Pozycjonowanie stron Chełm
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Szukając danego zagadnienia, produktu bądź usługi w internecie, naturalnym odruchem jest wpisanie hasła, które nas interesuje, w wyszukiwarkę, na przykład: pozycjonowanie Chełm. Ułożenie listy stron odpowiadającej – mniej lub bardziej wyczerpująco – na postawione przez nas pytanie – nie jest losowe. Zależy ono od wielu czynników podjętych przez właścicieli witryn, które miały na celu doprowadzić je jak najwyżej w rankingu danej wyszukiwarki. W przypadku Google istnieją specjalne algorytmy, które na bieżąco indeksują wszystkie strony internetowe i na podstawie sporządzonego przez siebie rankingu przedstawiają je internautom, którzy wpisują w wyszukiwarkę odpowiednie frazy.
Zatem na hasło „pozycjonowanie Chełm” wyszukiwarka przedstawi nam zapewne listę agencji marketingowych, które pozycjonują swoją stronę na wpisane hasło. Im wyższa pozycja danej strony, tym praca została wykonana lepiej – szacuje się, że ponad 90% ruchu w internecie przez wyszukiwarkę odbywa się na jej pierwszej stronie. Podsumowując ten krótki wstęp, można powiedzieć, że pozycjonowanie to szereg działań podjętych wewnątrz strony internetowej, które mają pomóc lepiej widzieć ją przez algorytmy Google, co z kolei pozwoli rankingować ją możliwie najwyżej w wyszukiwarce.
Przekłada się to przede wszystkim na odwiedziny w naszej witrynie. Jednym z działań optymalizacyjnych może być obecność w social mediach. Jeśli ułożymy spójną narrację i przedsięweźmiemy dalekosiężny plan, rezultaty – w postaci odwiedzin naszej witryny – mogą być oszałamiające. Im ich więcej, a oferta bogata i konkurencyjna, tym łatwiej możemy zarobić. Wyobraźmy sobie, na podstawie przykładu ze sklepem odzieżowym, że obok wyżej wymienionych zalet, a zapewne też darmowych zwrotów czy punktów członkowskich, prowadzimy na stronie swojego sklepu zakładkę blog lifestylowy, do wpisów zapraszając młode, aspirujące modelki z Instagrama. Tym samym – jeśli treści są odpowiednio nasycone frazami kluczowymi – na zasadzie koła hermeneutycznego otwieramy „bramy” naszego internetowego sklepu dla zupełnie nowej klienteli, która została polecona przez instagramowe modelki. Ich wpisy przyciągają uwagę, robią w sieci szum, a to przekłada się na budowanie zaufania do naszego sklepu.
Jaka w tym rola SEO?
Można powiedzieć – dwojaka. Działania optymalizujące naszą witrynę można z grubsza podzielić na dwie kategorie: te, które ingerują w strukturę strony internetowej oraz jej kod, a także te, które – bazując na tkance tekstowej zawartej w obrębie strony – potrafią przygotować je w ten sposób, aby były wyżej oceniane przez wyszukiwarkę.
Pierwsza opcja – ingerencja w strukturę strony
W tym wypadku chodzi o procesy, które usprawniają działanie strony (na przykład jej szybkość lub przeniesienie na lepszy serwer), a także zwiększają komfort jej użytkowania (czyli na przykład tworzenie przyjaznych sekcji menu, FAQ, kategorii, adresów url). Rozważmy jeden przykład. Niech będzie to wyżej wymieniony sklep z odzieżą – w tym, a zresztą w każdym innym przypadku, podstawą będą dobrze wykonane zdjęcia produktowe. Jednak ich waga często jest zbyt duża, aby strona mogła działać szybko i bez szwanku na cierpliwości użytkowników. W takim wypadku należy podjąć się kompresji zdjęć, odciążając je z nadmiernej wagi, nie tracąc przy tym na jakości. Inną sprawą wartą tutaj dodania, są alty zdjęć – powinniśmy wiedzieć, że algorytm Google nie widzi zdjęć, ale ocenia je po tytułach, które im nadajemy. Nawet jeśli tytuły te są niewidoczne, warto je mądrze podpisać – będzie to sprzyjało rankowaniu naszej strony w wyszukiwarce.
Druga opcja – optymalizacja treści
Optymalizacja treści to nic innego jak próba zaprzyjaźnienia ich z algorytmem Google, który lepiej reaguje na jakościowe, unikatowe teksty, niż te przypadkowo powielające frazy kluczowe, takie jak na przykład pozycjonowanie Chełm. Oznacza to lepsze indeksowanie naszej witryny. Przykładami takich działań mogą być na przykład: odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, odpowiednie ułożenie meta tagów, zastosowanie tytułów i nagłówków. Pozostając przy przykładzie sklepu z odzieżą, każdy jeden produkt powinien zostać skrupulatnie opisany. Wbrew temu, co nam się wydaje, kiedy jesteśmy właścicielami danej marki albo usługodawcą, nie wszyscy klienci zdają sobie sprawę, z czego wykonane są produkty, jakiego są pochodzenia, jakie komponenty zostały użyte do ich wyprodukowania. I – to szczególnie w przypadku osób zdeterminowanych na zakup, którym nasz produkt się spodobał – warto uwierzyć, że ludzie przeszukujący nasze witryny w poszukiwaniu idealnego swetra czy doskonałych skarpetek na prezent, lubią czytać. Optymalny opis dla jednego produktu to około 1000-1500 znaków ze spacjami. Jeśli swetrów jest na stronie około stu, a my dla każdego chcemy stworzyć unikalny opis to… można zlecić to fachowcom od optymalizacji treści pod kątem SEO, a samemu zająć się sprawami, które najlepiej nam wychodzą, czyli własnym biznesem.