Bycie w Internecie w dzisiejszych czasach to być albo nie być na rynku. Marketing internetowy to potężnie, chociaż wciąż niedoceniane narzędzie, dzięki którym skutecznie można rozwinąć skrzydła swojej firmy. Jednak działania optymalizujące strony www są niezwykle czasochłonne i logistycznie skomplikowane, dlatego warto oddelegować to zadanie profesjonaliście.
Czym jest pozycjonowanie stron i czy warto korzystać z tego rodzaju usług, dowiesz się z niniejszego artykułu.
Optymalizacja stron SEO
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO, ang. Search Engine Optimization) to przede wszystkim działania mające na celu optymalizację strony www jak również realizację działań związanych z link buildingiem. Wszystkie te starania mają głównie na celu zbudowanie lepszej widoczności strony w naturalnych, tzn. organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lublin to szereg skomplikowanych działań SEO, których dokonuje się na stronie, tzn. on-site, w których równie istotne oprócz optymalizacji ze strony technicznej i treści jest zadbanie w najmniejszym możliwym szczególe o UX (ang. user expierence). Z drugiej strony pozyskiwanie jak najbardziej wartościowych linków jest nieodzowną częścią strategii off-site.
Pomimo tego, że na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pozycjonowanie jest niezwykle łatwe, to w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Proces jest stosunkowo skomplikowany, rozbudowany i czasochłonny. Jednak uzyskane rezultaty są wprost proporcjonalne do włożonego wysiłku.
Złożoność procesu jest wynikiem zmiennego środowiska i algorytmu wyszukiwarki Google, a to oznacza, że trzeba nieustannie pracować na dobre wyniki. Algorytm Google promuje wysokiej jakości content, który jest unikalny w swojej niszy tematycznej. Oprócz tego można wymienić wiele czynników, które mają wpływ na wynik pracy SEO freelancera:
– dostępność strony dla robotów wyszukiwarek,
– optymalizacja treści SEO pod algorytm wyszukiwarki,
– zarówno jakość, ale i długość przedstawianych treści,
– optymalne zakotwiczenie słów kluczowych w tytułach treści,
– zamieszczanie wysokiej jakości linków przychodzących,
– interesujące, warte uwagi opisy,
– używanie bezpiecznego protokołu HTTPS,
– stosowanie zoptymalizowanych nagłówków H1, H2, H3,
– użyteczność strony, tzw. UX, ang. user expierience,
– krótkie i przyjazne adresy URL,
– pełna optymalizacja grafiki oraz filmów,
– dostosowanie witryny do użytkowania na urządzeniach mobilnych,
– szybkość strony www,
– zastosowanie danych strukturalnych,
– optymalizacja nawigacji wewnętrznej pomiędzy podstronami,
– wiek a co za tym idzie autorytet domeny,
– zagwarantowanie właściwej indeksacji witryny,
– zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma,
– odnośniki do mediów społecznościowych firmy.
Zwiększenie ruchu na stronie, stanowi integralną część działań SEO, jednak równie ważne jest zbudowanie świadomości i pozyskanie potencjalnych klientów na swoje produkty lub usługi.
Pozycjonowanie stron w Lublinie – lokalnie czy globalnie?
Pozycjonowanie Lublin. Jeśli jesteś mieszkańcem Lublina lub okolic to chętnie zapraszam do nawiązania współpracy właśnie ze mną.
W zależności od Twoich priorytetów można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje pozycjonowania: ogólnopolskie (lub ogólnoświatowe) oraz lokalne. Jeśli zależy Ci na wypromowaniu swojej marki na szerszą skalę warto zdecydować się na pierwszy rodzaj pozycjonowania. Jednak jeśli chcesz rozwinąć swój biznes na własnym terenie, czyli lokalnie, wtedy skupiamy się na pozycjonowanie na terenie i w okolicy Lublina.
Pozycjonowanie globalne zajmuje znacznie więcej czasu , jednak generuje znacznie większy ruch na stronie www. Z drugiej strony pozycjonowanie na frazy lokalne skupiają się na dotarciu do zdecydowanych klientów danego regionu, którzy szukają konkretnego produktu lub usługi. Jednak podstawowym minusem pozycjonowania lokalnego jest mniejszy ruch na witrynie.
Przemyśl na czym opiera się Twój biznes i wspólnie opracujemy optymalną strategie optymalizacji.
Zdecyduj się na współpracę ze specjalistą SEO
Pierwsza strona wyników Google ma ograniczoną ilość miejsc, a jak wskazują badania przeciętny użytkownik Internetu skupia się głównie na pierwszych pozycjach. Aby być w stanie osiągnąć wysoką i zauważalną pozycję i w ostateczności targetować większą ilość faz kluczowych w pierwszej kolejności należy zadbać o wyjątkowy a przede wszystkim unikalny content, wartość użytkową strony a także wysoki autorytet.
Podejmując się zlecenia zawsze podchodzę do niego indywidualnie i każdy przypadek traktuję osobno dostosowując działania do oczekiwań klienta. Jednak zawsze w moich działaniach powtarza się ustalona sekwencja działań, która pozwala na skuteczną optymalizację strony www:
– brief,
– audyt SEO,
– niezbędne konsultacje,
– nadzór nad działaniami optymalizującymi stronę www,
– link building,
– cykliczna ewaluacja osiąganych rezultatów.
Równie istotne jest szczegółowa analiza wyników audytu SEO, dzięki któremu uzyskuję dostęp do ważnych danych, na których opieram opracowanie długofalowej strategii SEO.
W swoich działaniach łączę efektywność content marketingu, technical SEO oraz najwyższą jakość technik skutecznego link buildingu. Klient otrzymuje systematyczne i szczegółowe miesięczne raporty. Transparentność działań i efektów jest moim priorytetem w kontakcie z klientem.
Wieloletnie doświadczenie i niezliczona ilość zrealizowanych projektów daje mi szansę na skuteczne działania pozycjonujące, jednak dynamicznie zmieniający się algorytm motywuje mnie do dalszego zgłębiania tematu i uczenia się nowych technik. Nowoczesność i przemyślana strategia to dwa aspekty, które przenikają się nawzajem w mojej pracy.
Korzyści płynące z optymalizacji SEO
Szacuje się, że miesięcznie tylko z wyszukiwarki Google korzysta ponad 20 milionów użytkowników, co stanowi około 93% ogólnej liczby. To niepodważalny dowód na to, że będąc przedsiębiorcą warto zadbać o widoczność dla potencjalnych klientów i zdobyć jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.
Wiem, że pewnie w tym momencie zadajesz sobie pytanie: „Po co mam wydawać kasę na SEO freelancera skoro sam/sama mogę się tym zająć?” Hmm wbrew pozorom działania optymalizujące są długotrwałym i czasochłonnym działaniem i co ważniejsze raz uzyskane efekty nie są dane na zawsze. To wciąż popularny mit, który powoduje, że uzyskane rezultaty dzięki ciężkiej i żmudnej pracy są często niszczone. Pozycjonowanie stron www nie jest jednorazową akcją, w zdecydowanej większości przypadków utrzymanie wysokiej pozycji witryny to wynik prowadzonych na bieżąco działań SEO.
Na jakie więc korzyści możesz liczyć decydując się na długoterminową współpracę z SEO freelancerem?
– zauważalny wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google,
– wzrost ruchu na stronie internetowej,
– znaczne zwiększenie zainteresowania produktami lub też usługami,
– zwiększenie ilości zapytań ze strony www,
– wzrost sprzedaży produktów lub usług,
– sukcesywny wzrost rozpoznawalności firmy,
– budowanie prestiżu w branży,
– budowanie przewagi nad konkurencją.
W dzisiejszym wciąż dynamicznie rozwijającym się świecie Google daje praktycznie nieograniczone możliwości i narzędzia marketingowe, które kryją w sobie ogromny potencjał. Zawsze się śmieję, że praca SEO freelancera to trochę jakby wiedza tajemna. Zmieniające się algorytmy, słowa i frazy kluczowe, optymalizacja contentu i wiele innych dziwnych zwrotów, na których absolutnie nie musisz się znać. Oczywiście możesz samemu/samej próbować wygrać z Google i znaleźć się w top 10 wyników wyszukiwania, ale prawda jest taka, że specjalista, który siedzi w branży już jakiś czas zrobi to szybciej, wbrew pozorom taniej i bardziej efektywnie.
Nie trać czasu i zapału na działania SEO, poświęć ten czas na pozostałe sprawy związane z prawidłowym funkcjonowaniem firmy, a ja zajmę się profesjonalnym pozycjonowaniem Twojej strony www.
Zapraszam do kontaktu w celu zapoznania się z kompleksową ofertą SEO.
FAQ – Pozycjonowanie lokalne
Czym jest optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest rodzajem optymalizacji SEO, który jest skierowany głównie do stron internetowych działających w lokalnym regionie, dzięki czemu ich treści są odpowiednio wyświetlane w wyszukiwarkach lokalnych. Celem optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych jest zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek oraz aby strona była wyświetlana wyżej w rankingach wyszukiwań zgodnie z wynikami wyszukiwania lokalnych.
Jaka jest różnica między optymalizacją SEO dla wyszukiwarek lokalnych a optymalizacją pod kątem wyszukiwarek globalnych?
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek lokalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnych wyszukiwarek, zgodnie z preferencjami użytkownika, i aby była lepiej widoczna w rankingach wyników wyszukiwań dla osób w pobliżu lokalizacji. Z kolei optymalizacja SEO dla wyszukiwarek globalnych ma na celu zapewnienie, aby strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwań w globalnych wyszukiwarkach, aby uzyskać jak najlepszą widoczność i rankowanie dla słów kluczowych.
Jak mogę przeprowadzić optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych, należy wykonać serię działań, aby strona internetowa była lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwań. Należy wdrożyć strategię content marketing, aby zapewnić zoptymalizowane, wartościowe treści dotyczące lokalnych usług, tworzyć wpisy w directory i pozycjonować je wraz z lokalnymi słowami kluczowymi lub frazami, oraz tworzyć i umieścić lokalne listingi w Google My Business oraz Twojej okolicy. Ponadto, należy upewnić się, że strona internetowa jest responsywna oraz zoptymalizowana technicznie, aby wyświetlić wyniki lokalne w wyszukiwarce.
Dlaczego ważne jest pozycjonowanie strony w lokalnych wyszukiwarkach?
Ważne jest, aby pozycjonować stronę internetową w lokalnych wyszukiwarkach, ponieważ lokalne wyniki wyszukiwania są zazwyczaj pierwszymi wynikami wyszukiwań dostępnymi dla użytkowników. Pozycjonowanie strony internetowej w lokalnych wyszukiwarkach umożliwia też przyciągnięcie odpowiednich klientów do firmy lub przedsiębiorstwa, ponieważ widzą ją jako najlepszy wynik wyszukiwania dla lokalnego regionu.
Jakie są wytyczne od Google dotyczących optymalizacji dla wyszukiwarek lokalnych?
Wytyczne od Google dotyczące optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych obejmują optymalizację treści, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twojej okolicy, optymalizację kodu źródłowego technicznie i graficznie, pozycjonowanie lokalne, tworzenie linków do strony oraz staranne zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa.
Jak optymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych?
Ogólnie rzecz biorąc, istnieje szereg działań SEO, które należy wdrożyć, aby zoptymalizować swoją stronę internetową dla wyszukiwarek lokalnych. Przede wszystkim należy zapewnić interesujące i zoptymalizowane treści związane z lokalnym regionem, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację słów kluczowych oraz fraz w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach lokalnych. Kolejnym ważnym czynnikiem jest tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz w Twoje okolicy, starania o pozytywną reputację firmy i budowanie linków zwrotnych do Twojej strony internetowej.
Czy istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieją narzędzia do optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, które umożliwiają tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business, monitorowanie wyników rankingu oraz analizowanie słów kluczowych. Są one przeznaczone do automatyzacji wielu działań SEO i usprawnienia procesu optymalizacji SEO. Wybrane narzędzia to m.in. Ahrefs, Moz, Semrush i Whitespark.
Kiedy można zauważyć wyniki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Jeśli wdrożysz wszystkie wymienione wyżej działania optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych, to oczekiwane wyniki można zauważyć w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy. Istnieje jednak wiele czynników wpływających na czas trwania procesu optymalizacji SEO, w tym: stopień trudności słów kluczowych, poziom konkurencji w danym lokalnym rynku, własna praca lub wynajęcie profesjonalisty do optymalizacji strony internetowej oraz wiele innych czynników.
Czy istnieją jakieś zalecane praktyki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych?
Tak, istnieje cała lista zalecanych praktyk optymalizacji SEO dla wyszukiwarek lokalnych. Te zalecane praktyki dotyczą tworzenia wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenia opisu lokalizacji i wpisów w directory, tworzenia i umieszczania lokalnych listingów w Google My Business i Twojej okolicy oraz optymalizacji kodu źródłowego strony internetowej i grafiki. Wybrane praktyki SEO dla wyszukiwarek lokalnych zalecane przez Google to m.in. monitorowanie wyników rankingu i analiza słów kluczowych, budowanie linków zwrotnych do strony i staranne zarządzanie reputacją firmy.
Jak mogę zwiększyć swój ranking lokalny w wyszukiwarkach?
Aby zwiększyć ranking lokalny w wyszukiwarkach, należy wdrożyć optymalizację SEO dla wyszukiwarek lokalnych, taką jak tworzenie wartościowych i zoptymalizowanych treści, tworzenie wpisów w katalogu i optymalizację lokalnych słów kluczowych i fraz wraz z ich pozycjonowaniem, tworzenie i umieszczanie lokalnych listingów w Google My Business oraz Twojej okolicy, budowanie linków zwrotnych i staranne zarządzanie reputacją firmy.