FAQ - Pozycjonowanie stron w Poznaniu

Dlaczego tak ważny jest audyt SEO?
Audyt SEO jest podstawowym działaniem, jakie powinno zostać wykonane na stronie internetowej przed jej pozycjonowaniem. Jest to dokładna analiza witryny pod kątem jej budowy i zawartości, pozwalająca odkryć jej mocne i słabsze strony oraz sprawdzić, jakie działania muszą zostać na niej wykonane, by była bardziej przyjazna dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. Audyt strony www stanowi więc podstawę planowania działań, umożliwiających skuteczne pozycjonowanie.
Analizę strony warto przeprowadzić w niemal każdej sytuacji – zarówno przy nowo utworzonych, jak i tych dłużej funkcjonujących serwisach. Można zdecydować się na nią również, jeśli na stronie były już wcześniej prowadzone działania związane z SEO – pozwoli to ocenić jakość wykonanych prac i sprawdzić, czy na pewno witryna została poprawnie zoptymalizowana pod pozycjonowanie stron internetowych.
Podczas kompleksowego audytu sprawdzane są wszystkie czynniki, które mają wpływ na miejsce strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Zalicza się do nich poprawność kodu strony, zamieszczone na niej treści, strukturę serwisu, szybkość ładowania się strony, profil prowadzących do niej linków, a także wiele innych aspektów, ważnych pod kątem pozycjonowania. Specjalista sprawdza, czy na stronie nie ma błędów i ewentualnych szkodliwych elementów, mogących obniżać jej pozycję wśród wyników wyszukiwania. Skupia się przede wszystkim na tym, czy strona jest czytelna dla robotów Google, czy jest przez nie poprawnie indeksowana i dobrze się z nimi komunikuje.
Na audyt SEO powinien zdecydować się każdy właściciel firmowej strony internetowej – jest to pierwszy krok ku uzyskaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce i zwiększenia widoczności swojej witryny.
Warto również zlecić audyt konkurencji – pomoże to realnie ocenić jej działania w sieci i dowiedzieć się, co warto zmienić, by móc wyprzedzić inne firmy z branży.
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe należą do podstawowych pojęć w pozycjonowaniu stron internetowych. W uproszczeniu są to hasła, których użytkownicy sieci używają w wyszukiwarkach, aby odnaleźć stronę internetową o interesującej ich tematyce. Aby witryna została powiązana z danymi hasłami, powinna zostać odpowiednio pod nie zoptymalizowana – a więc zawierać je w treściach na odpowiednich podstronach.
Witryna może być powiązana z wieloma frazami kluczowymi, jednak powinny być odpowiednio do niej dobrane. Przede wszystkim muszą być zgodne z tematyką strony, np. sklep internetowy zajmujący się sprzedażą sukienek wieczorowych nie powinien pozycjonować się na frazę „suknie ślubne”, zniechęci to bowiem do niego klientki, szukające czegoś zupełnie innego na stronie. Frazy powinny także zostać odpowiednio dobrane pod kątem ich konkurencyjności – ogólne słowa kluczowe, np. „buty damskie”, cieszą się bardzo dużą popularnością, dlatego wiążą się z ogromną konkurencją i powinny zostać wsparte nieco bardziej szczegółowymi frazami.
Wyróżniamy kilka podstawowych rodzajów słów kluczowych, na które mogą być pozycjonowane strony. Do najważniejszych należą:
– frazy ogólne, najczęściej składające się z 1-2 słów, ogólnie opisujące interesujące użytkownika zagadnienie, np. „meble ogrodowe”,
– frazy brandowe, czyli związane ściśle z konkretną marką, składające się z jej nazwy – sprawdzają się w przypadku znanych firm o specyficznych nazwach,
– frazy typu long tail, czyli bardzo szczegółowe hasła, opisujące konkretny produkt lub usługę, np. „laptop Lenovo IdeaPad 320 czarny”; co prawda są one rzadziej wpisywane w wyszukiwarkę, ale za to korzystają z nich zazwyczaj użytkownicy zdecydowani na zakup, co przekłada się często na wysoką konwersję strony,
– frazy lokalne, czyli zawierające lokalizację, w jakiej działa dana firma; przykładem może być „pozycjonowanie Poznań”, czyli fraza składająca się z nazwy usługi oraz lokalizacji, której dotyczy; słowa kluczowe tego typu wspierają pozycjonowanie lokalne, przyciągając potencjalnych klientów z najbliższej okolicy,
– frazy zawierające dane osobowe, najczęściej nazwisko; są często wykorzystywane przy szukaniu usług lub opinii o pracy różnego typu specjalistów, np. lekarzy,
– frazy branżowe, związane z ogólnym zakresem tematyki z danej branży, np. „motoryzacja”,
– frazy opisujące najczęstsze problemy klientów, czyli hasła nawiązujące do problemu lub zagadnienia, z jakim boryka się użytkownik sieci; przykładem jest „Samsung Galaxy A7 opinie”.
Wybór odpowiednich słów kluczowych pozwala łatwiej dotrzeć do swoich odbiorców i przyciągnąć nowych klientów, dlatego ma tak duże znaczenie w pozycjonowaniu. Do sprawdzania właściwych dla danego serwisu fraz wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia, np. Google Analytics, generujące obszerne, zaawansowane statystyki odnośnie wybranych słów kluczowych.

Jakie korzyści przyniesie Ci SEM?
SEM, czyli Search Engine Marketing, to połączenie pozycjonowania i marketingu internetowego. Obejmuje więc wszelkie działania związane z SEO, mające wpływ na pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz płatne reklamy związane głównie z usługą Google Ads.
Reklamowe działania to przede wszystkim linki sponsorowane, czyli reklamy zamieszczone w wynikach wyszukiwania Google. Są to linki do promowanych stron pojawiające się na powiązane z nimi słowa kluczowe, które są widoczne ponad naturalnymi wynikami. Reklamy tego typu mają ogromną skuteczność, a przy tym są rozliczane w bardzo korzystnym systemie PPC (Pay Per Click), dzięki któremu firma płaci jedynie wtedy, kiedy linki faktycznie przyciągają ruch na stronę.
Na co zwrócić uwagę wybierając agencję SEO?
Wybór odpowiedniej agencji SEO to bardzo ważny krok, od niego bowiem zależą późniejsze wyniki pozycjonowania strony. Co jest najważniejsze przy szukaniu specjalisty?
- Kompleksowość usług – pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany proces, obejmujący wiele różnorodnych działań, przeprowadzanych zarówno na witrynie, jak i poza nią. Profesjonalna optymalizacja strony, content marketing, link building – specjalista powinien być wszechstronny i zapewniać pełne pozycjonowanie witryny.
- Doświadczenie – SEO to branża, która wymaga dogłębnej znajomości jej mechanizmów . Każdą stronę pozycjonuje się inaczej, dlatego specjalista powinien posiadać lata doświadczenia w pracy nad widocznością zróżnicowanych witryn, należących do firm z różnych branż.
- Częste raporty z prac – SEO to specyficzna branża, w której efekty nie zawsze są widoczne od razu – w przypadku większości stron potrzeba miesięcy na uzyskanie pożądanej pozycji. Z tego względu najlepiej zdecydować się na agencję, która często przesyła raporty z przeprowadzonych na stronie działań, informując klienta o wszystkich postępach.
- Indywidualne podejście – każda strona jest inna i wymaga nieco innej pracy w celu zwiększenia jej widoczności. Dobry specjalista SEO w pierwszej kolejności zaproponuje więc audyt strony i opracuje indywidualny plan działania, dostosowany do potrzeb witryny i celu klienta.
- Wyłącznie bezpieczne metody – niektórzy chcą w SEO iść na skróty, obiecując szybkie efekty dzięki niezgodnym z zasadami sposobom. Takie działanie jest bardzo ryzykowne i może skończyć się dla strony utratą widoczności na skutek nałożonego na nią przez Google filtra. Najlepiej skorzystać z usług pozycjonowania opartych wyłącznie o bezpieczne, dozwolone metody – dzięki nim można liczyć na zadowalające i stabilne wyniki.
Czym jest algorytm Google?
Kolejność stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google jest zależna od algorytmu wyszukiwarki, czyli specjalnego ciągu procesów, oceniającego i klasyfikującego witryny na podstawie setek różnych wytycznych. Głównym zadaniem algorytmu jest dopasowanie najbardziej trafnych odpowiedzi na zapytania użytkowników wyszukiwarki, szukających konkretnych usług, produktów lub informacji. Google stale udoskonala swój algorytm, by dopasowywać go do potrzeb współczesnego użytkownika i zapewniać mu świetnie dobrane wyniki wyszukiwania, bazujące nie tylko na słowach kluczowych, ale także takich czynnikach, jak lokalizacja czy historia przeglądanych stron.
Pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim ich optymalizacja w taki sposób, by algorytm ocenił je jak najlepiej i uplasował na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecnie najbardziej cenione są witryny przyjazne dla użytkowników, pełne wartościowej treści i często aktualizowane. Powinny być przejrzyście zbudowane, z intuicyjną strukturą i najlepiej dopasowaniem również do urządzeń mobilnych. Ze względu na aktualizacje algorytmu, co jakiś czas zmieniają się wymagania wobec stron, dlatego tak ważne jest bieżące reagowanie na wszelkie nowości przez specjalistów SEO.