Coraz większy odsetek społeczeństwa posługuje się na co dzień internetem. Użytkownicy szukają informacji, produktów lub usług. Udzielają się także w mediach społecznościowych i na forach tematycznych. Ta uniwersalność internetu jest główną przyczyną jego popularności. Sieć globalna przybiera kształt wszechstronnego medium masowego przekazu – służącemu nie tylko do poszukiwania informacji. Rozrywka, handel, sztuka czy polityka również odgrywają w niej ogromną rolę.
Wpływ sieci globalnej na wszystkie dziedziny życia jest ogromny. Internauci cenią ją sobie przede wszystkim ze względu na wygodę i łatwość dostępu. Powoduje to, że w miastach o dużym znaczeniu turystycznym, kulturowym i gospodarczym – takich jak Kielce – internet staje się główną przestrzenią, w której odbywają się działania reklamowe. Duża ilość użytkowników sprawia, iż sieć globalna skrywa ogromny potencjał biznesowy, który przedsiębiorcy prędzej czy później będą zmuszeni wykorzystać, aby utrzymać się na rynku.
Pozycjonowanie Kielce – główne cechy marketingu internetowego
Marketing internetowy znacznie różni się od innych, znanych nam kanałów reklamowych. Wynika to przede wszystkim z jego charakterystyki – ponieważ sieć globalna kształtowana jest przede wszystkim przez użytkowników. To właśnie oni mają decydujący głos w kwestii tego, jak przeobraża się obraz internetu. Wszystkie podmioty, chcące osiągnąć korzyści biznesowe dzięki niemu, muszą się do ów głosu dostosować – w przeciwnym razie osiągną efekt całkiem odwrotny do zamierzonego.
W związku z tym, główną cechą, która charakteryzuje marketing internetowy, jest przystępność dla użytkownika. Nachalne, wyskakujące na cały ekran reklamy i nieusuwalne banery swojego czasu były bardzo popularne w internecie. Bardzo szybko jednak specjaliści od marketingu zreflektowali się, że nie jest to właściwy sposób, spójny z zasadami, jakimi rządzi się sieć globalna.
W internecie to reklama musi być przyjazna dla użytkownika. Większość inicjatywy leży właśnie po jego stronie, a więc odpowiedni sposób na wypromowanie swojej firmy, to przedstawienie oferty w interesujący, czytelny, ale również nieinwazyjny sposób. Właśnie to odróżnia reklamę internetową od wszystkich innych form promocji. Jest ona skierowana do użytkownika zainteresowanego danym tematem, dzięki czemu czynnik przypadkowości zostaje wyeliminowany do minimum.
Najskuteczniejszą formą marketingu internetowego, jest pozycjonowanie stron www. Polega ono na optymalizacji treści na stronie (czyli m. in. polepszaniu ich jakości) oraz działaniach zewnętrznych, które mają na celu podwyższenie pozycji danej strony na liście naturalnych wyników wyszukiwania. Im wyżej znajduje się nasza witryna firmowa, tym większe korzyści biznesowe jesteśmy w stanie dzięki niej osiągnąć.
Promocja poprzez pozycjonowanie jest niezwykle skuteczna i pozwala na zwiększenie obrotów firmy nawet kilkukrotnie. Wynika to ze specyfiki jej działania i drogi dotarcia do potencjalnego klienta. SEO opiera się na frazach kluczowych – czyli hasłach, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, aby znaleźć pożądaną przez niego informację, produkt, usługę lub cokolwiek innego. Im lepiej zoptymalizowana jest strona pod kątem fraz kluczowych (i wielu innych czynników, o których mowa będzie później), tym wyżej zostanie ona wyświetlona na liście wyników wyszukiwania. Dzięki temu zdecydowanie większa część użytkowników, wyszukujących daną frazę, ujrzy odnośnik do naszej strony i prawdopodobnie na nią przejdzie.
Pozycjonowanie pozwala więc dotrzeć do użytkowników, którzy z założenia zainteresowani są konkretnym tematem. Intuicyjnie traktują oni strony z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, jako te godne zaufania, rzetelne i profesjonalne. SEO zatem nie tylko zwiększa ruch na naszej stronie, ale wpływa również na podświadomość potencjalnych klientów i sposób, w jaki postrzegają oni naszą działalność. Pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google kształtują opinię odbiorców o nas, jako o firmie wiodącej w swojej branży.
Co wpływa na skuteczność pozycjonowania w Kielcach?
To, czy podjęte przez nas działania SEO odniosą skutek, zależy od naprawdę wielu czynników. Co więcej, nieustannie ich przybywa lub ulegają one zmianom. Dlatego dość ciężko jest przewidzieć dokładne powodzenie pozycjonowania lub okres czasu, jaki będzie trzeba czekać na efekty.
Najistotniejszą kwestią w kategoriach SEO, jest unikalność treści na stronie i poza nią (w przypadku link buildingu). Każdy tekst powinien zostać samodzielnie napisany przez specjalistę. Dlaczego jest to tak ważne? Strony, które posiadają w swojej zawartości powielone treści, spadają na sam dół listy wyników wyszukiwania, ponieważ są one traktowane jako bardzo mało wartościowe. Im większa ilość oryginalnej zawartości na stronie, tym lepiej – docelowo, powinniśmy zmierzać do tego, aby wszystkie treści takie były.
Unikalność nie jest jednak jedynym czynnikiem, który wpływa na skuteczność pozycjonowania. Równie istotne jest także nasycenie frazami kluczowymi. Ich ilość powinna być jak największa, jednak należy zadbać także o spójność, naturalność i czytelność tekstu. Te kwestie również są bardzo ważne – warto zwrócić uwagę na poprawność językową, a także posługiwać się różnego rodzaju zabiegami edytorskimi: pogrubienia, podkreślenia, kursywa czy listy punktowe.
Kolejna rzecz nie jest związana z widocznymi treściami na stronie, lecz w dużej mierze z jej zawartością. Mowa tutaj o odpowiedniej optymalizacji kodu html zaimplementowanego na witrynę. Powinien być on w jak największym stopniu kompatybilny z wyszukiwarką Google, aby jej algorytmy rozpatrywały stronę jako przyjazną dla użytkownika. Do przeprowadzenia optymalizacji strony pod tym kątem, niezbędna jest zaawansowana wiedza na temat języka html i jego wpływu na wyszukiwarkę. Jeśli chodzi o pozostałe kwestie techniczne, ważna jest też szybkość ładowania się strony i jej przejrzystość dla odbiorcy.
Ostatni czynnik dotyczy tak zwanego pozycjonowania zewnętrznego. Link building polega na zwiększaniu ilości odnośników do naszej strony na witrynach zewnętrznych. Im większa jest ich ilość na stronach wysokiej jakości, tym wyższa będzie nasza pozycja na liście naturalnych wyników wyszukiwania. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybkie poprawienie pozycjonowania swojej strony.
Czym zajmuje się SEO freelancer?
Samodzielny specjalista SEO, jest osobą, posiadającą rozległą wiedzę w zakresie marketingu internetowego. Freelancer oferuje usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych – na podobnych zasadach, co w przypadku agencji marketingowej. W standardowy zakres obowiązków specjalisty SEO wchodzi przede wszystkim tworzenie odpowiedniej ilości, wysokiej jakości treści na stronę internetową klienta. Musi on poświęcić odpowiednią ilość czasu na analizę wpływu konkretnych działań na widoczność strony.
Przy odpowiednich ustaleniach SEO freelancer jest również w stanie zadbać o odpowiednią optymalizację kodu html na naszej stronie. Wielu oferuje także profesjonalny link building. Zanim zdecydujemy się na współpracę ze specjalistą, warto poprosić go o audyt SEO. Będziemy w stanie dzięki temu zweryfikować zakres kompetencji danej osoby i podjąć świadomą decyzję.
Ile trwa pozycjonowanie i jakie są koszty?
Dla większości przedsiębiorców najbardziej istotnymi kwestiami są koszty i czas oczekiwania. O ile w przypadku wyceny można nieco skonkretyzować odpowiedź, o tyle – niestety – w przypadku czasu realizacji jest to niezwykle trudne. Cena u konkretnego specjalisty, zależy przede wszystkim od ilości fraz, na jakie chcemy się pozycjonować oraz od konkurencyjności branży. Możemy przyjąć, iż średnia miesięcznych kosztów będzie się mieścić między 700 zł a dwoma tysiącami. Tak duża rozbieżność wynika z bardzo dużej ilości wariantów współpracy. Konkretne warunki ustalamy już bezpośrednio ze specjalistą.
Dużo większa rozbieżność występuje w przypadku czasu oczekiwania. Okres, po jakim pojawią się wymierne efekty SEO jest warunkowany przez działania konkurencji, algorytmy Google i lokalizację. Najbardziej wiarygodne ramy czasowe zaczynają się od trzech miesięcy i kończą nawet na dwóch latach.
FAQ – Pozycjonowanie lokalne
Czym jest optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest rodzajem optymalizacji SEO, który jest skierowany głównie do stron internetowych działających w lokalnym regionie, dzięki czemu ich treści są odpowiednio wyświetlane w wyszukiwarkach lokalnych. Celem optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek oraz aby strona była wyświetlana wyżej w rankingach wyszukiwań zgodnie z wynikami wyszukiwania lokalnych.
Jaka jest różnica między optymalizacją SEO dla wyszukiwarek lokalnych a optymalizacją pod kątem wyszukiwarek globalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek, zgodnie z preferencjami użytkownika, i aby była lepiej widoczna w rankingach wyników wyszukiwań dla osób w pobliżu lokalizacji. Z kolei optymalizacja SEO dla wyszukiwarek globalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwań w globalnych wyszukiwarkach, aby uzyskać jak najlepszą widoczność i rankowanie dla słów kluczowych.
Jak mogę przeprowadzić optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych, należy wykonać serię działań, aby strona internetowa była lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwań. Należy wdrożyć strategię content marketing, aby zapewnić zoptymalizowane, wartościowe treści dotyczące lokalnych usług, tworzyć wpisy w directory i pozycjonować je wraz z lokalnymi słowami kluczowymi lub frazami, oraz tworzyć i umieścić lokalne listingi w Google My Business oraz Twojej okolicy. Ponadto, należy upewnić się, że strona internetowa jest responsywna oraz zoptymalizowana technicznie, aby wyświetlić wyniki lokalne w wyszukiwarce.
Dlaczego ważne jest pozycjonowanie strony w lokalnych wyszukiwarkach?
Ważne jest, aby pozycjonować stronę internetową w lokalnych wyszukiwarkach, ponieważ lokalne wyniki wyszukiwania są zazwyczaj pierwszymi wynikami wyszukiwań dostępnymi dla użytkowników. Pozycjonowanie strony internetowej w lokalnych wyszukiwarkach umożliwia też przyciągnięcie odpowiednich klientów do firmy lub przedsiębiorstwa, ponieważ widzą ją jako najlepszy wynik wyszukiwania dla lokalnego regionu.
Jakie są wytyczne od Google dotyczących optymalizacji dla wyszukiwarek lokalnych?
Wytyczne od Google dotyczące optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych obejmują optymalizację treści, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twojej okolicy, optymalizację kodu źródłowego technicznie i graficznie, pozycjonowanie lokalne, tworzenie linków do strony oraz staranne zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa.
Jak optymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych?
Ogólnie rzecz biorąc, istnieje szereg działań SEO, które należy wdrożyć, aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych. Przede wszystkim należy zapewnić interesujące i zoptymalizowane treści związane z lokalnym regionem, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację słów kluczowych oraz fraz w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach lokalnych. Kolejnym ważnym czynnikiem jest tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twoje okolicy, starania o pozytywną reputację firmy i budowanie linków zwrotnych do Twojej strony internetowej.
Czy istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, które umożliwiają tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business, monitorowanie wyników rankingu oraz analizowanie słów kluczowych. Są one przeznaczone do automatyzacji wielu działań SEO i usprawnienia procesu optymalizacji SEO. Wybrane narzędzia to m.in. Ahrefs, Moz, Semrush i Whitespark.
Kiedy można zauważyć wyniki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Jeśli wdrożysz wszystkie wymienione wyżej działania optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, to oczekiwane wyniki można zauważyć w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy. Istnieje jednak wiele czynników wpływających na czas trwania procesu optymalizacji SEO, w tym: stopień trudności słów kluczowych, poziom konkurencji w danym lokalnym rynku, własna praca lub wynajęcie profesjonalisty do optymalizacji strony internetowej oraz wiele innych czynników.
Czy istnieją jakieś zalecane praktyki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieje cała lista zalecanych praktyk optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych. Te zalecane praktyki dotyczą tworzenia wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenia opisu lokalizacji i wpisów w directory, tworzenia i umieszczania lokalnych listingów w Google My Business i Twojej okolicy oraz optymalizacji kodu źródłowego strony internetowej i grafiki. Wybrane praktyki SEO dla wyszukiwarek lokalnych zalecane przez Google to m.in. monitorowanie wyników rankingu i analiza słów kluczowych, budowanie linków zwrotnych do strony i staranne zarządzanie reputacją firmy.
Jak mogę zwiększyć swój ranking lokalny w wyszukiwarkach?
Aby zwiększyć ranking lokalny w wyszukiwarkach, należy wdrożyć optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych, taką jak tworzenie wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację lokalnych słów kluczowych i fraz wraz z ich pozycjonowaniem, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz Twojej okolicy, budowanie linków zwrotnych i staranne zarządzanie reputacją firmy.