Pozycjonowanie stron Wrocław

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów internetowych polega na wdrożeniu specjalistycznych działań, których celem jest wypromowania konkretnej strony, aby pojawiała się ona jak najwyżej na liście wyników w wyszukiwarce internetowej. Aby zrozumieć na czym polega pozycjonowanie, warto zastanowić się, w jaki sposób sami wyszukujemy informacje w Internecie. Najczęściej do wyszukiwarki Google wpisuje się hasło, którym jesteśmy zainteresowani. Kiedy szukamy dobrego dentysty w danym mieście wpisujemy hasło: dobry dentysta we Wrocławiu lub tani dentysta Wrocław, a na liście wyników pojawiają się strony stomatologów. Nie oznacza to, że na pierwszej liście wyników znajdują się wyłącznie najlepsi stomatolodzy w mieście, ale na pewno pozycjonujący swoje strony. Twoja strona internetowa również może wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania – wystarczy zdecydować się na SEO pozycjonowanie stron internetowych we Wrocławiu.
Pozycjonowanie stron – jak to zrobić?
Biorąc pod uwagę, że pozycjonowanie jest bardzo złożonym działaniem, najlepiej znaleźć dobrą agencję SEO lub doświadczonego freelancera. Dzięki temu można mieć pewność, że zastosuje on działania profesjonalne i sprawdzone.
Do najważniejszych zadań należy optymalizacja strony internetowej. Algorytmy wyszukiwarki Google sprawdzają, czy strona wykonana jest zgodnie z zasadami i czy spełnia wszystkie wymogi techniczne. Należy zatem wykonać analizę kodu oraz struktury strony, sprawdzić wszystkie nagłówki, tytuły, a także opisy w kodach. Ważną kwestią jest wykonanie analizy szybkości strony. Jeżeli strona ładuje się powoli, trzeba znaleźć tego przyczynę i poprawić szybkość. Oczywiście strona powinna być responsywna, a zatem dostosowana do wszystkich urządzeń mobilnych.
Content marketing to kolejne, bardzo istotne zagadnienie. Wszystkie treści na stronie, bez względu, czy są to grafiki, infografiki, krótsze, czy dłuższe teksty blogowe, muszą być poprawne, angażujące i przekazujące wartościowe treści. Dobre dopasowanie słów kluczowych do branży pozwala na znacznie efektywniejsze pozycjonowanie strony, na zwiększenie ruchu i przyciąganie potencjalnych klientów.
Linkowanie, nazywane inaczej linkbuildingiem, to działania, które odbywają się poza witryną internetową i polegają na kierowaniu linków z innych stron na stronę pozycjonowaną. Ważne jest to, aby strona, z której użytkownik jest kierowany, była wartościowa dla robotów Google’a. Linki mogą znaleźć się na blogach, forach internetowych, czy artykułach sponsorowanych. Dodatkowo można korzystać z linków sponsorowanych. Pozwalają one na szybkie uruchomienie kampanii i dają duże możliwości kierowania reklam.
Co daje pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony internetowej przynosi szereg korzyści zarówno finansowych, jak i wizerunkowych. Dzięki wyższej pozycji na liście wyników w wyszukiwarce Google przede wszystkim przybywa użytkowników wchodzących na stronę, a więc potencjalnych klientów. Więcej klientów to oczywiście większa sprzedaż, zwiększone przychody i zdobycie przewagi nad konkurencją. Równocześnie ma to wpływ na wizerunek firmy i wzmocnienie marki na rynku.
Co wybrać – pozycjonowanie lokalne czy globalne?
Wybór zasięgu pozycjonowania zależy od prowadzonej działalność. Jeżeli firma swoim zasięgiem obejmuje jedynie miejscowość lub miasto i jego okolice, najlepiej wybrać pozycjonowanie lokalne, a wiec używając fraz z nazwą miejscowości, miasta lub regionu, np.: pozycjonowanie stron www Wrocław, biuro turystyczne Warszawa Ochota. Dzięki temu, na stronę będą wchodzić osoby faktycznie zainteresowane zakupem produktów lub usług. Każdej firmie warto stworzyć wizytówkę w „Google Moja Firma”, dzięki czemu można dodatkowo zwiększyć widoczność lokalną.
Jeżeli jednak działalność nie jest ograniczona terytorialnie, lepiej sprawdzi się pozycjonowanie globalne, dzięki któremu można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów – a przecież o to chodzi!

Co to jest: słowo kluczowe?
Słowo kluczowe nazywane jest inaczej frazą kluczową. Jest to słowo lub słowa, wpisywane do wyszukiwarki w celu znalezienia informacji, sklepu lub usługi. Odpowiedni wybór słów kluczowych w dużej mierze odpowiada za sukces pozycjonowania. Do pozycjonowania strony wybiera się słowa kluczowe, które jak najlepiej oddają charakter prowadzonej działalności. Fraza może brzmieć: pozycjonowanie Wrocław (dla firmy oferującej pozycjonowanie), cukiernia Warszawa (dla strony cukierni działającej na terenie Warszawy) czy skórzane krzesła biurowe (dla sklepu internetowego, dla którego lokalizacja nie jest ważna). Wyróżnia się kilka rodzajów słów kluczowych:
- brandowe – odnoszące się do nazwy firmy lub marki,
- ogólne – które informują o usługach lub produktach, np. ubezpieczenia wakacyjne, buty sportowe,
- frazy z długim ogonem – nazywane inaczej „long tail” – stanowiące dłuższy opis, np. tanie ubezpieczenia na wyjazd, wygodne buty sportowe w góry,
- branżowe – opisujące konkretna dziedzinę lub branżę.
Dobieranie fraz kluczowych (słów kluczowych) to bardzo ważna kwestia w pozycjonowaniu. To m.in. dzięki nim użytkownicy wyszukiwarki internetowej będą mogli trafić na twoją stronę. Jak wybrać słowa kluczowe? Przede wszystkim należy dokładnie określić, czym zajmuje się firma, na sprzedaży/reklamie jakich produktów najbardziej nam zależy i na tej podstawie wybrać konkretne słowa i wyrażenia. Pomocne są także różnorodne narzędzia, m.in. Planer Google Ads, Google Trends lub po prostu dane z wyszukiwarki Google.
Wyniki słów kluczowych z narzędzia Ahrefs po wpisaniu słowa kluczowego: „buty sportowe”

Wyniki słów kluczowych z narzędzia Planer Google Ads po wpisaniu słowa kluczowego: „ubezpieczenie wakacyjne”:

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Pytania o koszty pozycjonowania strony internetowej są jak najbardziej uzasadnione. Jednak koszty związane z pozycjonowaniem zależą od wielu czynników. Jakich? Między innymi od konkurencyjności oraz ilości fraz, branży, profilu linków, wieku domeny i wielu, wielu innych. Dlatego wycena odbywa się zazwyczaj indywidualnie i uwzględnia potrzeby oraz oczekiwania klienta. Warto skorzystać z darmowej wyceny pozycjonowania strony internetowej.
Kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem. Oznacza to, że nie jest to usługa wykonywana raz, a jest ciągłym procesem. Nie da się wdrożyć wszystkich rozwiązań od razu, prace przebiegają systematycznie, a dobry pozycjoner lub agencja SEO na bieżąco reaguje na wszystkie zmiany, np. na działania nowych algorytmów Google’a. Pierwsze efekty pojawiają się po kilku, czasem po kilkunastu tygodniach. Zależy to od specyfiki prowadzonej działalności, konkurencyjności fraz (im bardziej popularna fraza, tym trudniej i dłużej się ją pozycjonuje), a także od jakości prowadzonych działań.
Czym charakteryzuje się dobra agencja SEO lub dobry freelancer zajmujący się pozycjonowaniem?
Nie zawsze od razu można stwierdzić, że konkretny specjalista ds. pozycjonowania i marketingu internetowego lub agencja SEO jest dobra. Niektóre pozytywne lub negatywne cechy dają się zauważyć w tracie trwania współpracy.
Dobra agencja SEO lub profesjonalny specjalista przede wszystkim za darmo wyceni pozycjonowanie strony. Zaproponuje też audyt strony, który wskaże jej mocne i słabe punkty. Na tej podstawie można zaplanować kolejne działania.
Oferta pozycjonowania powinna być kompleksowa. Oznacza to, że specjalista powinien oferować optymalizację strony, tworzenie tekstów, budowanie zaplecza linków, a zatem wszystko co jest niezbędne, aby strona była jak najlepiej widoczna.
Wykorzystywanie wyłącznie bezpiecznych metod pozycjonowania, codzienne raporty pozycji, comiesięczne raporty z przeprowadzanych działań wysyłane do klienta, mierzenie ruchu i konwersji na stronie – to dodatkowe atuty specjalistów SEO.
Na czym polega audyt seo?
Audyt SEO to bardzo dokładna analiza i ocena strony internetowej. Wykonując audyt sprawdza się czy witryna została wykonana w sposób poprawny, a zatem, czy kod i struktura strony są zgodne z dobrymi praktykami, które są sprawdzane przez algorytmy Google. Analizowane są także teksty, a szczególności ich długość i nasycenie odpowiednimi frazami. Audyt ma na celu wskazanie słabych stron, które trzeba poprawić i mocnych stron. Audyt SEO pozwala także na uzgodnienie kierunku rozwoju danego serwisu.