Ważnym czynnikiem, wywierającym wpływ na sytuację rynku w poszczególnych regionach Polski, jest położenie geograficzne. Szczecin jest położony nieopodal zachodniej granicy naszego kraju, przez co wywiera także pewien wpływ na handel zagraniczny, w kierunku Niemiec. Jest także jednym z największych miast w Polsce, skupiając w swoich granicach ponad czterysta tysięcy mieszkańców. Taka liczba populacji, stwarza ogromny potencjał dla biznesu w tym regionie. Cały czas pojawia się wiele firm, które – wykorzystując w odpowiedni sposób sytuację demograficzną Szczecina – są w stanie czerpać ogromne zyski ze swojej działalności.
Dlaczego przedsiębiorcy inwestują w pozycjonowanie w Szczecinie?
Dynamiczny rozwój technologii, jest przyczyną nieustających zmian na rynku. Przedsiębiorcy są przez to zmuszeni do podejmowania niekonwencjonalnych działań, aby utrzymać swoją pozycję. Główną płaszczyzną, której dotyczą zmiany spowodowane technologią, jest marketing. W ciągu ostatnich dwóch dekad, popularność sieci globalnej błyskawicznie wzrastała. Obecnie ponad 75% mieszkańców Polski korzysta z internetu na co dzień, a liczba ta się ciągle zwiększa.
W dużych miastach, takich jak Szczecin, odsetek ten jest jeszcze większy. Przez to internet staje się przestrzenią, która umożliwia dotarcie do bardzo dużej liczby osób. Co więcej, pozwala na sprecyzowanie grupy odbiorców pod kątem zainteresowań, czego nie umożliwiał do tej pory prawie żaden kanał reklamowy – a przynajmniej nie w takim stopniu.
Aby zrozumieć, dlaczego inwestycja w pozycjonowanie stron internetowych w Szczecinie i innych, podobnych miastach, ma takie duże znaczenie, musimy przyjrzeć się zachowaniu użytkowników sieci globalnej. W jakim celu korzystają oni z internetu? Oprócz udziału w mediach społecznościowych i kontaktowaniem się ze sobą, głównym powodem jest poszukiwanie informacji. Sieć globalna jest obecnie najobszerniejszym i najbardziej przystępnym źródłem wiedzy. Możemy wejść w posiadanie dowolnej informacji w przeciągu zaledwie kilku minut.
Taki poziom wygody sprawił, że ludzie posługują się internetem w bardzo wielu sytuacjach. Na przykład kiedy szukają ciekawej restauracji, noclegu, atrakcji turystycznej lub interesującej rozrywki na wieczór. Współcześni ludzi informacji na każdy temat szukają w internecie. Powoduje to, że firmy, które nie posiadają swoich stron internetowych lub nie dbają odpowiednio o ich promocję, tracą wielu potencjalnych klientów, a w efekcie – ponoszą duże straty pod kątem finansowym i wizerunku.
Czy SEO freelancer jest w stanie dorównać agencji marketingowej? Pozycjonowanie – Szczecin
Ze względu na rosnącą popularność marketingu internetowego i zwiększającej się ilości firm, podejmujących działania SEO – na rynku pojawia się wielu samodzielnych specjalistów, oferujących takie same usługi, jak agencje marketingowe, przy o wiele korzystniejszych warunkach. Można się jednak zastanawiać, czy stopień wiedzy i doświadczenia SEO freelancera, jest w stanie dorównać bogatemu „know how” agencji?
Zdecydowaną zaletą dużych firm, zajmujących się pozycjonowaniem, jest to, że mają one wielu klientów. Umożliwia to tworzenie im wiarygodnych statystyk, które wskazują, jak konkretne działania SEO wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google oraz ruch na stronie. Agencje dysponują również odpowiednią ilością zasobów ludzkich, co umożliwia im prowadzenie szczegółowych analiz stron, które zajmują najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania.
Osiągnięcie takiego poziomu wiedzy przez SEO freelancera, będzie z pewnością długotrwałym i czasochłonnym procesem. Nie jest jednak niemożliwe. Możemy znaleźć wiele kursów i szkoleń, na których samodzielny specjalista może posiąść odpowiednią wiedzę. Internet z kolei, oferuje wiele narzędzi, które ułatwiają optymalizację stron internetowych, na przykład poprzez automatyczną analizę najlepiej pozycjonowanych stron. Wysokie kompetencje i profesjonalizm w przypadku samodzielnego specjalisty SEO, skutkują popularnością i dużą liczbą klientów. Decydując się więc na usługi takiej osoby, możemy mieć pewność, że pozycjonowanie naszej strony pod kątem Szczecina będzie przeprowadzone zgodnie ze standardami.
Skutecznym sposobem na weryfikację freelancera, jest zwrócenie się do niego z prośbą o audyt SEO. Będziemy dzięki niemu w stanie sprawdzić, w jakim stopniu ów specjalista faktycznie nim jest. Zwracajmy uwagę na szczegółowość raportu, który zostanie nam przedstawiony. Ważne jest również porównanie z aktualnymi zmianami, zachodzącymi w marketingu internetowym. Takie dane możemy bez problemu znaleźć w sieci, a sprawdzenie ich pozwoli nam świadomie wybrać odpowiedniego specjalistę.
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania stron w Szczecinie?
Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO, jest procesem długotrwałym. Minimalny okres oczekiwania na efekty wynosi kwartał. Bardzo rzadko jednak po takim czasie jesteśmy w stanie osiągnąć wymierne zyski, nie mówiąc już o zwrocie z inwestycji.
Okres aktywnych działań SEO, zanim pojawią się efekty, bywa zróżnicowany. Ta długoterminowość jest warunkowana przez wiele czynników, z których najistotniejszym jest konkurencja. Nie chodzi tu tylko o ilość przedsiębiorstw o podobnym profilu działalności, ale także o działania, jakie podejmują one pod kątem SEO. Sama optymalizacja nie jest więc wystarczająca. Konieczne jest regularne i konsekwentne dodawanie aktualnych, interesujących i rzetelnych treści na naszą stronę.
Można się domyślić, że ta sytuacja w dużych miastach, takich jak Szczecin, jest jeszcze bardziej skomplikowana. Dlatego na efekty pozycjonowania możemy oczekiwać nawet ponad rok. Średnio ten czas wynosi od 9 do 12 miesięcy – trudno jest jednak określić dokładniej, jak długo będzie trzeba czekać. Wynika to z tego, że rynek cały czas się zmienia, podobnie jak algorytmy Google. Z drugiej strony – „konkurencja nie śpi” i możemy śmiało założyć, że równolegle do działań, jakie my podejmujemy, działają również inne firmy. Chcąc uzyskać na liście wyników wyszukiwania większą pozycję od nich, musimy optymalizować naszą stronę szybciej, sprawniej i dodawać większą ilość treści.
Czasem jednak nawet to może nie wystarczyć. W zakres pozycjonowania, wchodzi również działanie zewnętrzne – czyli wykraczające poza naszą stronę internetową. Ten proces określa się jako link building. W skrócie – polega on na zwiększaniu ilości odnośników do naszej strony wśród zewnętrznych witryn internetowych. Równie ważna, co ilość, jest w tym wypadku jakość takich stron. Im lepiej jest pozycjonowana strona, na której mieści się odnośnik do naszej domeny, tym korzystniej wpłynie to na naszą pozycję. Zależność ta działa jednak w obie strony – zamieszczając odnośniki na stronach niskiej jakości, nasza pozycja w wyszukiwarce Google najprawdopodobniej spadnie.
Wracając jeszcze na chwilę do treści, które zamieszczamy na naszej stronie. Powinny być one jak najlepiej zoptymalizowane. Oznacza to nie tylko, że powinny zawierać odpowiednią ilość fraz kluczowych w optymalnej gęstości. Równie ważna jest poprawność, czytelność, struktura a także wartość merytoryczna tekstów. Koniec końców – te treści mają zachęcić użytkownika do skorzystania z naszych usług.
Skuteczne pozycjonowanie stron – Szczecin, podsumowanie
Inwestycja w pozycjonowanie stron w Szczecinie i każdym, większym mieście – jest już w zasadzie koniecznością. Przedsiębiorstwa, które bagatelizują tę kwestię, już w tej chwili odczuwają nieprzyjemne skutki takiego postępowania.
Podczas wyboru między agencją marketingową, a SEO freelancerem, powinniśmy przede wszystkim postawić na weryfikację. Zlećmy audyt SEO, aby sprawdzić poziom wiedzy i profesjonalizm specjalisty. Najważniejsze jest jednak to, abyśmy uzbroili się w duże pokłady cierpliwości. Proces pozycjonowania stron internetowych jest bardzo złożony i bardzo trudno jest przewidzieć, ile będzie trzeba czekać na wymierne efekty pracy specjalistów. Określając warunki naszej współpracy z SEO freelancerem lub agencją, pamiętajmy o tym, aby poruszyć wszystkie aspekty i działania, które wchodzą w skład pozycjonowania. Tylko dzięki temu będziemy w stanie wyprzedzić konkurencję i wspiąć się na szczyt.