Nowe funkcje Google Search Console

Nowe funkcje Google Search Console

Na początku roku, Google wprowadziło nową wersję Google Search Console wraz z nowymi funkcjonalnościami. Obecnie, użytkownicy Google Search Console mogą cieszyć się kolejnymi udogodnianiami i funkcjami.

Aby pozycjonowanie stron internetowych było łatwiejsze…

Jeżeli zajmujesz się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google, to z całą pewnością korzystasz z ich produktów i narzędzi. Jednym z nich jest Google Search Console. Jest to bezpłatna usługa, dzięki której można monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. W styczniu br. Google, po testach wersji beta, wprowadziło nową wersję tego narzędzia (możesz przeczytać więcej TU), oferując m.in.

Na uwagę zasługuje również odświeżony interfejs. Poniżej screenie poniżej widać, jak zmieniło się zestawienie danych: jest bardziej przejrzyste i ujednolicone.

Google Search Console

Użytkownicy Google Search Console dostali jednak zapewnienie, że to nie koniec nowych funkcjonalności. I faktycznie tak się stało.

Pozycjonowanie stron internetowych: monitorowanie i raportowanie jeszcze lepsze

Co nowego w Google Search Console? Przede wszystkim raporty linków: połączenie dwóch funkcjonalności – linków prowadzących do witryny i linków wewnętrznych.

raporty linków GSC

Dzięki tej funkcji, dostęp do danych o linkach jest znacznie łatwiejszy i nie ma konieczności przełączania się pomiędzy  różnymi oknami. W raporcie znajdziemy dane dotyczące:

  • domen, z największa liczba linków przychodzących do pozycjonowanej strony internetowej,
  • najczęściej linkowanych podstron,
  • tekstu, z największa liczbą linków przychodzących,
  • linków prowadzących z konkretnej witryny do Twojej strony,
  • najczęściej linkowanych stron,
  • stron, na których znajdują się linki do Twojej strony.

Kolejnym udogodnieniem jest raport mobilności. W starej wersji również mieliśmy do czynienia z raportem, jednak teraz dodatkowo istnieje możliwość przesyłania żądania weryfikacji oraz ponownego indeksowania, jeżeli problem zostanie rozwiązany.

raport mobilności GSC

Pozycjonowanie stron internetowych może być znacznie łatwiejsze, jeżeli kontakt z Google będzie dobry – tak jak w tym przypadku. Od razu, po naprawieniu kluczowych problemów, można poinformować o tym Google. Kolejna nowa funkcjonalność to zarządzanie witryną i użytkownikami.

zarządzanie witryną i użytkownikami GSC

Dodawanie i weryfikowanie nowych witryn, zarządzanie użytkownikami, zarzadzanie uprawnieniami – a wszystko to bezpośrednio w ustawieniach. Dzięki temu Google Search Console jest znacznie przyjaźniejsza i bardziej intuicyjna.  Fakt, że Google stara się dbać o wygodę użytkowników Google Search Console bardzo cieszy. Miejmy nadzieję, że to nie koniec dobrych zmian!


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz KozłowskiZ pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.