowym – linki sponsorowane, czyli reklama widoczna ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania w Google, jest bardzo skuteczna i pozwala przyciągnąć do strony wielu nowych klientów zainteresowanych konkretnymi produktami.
Content marketing – dlaczego jest taki ważny?
Content marketing jest bardzo ważną częścią pozycjonowania stron internetowych. Oznacza tworzenie wartościowych treści dla danej marki, które mogą być zamieszczane na jej witrynie, a także w social mediach, newsletterach, blogach czy innych serwisach w sieci. Mogą być to artykuły różnego typu, ale także grafiki, prezentacje, filmiki czy wykresy, przekazujące klientowi ważne informacje związane z marką i branżą, w której działa.
Content marketing to podstawa budowania relacji z klientem. Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi za pomocą wartościowych, ciekawych i pomocnych treści oraz zatrzymanie odbiorcy na dłużej. Dobrze stworzone artykuły są w stanie budować wizerunek marki i zdobywać dla niej popularność, zachęcają do konwersji na stronie i realnie przyczyniają się do sukcesu firmy.
Marketing treści to świetny sposób na zdobywanie naturalnych linków dla strony internetowej – im bardziej wartościowe i przydatne dla odbiorcy są zamieszczone na witrynie artykuły, tym chętniej podzieli się on nimi z innymi użytkownikami za pomocą odnośnika. Ma także duże znaczenie dla pozycjonowania ze względu na to, że treści zamieszczone na stronie są jednym z czynników jakie wyszukiwarka bierze pod uwagę przy ocenie witryny.

Google Moja Firma – czy jest przydatne w pozycjonowaniu?
Google Moja Firma to specjalna opcja dla przedsiębiorców, umożliwiająca im stworzenie wirtualnej wizytówki w Google. Dzięki niej mogą zarządzać informacjami, jakie wyświetlają się użytkownikom po wyszukaniu danej marki w wyszukiwarce Google lub Google Maps – np. dodając dane teleadresowe czy godziny otwarcia. Jest to sposób na zwiększenie komunikacji z klientem, m.in. dzięki umożliwieniu wystawiania opinii o usługach. Narzędzie daje także wiele innych korzyści, np. przydatne statystyki przedstawiające podstawowe dane o odwiedzających firmową stronę użytkownikach.
Google Moja Firma wspiera również lokalne pozycjonowanie – dzięki wizytówce określa się i potwierdza dokładną lokalizację marki, dzięki czemu zostaje ona powiązana z regionem, w którym chce być widoczna dla klientów. Wraz z właściwą optymalizacją strony i doborem fraz nastawionych na lokalizację, np. „pozycjonowanie stron Bydgoszcz”, ułatwia znalezienie firmy potencjalnym klientom, znajdującym się w jej okolicy – w takiej sytuacji klienci, których interesuje pozycjonowanie stron internetowych w Bydgoszczy, z łatwością trafią do konkretnej firmy. Takie działanie znacznie zwiększa ruch na stronie i przekłada się na wysoką konwersję, dlatego warto przeprowadzić je w przypadku lokalnych biznesów, np. restauracji, salonów fryzjerskich czy serwisów samochodowych.