Pozycjonowanie stron za granicą
Marketing internetowy ma ogromne znaczenie dla biznesu na całym świecie. W krajach wysoko rozwiniętych, gdzie internet jest powszechnie dostępny i dosłownie każdy ma możliwość założenia swojej własnej strony internetowej, zagadnienia takie jak SEO czy reklamy Ads mają ogromny wpływ na obraz rynku. Niemal cztery i pół miliarda ludzi na całym świecie korzysta z internetu – ta liczba ciągle rośnie, przez co grupa odbiorców reklamy również jest większa. W jaki sposób pozycjonowanie stron internetowych za granicą może pomóc Ci w rozwoju twojej firmy?
Pozycjonowanie stron UK – Wielka Brytania jako rynek o ogromnym potencjale
Ogromne możliwości biznesowe, stwarza rozszerzenie swojej działalności na rynek zagraniczny. Tutaj pojawia się jednak pytanie, do jakich krajów ukierunkować swój profil? Możemy zdecydować się na państwa znajdujące się najbliżej lub takie o największym rynku zbytu. Bezpiecznym wyjściem jest pozycjonowanie po angielsku, ponieważ jest to niezwykle powszechny i uniwersalny język. SEO w języku angielskim jest pierwszym krokiem, aby otworzyć się na wiele różnych rynków zagranicznych.
Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii staje się bardzo opłacalne, ponieważ rynek w tym regionie jest bardzo dynamiczny. Dzięki temu w stosunkowo krótkim okresie czasu, jesteśmy w stanie osiągnąć przez działania SEO naprawdę zadowalające efekty. Pozycjonowanie w UK to również świetny punkt odniesienia do konstrukcji strategii marketingowej w innych państwach Europy. Będzie stanowić także doskonałą furtkę do rozszerzenia działalności na rynek amerykański. Sukcesywnie i regularnie prowadząc pozycjonowanie strony w Wielkiej Brytanii, możemy w bardzo krótkim czasie znacznie rozwinąć swoją firmę, czyniąc z niej lidera w branży.
Zagraniczny kapitał to nowe możliwości – pozycjonowanie stron w Wielkie Brytanii
Prowadzenie kompleksowej działalności na przestrzeni międzynarodowej, pozwala lepiej przystosować się do zmian zachodzących w gospodarce. Ma to ogromne znaczenie dla prowadzenia działalności. Czerpiąc zyski z więcej, niż jednego rynku, jesteśmy w stanie utrzymywać stały poziom dochodu – a nawet go podwyższać – bez względu na zmienną sytuację ekonomiczną w jednym z krajów. Gdy nasza działalność dobrze prosperuje, jesteśmy w stanie zgromadzić pewną ilość kapitału zabezpieczającego, który możemy wykorzystać do otwarcia sprzedaży w kolejnym regionie. Sprawne przeprowadzanie takiej ekspansji, pozwala na zapewnienie sobie stałego źródła dochodu, które pozwoli firmie funkcjonować bez względu na zmiany ekonomiczne.
Niezbędna będzie do tego oczywiście umiejętność analizy rynku i „żyłka biznesowa”. Niemniej jednak, pozycjonowanie strony w Wielkiej Brytanii jest doskonałym sposobem, aby rozpocząć wdrażanie kompleksowego planu rozwoju swojej firmy. Prowadzenie działań SEO w języku angielskim jest fundamentem, który umożliwia zbudowanie solidnego wizerunku firmy na rynku międzynarodowym.
Jak pozycjonowanie stron za granicą wpływa na sprzedaż?
Rozpoczęcia pozycjonowanie za granicą nie jest tylko drogą, która pozwala na dotarcie do nowych grup odbiorców. Pozycjonowanie po angielsku sprawia, że nasza firma jest postrzegana jako bardziej profesjonalna. Im szerszy będzie zakres zagranicznego pozycjonowania, tym większym zaufaniem będzie się cieszyć nasza firma wśród klientów na całym świecie. Spowoduje to, że nasza sprzedaż wzrośnie na każdym obszarze, w którym prowadzimy działalność – nie tylko w jednym, pozycjonowanym regionie.
Dodatkowo, otwarcie się na rynek zagraniczny pomaga w późniejszym nawiązywaniu współpracy z innymi firmami. Ponieważ posiadamy doświadczenie w handlu międzynarodowym, wielu przedsiębiorców będzie traktować nas jako poważnego partnera biznesowego. Taka sytuacja nie miałaby miejsca w przypadku, gdybyśmy pozostali zamknięci jedynie na swój rodzimy rynek. Kolejną kwestią jest to, iż najtrudniej jest rozpocząć działanie za granicą – kiedy już wykonamy ten krok, ekspansja na rynki w kolejnych państwach będzie przebiegać dużo sprawniej, niż za pierwszym razem.
Naturalnie, musimy pamiętać o tym, że każdy rynek wymaga indywidualnej analizy. Dlatego pozycjonowanie za granicą nie ogranicza się jedynie do zatrudnienia tłumacza. Aby skonstruować skuteczną strategię marketingową, musimy dogłębnie zapoznać się z jak największą ilością zmiennych na rynku docelowym. Początkowo ilość obowiązków dosłownie się podwoi. Po pewnym czasie jednak będziemy w stanie usystematyzować swoją metodykę pracy, a wtedy zauważymy rozliczne korzyści, które przyniosło nam otwarcie się na rynek zagraniczny.
Nie sposób zaprzeczyć, że rozpoczęcie działalności międzynarodowej, a później na skalę globalną, jest czymś, do czego dąży każdy przedsiębiorca. Należy jednak pamiętać, iż poszerzanie obszaru działania musi być przeprowadzane stopniowo. Z każdym kolejnym etapem nasze środki będą rosnąć, podobnie jak wiedza i doświadczenie. Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii jest doskonałym sposobem na to, aby wykonać pierwszy krok w kierunku ogromnego rozwoju swojej firmy.
Czy pozycjonowanie na Niemcy się opłaca?
Rozszerzenie obszaru działalności o bogate kraje, pozwala w bardzo szybkim tempie zwielokrotnić swoje zyski ze sprzedaży. Podobnie jest w przypadku naszych zachodnich sąsiadów. Pozycjonowanie stron w Niemczech, przy odrobinie szczęścia, może przynieść nam zysk nawet kilkukrotny w porównaniu do tego, który uzyskamy na rodzimym rynku.
W przypadku działalności sprzedażowej, pozycjonowanie strony na Niemcy jest opłacalne również ze względu na niskie koszty transportu. Możemy ograniczyć zbędne wydatki, związane z opłatami granicznymi podczas przewozu przez wiele państw. Koszt paliwa i konserwacji pojazdów transportowych również będzie bardzo niewielki. Kombinacja tych czynników sprawia, że ponosząc niskie wydatki, jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dużą ilość środków. Ma na to wpływ również silna waluta obecna w Niemczech, która od wielu lat utrzymuje się w europejskiej czołówce.
Trudne pozycjonowanie po Niemiecku – prawda czy mit?
Wielu przedsiębiorców postrzega rynek niemiecki jako niezwykle skomplikowany i narażający firmę na straty. Okazuje się jednak, że jest to tylko stereotyp. Pozycjonowanie stron w Niemczech to naprawdę duży potencjał biznesowy. Rynek ten daje naprawdę duże możliwości, jeśli chodzi o marketing internetowy, a wszystkie procesy związane z SEO – jak optymalizacja stron czy link building – przebiegają bardzo sprawnie.
Podobnie jak w przypadku Wielkiej Brytanii, rozpoczęcie działalności na rynku niemieckim zwiększa naszą wiarygodność, jako partnera biznesowego. Wyrobienie sobie solidnej pozycji w Niemczech sprawia, że potencjalni współpracownicy traktują nas o wiele poważniej. Wynika to z tego, że działalność na skalę międzynarodową potwierdza, iż partnerstwo z nami jest bardzo opłacalne.
Współpraca z firmą międzynarodową jest również szansą dla innych przedsiębiorstw, aby zaistnieć na innych rynkach, niż rodzimy. Taki układ, przynoszący obopólne korzyści daje niezwykle rozwojową perspektywę i jest zalążkiem dobrze funkcjonującej organizacji.
Pozycjonowanie stron za granicą – do kogo się zwrócić?
Istnieje wiele agencji, które oferują usługi SEO również na zagranicznych rynkach. Oprócz języka angielskiego często jednak jesteśmy zmuszeni do zatrudnienia tłumacza. Niewykluczone, że podczas rozszerzania działalności, dobrym pomysłem będzie SEO freelancer. Skorzystanie z usług samodzielnego specjalisty daje nam dużo większą elastyczność, jeśli chodzi o prowadzone działania. Ta z kolei jest cechą absolutnie niezbędną, jeśli chodzi o prowadzenia działalności za granicą. Freelancer będzie realizował zlecenie dłużej – jednak będzie również odpowiadał bezpośrednio przed nami, przez co jego zaangażowanie w pracę także wzrośnie. W szerszej perspektywie, dużo bardziej opłacalne okazuje się korzystanie z usług dobrej jakości, zamiast szybkiego prowadzenia działań.
Z usług agencji możemy jednak skorzystać, zlecając audyt SEO. Dzięki niemu będziemy w stanie zweryfikować rzetelność naszych działań na rynku zagranicznym.
FAQ – Pozycjonowanie lokalne
Czym jest optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest rodzajem optymalizacji SEO, który jest skierowany głównie do stron internetowych działających w lokalnym regionie, dzięki czemu ich treści są odpowiednio wyświetlane w wyszukiwarkach lokalnych. Celem optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek oraz aby strona była wyświetlana wyżej w rankingach wyszukiwań zgodnie z wynikami wyszukiwania lokalnych.
Jaka jest różnica między optymalizacją SEO dla wyszukiwarek lokalnych a optymalizacją pod kątem wyszukiwarek globalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek, zgodnie z preferencjami użytkownika, i aby była lepiej widoczna w rankingach wyników wyszukiwań dla osób w pobliżu lokalizacji. Z kolei optymalizacja SEO dla wyszukiwarek globalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwań w globalnych wyszukiwarkach, aby uzyskać jak najlepszą widoczność i rankowanie dla słów kluczowych.
Jak mogę przeprowadzić optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych, należy wykonać serię działań, aby strona internetowa była lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwań. Należy wdrożyć strategię content marketing, aby zapewnić zoptymalizowane, wartościowe treści dotyczące lokalnych usług, tworzyć wpisy w directory i pozycjonować je wraz z lokalnymi słowami kluczowymi lub frazami, oraz tworzyć i umieścić lokalne listingi w Google My Business oraz Twojej okolicy. Ponadto, należy upewnić się, że strona internetowa jest responsywna oraz zoptymalizowana technicznie, aby wyświetlić wyniki lokalne w wyszukiwarce.
Dlaczego ważne jest pozycjonowanie strony w lokalnych wyszukiwarkach?
Ważne jest, aby pozycjonować stronę internetową w lokalnych wyszukiwarkach, ponieważ lokalne wyniki wyszukiwania są zazwyczaj pierwszymi wynikami wyszukiwań dostępnymi dla użytkowników. Pozycjonowanie strony internetowej w lokalnych wyszukiwarkach umożliwia też przyciągnięcie odpowiednich klientów do firmy lub przedsiębiorstwa, ponieważ widzą ją jako najlepszy wynik wyszukiwania dla lokalnego regionu.
Jakie są wytyczne od Google dotyczących optymalizacji dla wyszukiwarek lokalnych?
Wytyczne od Google dotyczące optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych obejmują optymalizację treści, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twojej okolicy, optymalizację kodu źródłowego technicznie i graficznie, pozycjonowanie lokalne, tworzenie linków do strony oraz staranne zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa.
Jak optymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych?
Ogólnie rzecz biorąc, istnieje szereg działań SEO, które należy wdrożyć, aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych. Przede wszystkim należy zapewnić interesujące i zoptymalizowane treści związane z lokalnym regionem, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację słów kluczowych oraz fraz w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach lokalnych. Kolejnym ważnym czynnikiem jest tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twoje okolicy, starania o pozytywną reputację firmy i budowanie linków zwrotnych do Twojej strony internetowej.
Czy istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, które umożliwiają tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business, monitorowanie wyników rankingu oraz analizowanie słów kluczowych. Są one przeznaczone do automatyzacji wielu działań SEO i usprawnienia procesu optymalizacji SEO. Wybrane narzędzia to m.in. Ahrefs, Moz, Semrush i Whitespark.
Kiedy można zauważyć wyniki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Jeśli wdrożysz wszystkie wymienione wyżej działania optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, to oczekiwane wyniki można zauważyć w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy. Istnieje jednak wiele czynników wpływających na czas trwania procesu optymalizacji SEO, w tym: stopień trudności słów kluczowych, poziom konkurencji w danym lokalnym rynku, własna praca lub wynajęcie profesjonalisty do optymalizacji strony internetowej oraz wiele innych czynników.
Czy istnieją jakieś zalecane praktyki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieje cała lista zalecanych praktyk optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych. Te zalecane praktyki dotyczą tworzenia wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenia opisu lokalizacji i wpisów w directory, tworzenia i umieszczania lokalnych listingów w Google My Business i Twojej okolicy oraz optymalizacji kodu źródłowego strony internetowej i grafiki. Wybrane praktyki SEO dla wyszukiwarek lokalnych zalecane przez Google to m.in. monitorowanie wyników rankingu i analiza słów kluczowych, budowanie linków zwrotnych do strony i staranne zarządzanie reputacją firmy.
Jak mogę zwiększyć swój ranking lokalny w wyszukiwarkach?
Aby zwiększyć ranking lokalny w wyszukiwarkach, należy wdrożyć optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych, taką jak tworzenie wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację lokalnych słów kluczowych i fraz wraz z ich pozycjonowaniem, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz Twojej okolicy, budowanie linków zwrotnych i staranne zarządzanie reputacją firmy.