Pozycjonowanie stron - Płock
Często zdarza się, że nowo otwarta działalność ma bardzo słaby rozgłos w zakresie lokalnym. Podobnie dzieje się z firmami, które funkcjonują w danym regionie przez dłuższy okres czasu – posiadają co prawda pewną stałą grupę odbiorców, jednak wielu mieszkańców miasta nadal nie ma pojęcia o istnieniu takiej działalności. Przyczyną takiego stanu rzeczy, jest podejmowanie niewystarczających działań reklamowych. Najczęściej przedsiębiorcy decydują się na promocję fizyczną – plakaty, bilbordy czy ulotki.
Taka forma reklamy nie jest jednak w stanie zapewnić pożądanych efektów – jest ku temu kilka powodów. Pierwszym jest całkowicie przypadkowa grupa odbiorców takiej reklamy. Plakat, bilbord czy ulotka jest widziana zarówno przez osoby zainteresowane, jak i te, które nie mają nic wspólnego z danym tematem. Druga kwestia to powszechność tego rodzaju reklamy. Materiały promocyjne, rozwieszone na terenie całego miasta, do tego stopnia zespoliły się z miejskim krajobrazem, że bardzo często nawet ich nie dostrzegamy – a nawet jeśli, nie zwracamy większej uwagi na treść. Właśnie dlatego, przedsiębiorcy w miastach takich jak Płock, muszą szukać nowych, skuteczniejszych i bardziej innowacyjnych form reklamy.
Pozycjonowanie firm z Płocka – nowy wymiar marketingu
W przeciągu ostatniej dekady, w dużym stopniu zaczęła wzrastać popularność wirtualnych kanałów marketingowych. Liczba użytkowników internetu ciągle rośnie, a co za tym idzie – sieć globalna staje się coraz bardziej znaczącą przestrzenią w kwestii pozyskiwania klientów. Już w tej chwili bardzo duża część dochodów wielu firm, jest generowana właśnie poprzez marketing internetowy, czyli między innymi pozycjonowanie stron i reklamy płatne.
Niemal pięćdziesiąt procent ruchu na każdej stronie internetowej pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania, co czyni je najpopularniejszą drogą, przez którą użytkownik dociera na witrynę. To jest właśnie główny powód, dla którego pozycjonowanie stron internetowych, możemy nazwać najskuteczniejszą i najbardziej opłacalną formą reklamy. Jako jeden z niewielu kanałów e-marketingowych, SEO niesie ze sobą dodatkowe korzyści, oprócz zwiększenia sprzedaży i wzrostu dochodów firmy.
Bardzo szybko pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, z ciekawego urozmaicenia, stało się standardem, jeśli chodzi o reklamę. Wiele firm, w miejscowościach takich jak Płock, pomijając kwestie związane z marketingiem internetowym, naraża się na ogromne straty. Takie przedsiębiorstwa ryzykują również wyparcie z rynku przez konkurencyjne firmy, które zdecydowały się na podjęcie aktywnych działań SEO.
Pozycjonowanie stron w Płocku i wielu innych, podobnych miastach ma liczne zalety. W szerszej perspektywie pozwala umocnić firmie swoją pozycję na rynku i stwarza liczne możliwości rozwoju. Do najważniejszych korzyści SEO, należą:
- Wysoka skuteczność,
- Nawet kilkukrotne zwiększenie sprzedaży i ruchu na stronie,
- Gwarancja zysków, po uzyskaniu efektu,
- Zwiększenie świadomości marki wśród wszystkich grup odbiorców,
- Wyrobienie dobrej renomy,
- Wypracowanie pozycji lidera w branży,
- Poprawienie wizerunku firmy.
Konsekwentnie prowadzone, długoterminowe działania SEO, są niezwykle pomocne przy wprowadzaniu firmy na kolejny stopień rozwoju. W stosunkowo krótkim okresie czasu, umożliwiają rozszerzenie obszaru swojej działalności i nawiązanie korzystnej współpracy z innymi firmami. Trzeba zauważyć, że poprawa wizerunku nie dotyczy tylko opinii klientów, ale również potencjalnych partnerów biznesowych.
Czy pozycjonowanie stron w Płocku jest opłacalne?
Częstym argumentem, przytaczanym przez przedsiębiorców, którzy wahają się w kwestii podjęcia działań SEO, jest ich wątpliwa opłacalność. Biznes jednak wymaga pragmatycznego podejścia i elastyczności w kontekście postępu technologicznego i zmian na rynku. Rosnąca liczba użytkowników internetu jest faktem, podobnie jak skuteczność reklamy internetowej. Co prawda – żaden specjalista SEO nie zapewni swojego klienta, że po danym okresie czasu pozycjonowanie zacznie przynosić ogromne zyski.
Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że zaniedbanie działań SEO sprawia, iż z każdym miesiącem konkurencyjne firmy pozyskują coraz więcej klientów, podczas gdy nasza firma będzie stale utrzymywała ten sam poziom. Po pewnym czasie również nasza grupa odbiorców zacznie się zawężać. Stanie się tak, ponieważ pozostałe firmy, dzięki swoim obrotom, będą w stanie zaproponować bardziej przystępne i interesujące rozwiązania. W dalszej perspektywie, nasza firma zacznie przynosić straty, a kiedy nawet w takiej sytuacji zdecydujemy się na działania SEO, konkurencja będzie daleko przed nami, zarówno jeśli chodzi o doświadczenie, jak i optymalizację strony.
Ponadto, obserwując aktualny rozwój rynku, nic nie wskazuje na to, aby rozwój marketingu internetowego miał zostać w jakikolwiek sposób zaburzony. Pozycjonowanie stron internetowych w Płocku i innych, większych miastach, nie jest więc tylko opłacalne. Coraz bardziej staje się ono po prostu koniecznością. Chcąc utrzymać się na rynku, przedsiębiorcy zmuszeni są do dostosowania się, względem bieżących zmian na rynku. Nie da się zaprzeczyć, że rozwój technologiczny całkowicie zrewolucjonizował praktycznie każdą dziedzinę życia. Dotyczy to również biznesu, gdzie marketing internetowy stał się absolutną koniecznością dla tych, którzy chcą utrzymać swoją pozycję na rynku.
Pozycjonowanie stron w Płocku – ile trzeba czekać na efekty pracy SEO freelancera?
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku wielu innych branż – w kwestii usługi pozycjonowania stron, możemy zwrócić się do dużej agencji lub do samodzielnego specjalisty. Wiele osób sądzi, że na efekty pracy SEO freelancera trzeba czekać dużo dłużej, niż w przypadku agencji marketingowej. Niezupełnie jest to jednak zgodne z prawdą. Freelancer oczywiście działa na własną rękę, przez co jego możliwości przerobowe są mocno ograniczone. Nie realizuje on jednak tak dużej ilości zleceń w jednej chwili, przez co jest w stanie poświęcić dużo więcej czasu dla jednego.
Sprawia to, że w ostatecznym rozrachunku czas realizacji zlecenia przez samodzielnego specjalistę SEO, może być bardzo podobny – lub czasem nawet krótszy – do tego, oferowanego przez agencję. SEO freelancera odróżnia jednak od agencji to, że jest on dużo bardziej elastyczny i do każdego zlecenia podchodzi całkowicie indywidualnie. W przypadku każdego klienta jest on w stanie poświęcić wystarczającą ilość czasu, ustalić dokładnie wszystkie szczegóły współpracy i przedstawić konkretny plan działania.
Zleceniodawca ma dzięki temu dużo większy wpływ na przebieg działań SEO, niż w przypadku dużej firmy marketingowej. Dodatkowo, samodzielny specjalista zdecydowanie bardziej zaangażuje się w pracę, ponieważ jego dochód jest uwarunkowany właśnie przez bieżące zlecenia. Każdy klient ma duży wpływ na renomę, jaką posiada freelancer, dlatego możemy być pewni, że podczas współpracy z nim, nasze zlecenie zostanie potraktowane z należytą dokładnością i profesjonalizmem.
Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie w Płocku?
Algorytmy Google nieustannie się zmieniają, podobnie jak sytuacja na rynku. Dlatego właśnie specjalista SEO musi być niezwykle elastyczny i umieć dostosować się do zmian, zachodzących w marketingu internetowym. Nie wszystkie czynniki, które wpływają na skuteczność pozycjonowania, są nam znane. Chcąc zweryfikować, czy uwzględniamy je wszystkie, powinniśmy poprosić specjalistę o audyt SEO. Do najważniejszych kwestii, których optymalizacja poprawi pozycję naszej strony, należą:
- Unikalność treści na stronie – powielone treści degradują stronę, sprawiając, że wędruje ona praktycznie na sam koniec listy wyników wyszukiwania,
- Nasycenie frazami kluczowymi – ilość słów kluczowych (czyli haseł wpisywanych w wyszukiwarkę przez użytkowników) w tekście musi być odpowiednio zrównoważona, tak samo jak ich gęstość. Powinny być wplecione w naturalny sposób, w jak największej ilości – ale tak, aby spójność i czytelność tekstu nie zostały zaburzone.
- Kod html – powinien być zoptymalizowany specjalnie pod kątem wyszukiwarki Google, aby jak najlepiej z nią współpracował.