Copywriting

Wraz z usługą SEO - teksty gratis!


  • Bezpłatny audyt Twoich treści
  • Teksty specjalistyczne
  • Semantyka pod kątem Google
  • Doświadczenie agencyjne
  • Szybkie terminy
  • Poprawki w cenie

BEZPŁATNA WYCENA COPYWRITINGU

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

Kim jestem?

Doświadczenie od kilkunastu lat

Specjalista ds. marketingu

Pasjonat marketingu internetowego od lat. Oferuję indywidualne podejście, wypracowane przez lata doskonałe techniki oraz wartościowy consulting z zakresu marketingu internetowego, w tym również linków sponsorowanych jak i pozycjonowania organicznego (SEO).

Zajmuję się marketingiem w Polsce, jak również za granicą.

Posiadam doświadczenie z kampaniami w różnych branżach, również w tych szczególnie trudnych.

specjalisa SEO

Czym się zajmuję?

Pozycjonowanie stron (SEO)

Wypozycjonuję Twoją stronę w Google oraz innych wyszukiwarkach. Mam ogromne doświadczenie w tym temacie. Osiągam absolutnie czołowe pozycje w wielu projektach.

Linki sponsorowane (Google Ads)

Pozyskam niemal natychmiast ruch do Twojej witryny. I to od bardzo precyzyjnie wskazanej grupy docelowej. Pozyskuj ruch już od jutra.

Marketing szeptany (buzz)

Niech będzie o Tobie głośno w sieci. Pomogę Ci w tworzeniu pozytywnego szumu na forach o Twojej firmie. Pozyskuj wejścia nie tylko z wyszukiwarki. Dywersyfikuj ruch już od dziś - i to za przystępne pieniądze.

Copywriting

Nie da się pisać dobrych treści, przynoszących klientów z sieci, jeśli nie zna się zasad algorytmu Google'a. Semantyka / powiązania znaczeniowe wyrażeń - to ma znaczenie i wymaga specjalistycznych narzędzi.

Zainteresowany/a?

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto wybrać właśnie mnie?

pozycjonowanie

Tylko bezpieczne strategie

Korzystam jedynie z bezpiecznych metod promocji.

Doświadczenie

Mam kilkanaście lat doświadczenia w branży, specjalizując się w bezpiecznym i efektywnym promowaniu strony.

Inwestycja szyta na miarę

Dostosowuję się do możliwości budżetowych Klienta. Maksymalizuję efekty w podanych przez Klienta widełkach inwestycyjnych.

Przekonałem Cię?

Wyślij zapytanie

Kontakt

Napisz do mnie! Odpowiem na każdą wiadomość i zrobię wszystko, by treści na Twojej stronie przekuwały ruch internautów w Twoich klientów!

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true” ajax=”true” tabindex=”10″]

SEO copywriting – poradnik

Copywriting – co to jest?

Według definicji: „Copywriting jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi”. Jednak na przestrzeni lat ten zawód rozwinął się tak dynamicznie, że naprawdę trudno znaleźć jedną definicję pasującą do działań każdego copywritera na świecie. Copywriting to praca na rynku on-line, która dzieli się na wiele kategorii, m.in. SEO copywriting, mailing copywriting czy tworzenie tzw. precli. Każdy z tych działów wymaga innego podejścia do pisania, a copywriterzy zazwyczaj specjalizują się w jednym lub kilku z nich.

Copywriting to pisanie m.in.:

  • artykułów blogowych,
  • tekstów sponsorowanych,
  • newsletterów,
  • tekstów zapleczowych,
  • opisów produktów do sklepu internetowego,
  • treści na strony internetowe,
  • e-booków,
  • scenariuszy,
  • a nawet tworzenie nazw firm (naming).

To wszystko po to, żeby wspierać marketing firmy, docierać do nowych odbiorców i interesować grupę odbiorców ciekawymi treściami. Copywriting jest ściśle powiązany z content marketingiem. Samo „klepanie w klawiaturę” nie zdaje już w internecie egzaminu – w tym zawodzie liczy się znajomość psychologii, marketingu, elastyczność i zdolność do szybkiego wyszukiwania informacji.

Zawód copywritera jest w Polsce czymś nowym i nie wymaga ukończenia żadnych studiów ani kursów. Taka sytuacja zachęca wielu młodych lub bezrobotnych do spróbowania swoich sił jako freelancerzy – osoby pracujące w domu, on-line. Takie osoby często zaniżają stawki i zajmują się pisaniem mniej wymagających formatów. Tworzą też „sztuczny tłum”, w którym czasami niełatwo jest znaleźć specjalistę z krwi i kości. Na rynku są dostępne szkolenia z copywritingu – osoby, które je ukończyły, mogą okazać się bardziej skutecznymi pracownikami, choć i to niczego nie gwarantuje.

Kim jest skuteczny copywriter, jakiego cennika możesz się spodziewać i jak ustalić, którego specjalisty potrzebujesz? Wszystkiego dowiesz się z tego poradnika.

 

Kreatywny, sprzedażowy, SEO copywriting, a może „precle”?

Szukając copywritera, możesz spotkać się z tajemniczymi określeniami specjalizacji copywriterskich. Ich zrozumienie jest niełatwym zadaniem przez to, że niektórzy operują nimi bez zastanowienia. Skupmy się na najważniejszych z nich i wyjaśnijmy dokładnie, czym się zajmują.

  1. SEO copywriting

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się na contencie, czyli treści. Każdy pozycjoner potrzebuje wsparcia skutecznego copywritera, który stworzy ciekawe teksty i nasyci je odpowiednią ilością słów kluczowych. SEO copywriterzy piszą formaty, które wzbudzają zainteresowanie czytelników i zachęcają ich do wykonania konwersji, a równocześnie są „lubiane” przez roboty Google i bezpośrednio wpływają na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Odłamem SEO copywritingu jest tworzenie tzw. tekstów zapleczowych lub precli, które z założenia mają przede wszystkim pozycjonować witrynę w sieci. Muszą brzmieć logicznie, żeby nie zostały uznane za spam, jednak nie wymagają obszernej wiedzy o pisaniu do internetu.

W obu przypadkach niezwykle istotne jest odpowiednie zaplanowanie nagłówków pod względem fraz kluczowych. Dobry SEO copywriter znajdzie dla nich miejsce w strategicznych punktach tekstu, nie wpływając negatywnie na jego odbiór przez czytelników, bez względu na rodzaj wymaganych fraz. A mogą to być zarówno te „łatwe i przyjemne”, np. „maseczka DIY”, nieco bardziej skomplikowane, np. „copywriting Poznań/Warszawa/Kraków/Wrocław/Śląsk” i trudne, takie jak „Gdzie wziąć kredyt hipoteczny bez wkładu własnego”.

 

  1. Content copywriting

Czyli wszystko to, co z ciekawością będą czytali Twoi klienci – przede wszystkim artykuły blogowe i sponsorowane, ale nie tylko. Samo pisanie to w tym przypadku etap końcowy pracy copywritera. Przede wszystkim zajmuje się on głębokim researchem – znalezieniem tematów, które zainteresują Twoją grupę docelową. Następnie, w porozumieniu z Tobą, taka osoba dobiera odpowiedni styl komunikacji i tworzy treści, które odpowiedzą na pytania czytelników.

Content copywriting skupia się na budowaniu miłego i eksperckiego wizerunku firmy w sieci. Coraz częściej łączy się też z SEO copywritingiem, aby teksty były nie tylko ciekawe, ale też użyteczne pod względem pozycjonowania. Osoby, które mają wiedzę z obu tych dziedzin, raczej nie narzekają na brak klientów. Potrafią zaprojektować język komunikacji marki i sprawić, że stanie się ona rozpoznawalna i jedyna w swoim rodzaju.

 

  1. Kreatywny copywriting

Creative copywriterzy tworzą wszelkie slogany, teksty reklamowe i scenariusze (tworzą więc teksty zarówno on-line, jak i off-line). To osoby z głową pełną nieszablonowych pomysłów, które nad jednym zdaniem potrafią myśleć kilka dni. Ich celem jest projektowanie haseł, które przez lata będą brzmiały w głowach klientów danej marki. Przez to, że ich praca znacznie różni się od standardowego pisania do internetu, zazwyczaj nie mają oni sztywnego cennika i nie operują ceną za 1000 znaków ze spacjami.

Reklama Red Bulla. Kto nie kojarzy hasła „Red Bull doda Ci skrzydeł”?

copywriting

 

Niecodzienna reklama sklepu Media Markt.

copywriter

 

  1. Social media copywriting

To jeszcze do niedawna mało doceniany zawód, który z roku na rok zyskuje coraz większą wartość. Według najnowszych danych, z mediów społecznościowych korzysta aktywnie aż 50% populacji. Dla Ciebie i innych przedsiębiorców oznacza to możliwość zdobycia większej ilości zaangażowanych klientów, jeśli tylko do nich dotrzesz. Kontakt z grupą docelową w social mediach znacznie różni się od tego w innych kanałach komunikacji. Social media copywriter musi być bezpośredni, nawiązywać bliskie relacje z fanami, budować silną społeczność i szybko odpowiadać na wszelkie wiadomości.

Oprócz tego podziału można wyróżnić też copywriting specjalistyczny (np. medyczny, prawniczy), techniczny i wiele innych. Z założenia każdy z nich powinien być też mniej lub bardziej sprzedażowy.

WSKAZÓWKA: Tak samo, jak nie każdy fryzjer zajmuje się upięciami ślubnymi, tak nie każdy copywriter projektuje hasła reklamowe lub pisze perswazyjne opisy produktów. Zawsze, zanim zaczniesz szukać odpowiedniego specjalisty, określ swoje wymagania.

 

Czym jest mailing copywriting?

W zestawieniu odłamów copywritingu nie można pominąć sekcji mailingowej. Jeśli kiedykolwiek zapisałeś się do kilkunastu newsletterów, to wiesz, jak szybko można stracić nimi zainteresowanie. Jeżeli z kolei co miesiąc otrzymujesz kilkadziesiąt propozycji współpracy drogą mailową, to zdajesz sobie sprawę, jak trudno jest zdobyć zainteresowanie potencjalnego pracodawcy. Mimo to e-mail marketing jest nieustanie jednym z najskuteczniejszych posunięć marketerów – charakteryzuje się wysokimi wskaźnikami OR i CTR.

Mailing copywriter musi zadbać o każde słowo użyte w wiadomości i dopasować całość do jej odbiorcy. Potrafi spędzić mnóstwo czasu, dopracowując szczegóły, takie jak tytuł wiadomości czy ustalenie wezwania do działania. Definicje skrótów CTA, AIDA czy USP to jego chleb powszedni. Taka osoba musi też opanować do perfekcji dopasowywanie języka wiadomości (a także jej długości) do odbiorcy. Musi wiedzieć dokładnie, w jaki sposób pisać do potencjalnego sponsora, a w jaki do młodej mamy zainteresowanej artykułami dotyczącymi opieki nad dziećmi. Przed rozpoczęciem współpracy mailing copywriter zawsze ustala też, kim jest persona jego klienta.

Mailing copywriting to tak naprawdę jedyny odłam tego zawodu, którego efekty możesz szybko zmierzyć. O ile skuteczność artykułu, opisu produktu lub tekstów zapleczowych zależy od wielu czynników, różnicę w odbiorze newslettera napisanego przez copywritera sprawdzisz niemal natychmiast.

 

Copywriting – cennik, oferty i stawki

Wiesz już, że copywriter copywriterowi nierówny i ustalenie jednej stawki dla każdego jest niemożliwe. W takim razie ile kosztuje copywriting, od czego zależy cena danego tekstu i jakie formy rozliczenia są w tym zawodzie najpopularniejsze?

Skąd biorą się różnice w stawkach copywriterów?

  • Doświadczenie

Początkujący freelancer zaoferuje mniejszą stawkę kosztem niewielkiego doświadczenia i możliwości pojawienia się błędów w jego tekstach. „Wyjadacz” poda nawet kilkukrotnie większą cenę, ale stworzy tekst wysokiej jakości, który przełoży się na wyższą sprzedaż.

  • Rodzaj tekstu

Jak już było wyżej wspomniane, wpisy zapleczowe znacznie różnią się od tych contentowych czy kreatywnych, więc ich ceny też będą zupełnie inne.

  • Termin

Niektórzy copywriterzy oferują stworzenie tekstu „na wczoraj”, zazwyczaj doliczając wtedy do standardowej ceny dodatkowe 50% jej wartości. To raczej jednorazowe, niezbyt popularne rozwiązanie.

  • Specjalizacja

Jeśli zależy Ci na artykułach eksperckich, które nauczą czegoś zawodowców, zainteresuj się (w zależności od tematyki) np. copywriterami medycznymi, prawniczymi czy technicznymi. Specjaliści cenią swoją wiedzę, jednak potrafią stworzyć w pełni merytoryczne materiały.

  • Rozliczenie

Ten sam copywriter poda inną stawkę w zależności od rozliczenia, na którym ci zależy. Na przykład, wystawiając fakturę, musi opłacić swoją działalność, a podpisując umowę o dzieło, bierze pod uwagę opłacane przez Ciebie podatki.

 

Copywriting – cennik

Szukając odpowiedniego copywritera, możesz natknąć się na skrajnie różne cenniki. Zależą one przede wszystkim od stylu pracy danej osoby i jej sposobu indywidualnej wyceny. Mogą to być np.:

  • cena za 1000 znaków ze spacjami (zzs),
  • cena za 1000 znaków bez spacji (zbs),
  • cena z godzinę pracy,
  • cena za stronę A4/1800 zzs,
  • cena za efekt (ustalana z góry).

Wiesz już, że to, ile kosztuje copywriting, zależy od wielu czynników, jednak dla ułatwienia zerknij na uśrednione „widełki” – ceny najczęściej spotykane w tym zawodzie. Do każdej z nich można spokojnie doliczyć +- 10% wartości. Pamiętaj też, że są to uśrednione stawki, które mogą być nawet kilkukrotnie większe lub mniejsze.

 

Najczęstsze ceny za usługi copywritingu:

  • artykuły – ok. 10 – 40 zł / 1000 zzs,
  • opisy produktów i kategorii – ok. 10 – 30 zł / 1000 zzs,
  • teksty na strony internetowe – ok. 350 – 1000 zł / 1000 zzs,
  • treści na strony typu landing page – ok. 150 – 600 zł / 1000 zzs,
  • mailing – ok. 20 – 100 zł / projekt,
  • naming – ok. 250 – 2000 zł / projekt (w zależności od wymagań),
  • social media copywriting – ok. 200 – 800 zł / miesiąc.

 

Agencja copywriterska czy copywriter freelancer?

Jeśli podchodzisz do rozwoju swojej firmy profesjonalnie, prędzej czy później pomyślisz o zatrudnieniu osoby lub osób do tworzenia dla Ciebie treści. Staniesz wtedy przed wyborem: agencja czy freelancer? Zobacz, jakie są plusy i minusy każdego rozwiązania.

 

Copywriter freelancer

Zatrudnienie freelancera da Ci komfort bezpośredniego kontaktu i możliwości wyboru idealnego kandydata. Taka osoba sama pracuje na swoją reputację, więc zrobi wszystko, żeby uniknąć błędów. Zazwyczaj ma dla Ciebie więcej czasu i podchodzi do zlecenia indywidualnie. Jeśli szukasz freelancera, poświęć na to kilka dni. Na rynku jest mnóstwo profesjonalistów, ale nie brakuje też samozwańczych „pisarzy”, którzy nie prześlą tekstów na czas, a ich dzieła będą wymagały poprawek. Sprawdź dokładnie portfolio kandydatów i zwróć uwagę na to, czy wypytują Cię o szczegóły zlecenia – tak znajdziesz osobę godną zaufania.

Plusy:

+ bezpośredni kontakt

+ ceny bez pośredników

+ zazwyczaj nieco niższa cena

+ indywidualne podejście

+ duże zaangażowanie w projekt

 

Minusy:

– dłuższe terminy realizacji zleceń

– trudność w wyborze profesjonalisty

– brak możliwości odwołania się np. do kierownika

 

Agencja copywriterska

To firma o usystematyzowanych działaniach. Jako zleceniodawca, kontaktujesz się z przełożonym copywriterów i to z nim ustalasz, czego potrzebujesz. Nie masz wpływu na to, kto dla Ciebie pisze – może to być zarówno doświadczony pracownik, jak i stażysta. Agencja copywritingu gwarantuje Ci większe moce przerobowe i jest w stanie wykonać więcej zleceń w krótszym czasie, jednak kontakt z nią nie jest tak łatwy, jak w przypadku freelancera.

 

Plusy:

+ więcej zleceń w krótszym czasie

+ stosunkowa łatwość w wyborze agencji

+ możliwość znalezienia opinii o danej agencji

+ teksty bez błędów

+ terminowość

 

Minusy:

– wyższa cena

– brak kontaktu z copywriterami

– brak kontroli nad tym, kto tworzy dany tekst

 

W tym zawodzie nie ma lepszych i gorszych wyborów. Zastanów się, czego potrzebujesz i na czym zależy Ci najbardziej, a znajdziesz wykonawcę, który spełni Twoje oczekiwania. Jeśli wolisz skupić się innych segmentach swojego biznesu, chętnie zajmę się tym za Ciebie! Podczas pozycjonowania Twojej strony poproszę moich zaufanych copywriterów o przygotowanie unikalnych treści na Twoją witrynę.

 

Gdzie szukać skutecznych copywriterów?

Niezależnie od tego, czy szukasz on-line SEO copywritera, kogoś „od precli”, copywritera medycznego, prawniczego, czy agencji, wybór nie jest łatwy. Osoba, którą wybierzesz, będzie odpowiedzialna za odbiór Twojej firmy wśród klientów, a to, co napisze, wpłynie na wysokość Twojej sprzedaży.

 

Gdzie szukać copywriter freelancerów?

– Najprościej – w wyszukiwarce. Wielu profesjonalistów ma swoje strony, na których znajdziesz cenniki copywritingu, portfolio i opis usług.

– Na grupach Facebookowych zrzeszających copywriterów freelancerów. Znajdziesz tam zarówno doświadczonych „wyjadaczy”, jak i dorabiających sobie studentów.

– Na portalach typu useme.eu i goodcontent.pl, gdzie zlecisz napisanie tekstów zazwyczaj za mniejsze pieniądze, co nieraz idzie w parze z ich niską jakością.

 

Gdzie szukać agencji copywriterstkich?

Przede wszystkim w wyszukiwarce internetowej. Zawsze sprawdzaj opinie krążące o danej firmie. Odwiedź też jej profil w mediach społecznościowych i zobacz, czy i jak buduje społeczność.

 

Wybór oferty copywritera

Copywriterów działających w internecie są tysiące. Na pewno spodoba Ci się przynajmniej kilku z nich. Którego wybrać? Jak rozpoznać, który z nich spełni Twoje oczekiwania?

 

  • Obejrzyj portfolio

Każdy copywriter dysponuje przykładowymi tekstami, które stworzył. Poproś o wysłanie ich i sprawdź, czy styl pisania danej osoby zwyczajnie Ci odpowiada. Zobacz, czy wszystkie jego teksty wyglądają podobnie, czy potrafi on dopasować to, co pisze do stylu komunikacji różnych marek.

  • Obserwuj

Copywriter z krwi i kości będzie Ci zadawał dużo pytań. Może też wysłać brief, czyli plik tekstowy z listą zagadnień i miejscem na Twoje odpowiedzi. Dzięki temu dowie się, do kogo pisze, jakiego tekstu oczekujesz i jakimi wartościami kieruje się Twoje firma. Jeżeli nowo poznany copywriter oferuje napisanie tekstu bez żadnych pytań, lepiej wybierz innego kandydata.

  • Pytaj

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, pozbądź się ich przed podpisaniem umowy. Profesjonalista odpowie na wszelkie Twoje pytania i postara się wytłumaczyć wszystko krok po kroku. Jeżeli nie dojdziecie do porozumienia, to lepiej, żeby nastąpiło to przed niż po wykonaniu projektu.

PAMIĘTAJ: Jeśli korzystasz z moich usług pozycjonowania, oszczędzasz sobie czasu – sam zlecę napisanie ciekawych, „SEO friendly” tekstów na Twoją witrynę profesjonalistom. Nie musisz ich szukać!

 

Czy zatrudnienie copywritera to dobry pomysł? 

Internet rządzi się swoimi prawami. Możesz mieć dobrze prosperującą firmę w swoim mieście, ale jeśli zdecydujesz się sprzedawać na rynku on-line, zaczniesz zupełnie od nowa. W tej ogromnej sieci, aby zdobyć klientów nie wystarczy świetny produkt. Liczy się też reklama, która pokaże go zainteresowanym. Copywriting internetowy tym się właśnie zajmuje – promowaniem marki wśród grupy docelowej.

Zatrudnienie copywritera znającego zasady skutecznej reklamy, który będzie współpracował z pozycjonerem to strzał w 10. Razem zadbają o to, żeby Twoja witryna była widoczna w internecie, ciekawiła Twoją grupę odbiorców i przekonywała ją do zakupów. SEO copywriter lub content writer zadba o konwersję samej strony, ale jeśli masz większy budżet, zastanów się nad rozszerzeniem swoich materiałów.

Świetnym sposobem na zdobycie nowej grupy klientów jest wydanie e-booka i rozpoczęcie wysyłania ciekawego newslettera. Inną formą, która wesprze Twoją markę, są wszelkiego rodzaju artykuły sponsorowane. Takie wpisy to nienachalna promocja Twoich usług lub produktów, która nie dość, że przyciąga do Twojej firmy nowych zainteresowanych kupnem, to wpływa pozytywnie na samo pozycjonowanie strony.

 

Zatrudnienie copywritera to dobry, a czasem wręcz niezbędny krok w rozwoju firmy. Wszystkie większe marki mają swoją grupę copywriterów, którzy wciąż prześcigają się w ciekawych hasłach reklamowych, merytorycznych artykułach czy tekstach sprzedażowych. Co najlepsze, efekty pracy copywritera zostaną z Tobą jeszcze na długo po zakończeniu umowy z nim. Treści, które stworzy, będą krążyły po sieci przez lata, rozbudowując Twoją bazę klientów. Nie zastanawiaj się – ta inwestycja się opłaca!