Pozycjonowanie
Na czym polega pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie stron www w głównej mierze opiera się na konkretnych działaniach marketingowych, mających na celu optymalizację zarówno kodu strony, jak i treści znajdujących się na niej, w celu osiągnięcia jak najkorzystniejszej pozycji w wyszukiwarce zarówno w pojedynczym mieście jak np. , województwie jak też w całej Polsce. Działaniami tymi są w szczególności: ingerencje w strukturę strony – to jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne, nadanie jej przejrzystego układu, dbałość o dostosowanie strony do aktualnych algorytmów Google, czy taki „drobiazg” jak szybkość jej ładowania. Nazwijmy te procesy fundamentami pod budowę dobrej, indeksowanej wysoko przez wyszukiwarkę strony firmowej z miasta .
Jej ścianami nośnymi oraz „elementami dekoracyjnymi”, które okażą się równie ważne, co kod i struktura strony, jest tekst. Nie wystarczy samo powielanie frazy kluczowej pozycjonowanie w mało jakościowych tekstach. Odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO, dostarczający unikatowych treści budujących zaufanie czytelników do naszej witryny tekst sprawia, że wyszukiwarka traktuje naszą witrynę jako wiarygodne źródło informacji na temat, w którym się specjalizujemy. Z tego też względu tak często spotykane są blogi na stronach sklepów, których artykuły – merytoryczne oraz odpowiednio nasycone słowami kluczowymi – nie tylko budują autentyczność i profesjonalizm usług lub produktu, ale przede wszystkim sprawiają, że nasza strona staje się pierwszym wyborem osób, które poszukują samej wiedzy, a nie produktu. Co to daje? Prawdopodobieństwo, że klient, który już kiedyś odwiedził naszą witrynę i znalazł na niej interesujące go informacje, wróci za jakiś czas „na zakupy” do nas, jest o wiele większe, niż gdyby nasza strona oferowała tylko produkty lub usługi bez odpowiedniego zaplecza merytorycznego. Wbrew pozorom – ludzie czytają o oferowanych przez nas rzeczach, a to, co dla nas wydaje się banalnie proste i niewarte wyjaśniania, dla nich może być odskocznią od codzienności i poznaniem nieco zaplecza firmy oferującej daną usługę. Miejmy na uwadze, że dla niektórych hasło pozycjonowanie to chleb powszedni, a inni chętnie o tym poczytają. A to już niemały sukces – zatrzymać czytelnika na dłużej.
W czym mogą pomóc działania SEO małej, nowej firmie z miasta ?
Wyobraźmy sobie przykład, w którym postanowiliśmy zająć się wytwarzaniem pysznych pierników. Działamy na terenie, a jakże, miejscowości . Konkurencja na starcie jest ogromna, a naszym celem jest takie wypromowanie kawiarni z ciastkami i pamiątkami zlokalizowanej nieopodal Rynku tak, aby zagraniczni turyści wiedzieli, że to właśnie do nas warto zajrzeć, aby posmakować doskonałej kawy i wspaniałych, lukrowanych ciasteczek.
Wpisujemy w wyszukiwarkę: pozycjonowanie strony. Umyśliliśmy sobie, że zabawnymi, ciekawymi anegdotami z życia oraz historii tego pięknego miasta zachęcimy do odwiedzania naszej strony potencjalnych klientów naszego stacjonarnego sklepu. Lista agencji marketingowych, które chętnie by się tą sprawą zajęły, będzie z pewnością bardzo długa. Zapewne zaoferują one darmowy audyt strony, konsultację merytoryczną, ustalenie celu i wdrożenie długofalowego planu, który z pewnością nie zakończy się fiaskiem, ale będzie trwał długie miesiące. Naszą stronę obejmuje młodszy stażem pracownik, który jest mistrzem researchu, ale nie ma za grosz pojęcia o kawie, piernikach czy mieście. Na tym skończmy.
Wpiszmy w wyszukiwarkę: pozycjonowanie strony . Tyle wystarczy, żeby nasze zapytanie trafiło do freelancera lub małej agencji, która – przynajmniej teoretycznie – może być bliżej związana z miastem, znać tutejsze anegdoty, powiedzenia, specyficzne zwroty, historię. Mówiąc w skrócie: może mieć flow do opowiedzenia tego, co ktoś obcy widział jedynie w internecie lub na szkolnej wycieczce.
Nie musimy chyba wyjaśniać, dlaczego drugi przykład jest bardziej opłacalny ze względów nawet nie finansowych, co ambicjonalnych. Jak to przełoży się na wyniki naszej strony?
Przede wszystkim strona zyskuje opiekuna, który ponosi pełną odpowiedzialność za jakość wykonanej usługi, a my sami nie jesteśmy jednym z setek klientów. Powiedzmy sobie szczerze – freelancerzy, bez zaplecza linkowania wewnętrznego czy stażystów gotowych podjąć się działań copywriterskich, sami muszą dopieścić każde słowo w tworzonej przez siebie treści dostosowanej pod SEO. Odpowiedzialni są również za dobór kluczowych fraz, pod które chcemy pozycjonować naszą witrynę. Takie treści są pomocne przy optymalizacji i – o czym mówiliśmy na początku – mogą przyczynić się do organicznego ruchu na naszej stronie. W końcu – zadowolenie klienta przynosi małym agencjom czy wolnym strzelcom nowych klientów.
Zadbanie od samego początku o dobrą firmę od pozycjonowania z zrodzi efekty, ale potrzeba do tego cierpliwości i nakładu finansowego, w obu przypadkach uzależnionego od dotychczasowego rankowania naszej strony. Inaczej będzie, jeśli stawiamy stronę od zera, a inaczej, jeśli ma ona wieloletnie zaplecze, które staramy się zmodyfikować, ulepszyć, powierzyć profesjonalistom do opieki.