Pozycjonowanie stron

Aż do uzyskania pozycji TOP3 w Google

  • GWARANCJA EFEKTÓW!
  • Codzienne raporty pozycji
  • Atrakcyjne ceny
  • Kilkanaście lat doświadczenia

BEZPŁATNA WYCENA POZYCJONOWANIA STRONY

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

Kim jestem?

Doświadczenie w SEO od kilkunastu lat

Doświadczony SEO Freelancer, specjalista SEO. Profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem stron od kilkunastu lat.

Od wielu lat pasjonuje się marketingiem internetowym. Moim klientom zapewniam nie tylko indywidualne podejście, ale przede wszystkim skuteczne techniki pozycjonowania strony internetowej. Każdy z moich klientów może liczyć na wartościowy consulting. Podejmuje się pozycjonowania stron www aż do uzyskania najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google – TOP 3. Zajmuje się pozycjonowaniem nie tylko w Polsce.

Pozycjonowanie szczególnie trudnych branż? Możesz na mnie liczyć.

specjalisa SEO

Czym się zajmuję?

Analiza konkurencji

Jestem w stanie pomóc Ci odnaleźć mocne i słabe strony Twoje konkurencji. Dzięki temu, szanse na efektywne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach znacznie wzrosną. Zyskasz wysokie pozycje w Google i staniesz się liderem rynku. Biznes wymaga wiedzy o sobie, ale też o konkurencji.

Całościowe pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie, które zapewniam, obejmuje optymalizację strony, przygotowanie tekstów, jak i budowę zaplecza linków. Sprawi to, że staniesz się widoczny w Internecie.

Diagnoza spadku ruchu

Nieustanny spadek ruchu na Twojej stronie, a Ty nie znasz przyczyn? Pozwól, że to ja zadbam o pozycjonowanie, a Ty dowiesz się szczegółów dotyczących wszelkich poprzednich spadków.

Dobór i optymalizacja słów kluczowych

Chcąc osiągnąć wysokie pozycje w Google, warto zadbać o wysokiej jakości treści. Stąd zapewnię wybór najlepszych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane.

Kompleksowy audyt strony

Nie wiesz czego potrzebuje Twoja strona, aby w wynikach wyszukiwana Google była jak najwyżej? Co jest niezbędne, by użytkownicy byli zadowoleni? Przeprowadzając kompleksowy audyt, będę w stanie odpowiedzieć Ci na te wszystkie pytania!

Poprawienie profilu linków

Linki w pozycjonowaniu (SEO) są podstawą. Moja optymalizacja profilu linków sprawi, że pozycjonowanie strony firmy będzie bardzo efektywne, a Twoja strona internetowa będzie rankować coraz wyżej!

Tematyczny link building

Podstawą do wysokich pozycji w wyszukiwarce Google jest zaplecze linków wysokiej jakości. Pomogę zbudować Ci je od początku. Do tego celu, niezbędne będzie zastosowanie najlepszych źródeł do pozyskiwania linków.

Weryfikacja działań

Jeżeli usługi agencji SEO, z których korzystasz, nie zadowalają Cię, warto te działania poddać weryfikacji. Do tego nie jest wymagany detektyw, a doświadczony specjalista w pozycjonowaniu.

Zdejmowanie filtra od Google

Niestety kara od Google może sprawić, że ciężka praca i wiele czasu pójdzie na marne. Uniemożliwi to także pozycjonowanie stron. Zrobię wszystko, aby filtr został zdjęty tak szybko, jak tylko to jest możliwie, żeby Twoja strona mogła rankować.

Zwiększanie widoczności serwisu

Czas mija nieubłaganie, pozycjonowanie wciąż Cię nie satysfakcjonuje, a Twój serwis jest nadal niewidoczny? Zajmę się tym! Posiadam niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz narzędzia, aby zapewnić Ci wzrost widoczności Twojej strony!

Zainteresowany/a?

Proszę o bezpłatną wycenę

Dlaczego warto wybrać właśnie mnie?

pozycjonowanie

Tylko bezpieczne linkowanie

Bezpieczeństwo pozycjonowania jest gwarancją stabilnych wyników. Korzystam wyłącznie z bezpiecznych metod, a link building realizuje dzięki wartościowym zasobom. Nie korzystam ze szkodliwych SWLi.

Doświadczenie

Od kilkunastu lat zajmuję się z sukcesami pozycjonowaniem wszystkich branż. Preferuje bezpieczne sposoby pozycjonowania, zapewniając wzrosty już nawet po pierwszym miesiącu działania.

Raportowanie prac

Najwięksi klienci oczekują od specjalistów ds. SEM/SEO raportowania wykonanych prac. Przejrzystość i rzetelność w pracy są dla mnie bardzo ważne, dlatego klient ze specjalnymi wymaganiami otrzymuje ode mnie co miesiąc spis wykonanych działań.

Przyjazna umowa

Wiedząc, że dla klientów ważne jest bezpieczeństwo, oferuje wygodną i prostą umowę.

Inwestycja szyta na miarę

Klienci często obawiają się, że niski budżet nie pozwoli przeprowadzić kampanii. Zawsze dostosowuje wykonywane czynności pozycjonowania do widełek inwestycyjnych Klienta, szukając najkorzystniejszych rozwiązań.

Przekonałem Cię?

Proszę o bezpłatną wycenę

Portfolio

Posiadam doświadczenie w pozycjonowaniu stron dla Klientów wielu branż, w tym tych najtrudniejszych. Branża nieruchomości, medycyny lub farmacji, dla każdego specjalisty ds. SEO/SEM jest wyzwaniem. Ja przekuwam to wyzwanie w sukces mojego klienta.

Pozycjonowanie stron - portfolio

pozycjonowanie portfolio

Pozycjonowanie stron - portfolio

pozycjonowanie stron portfolio

Pozycjonowanie stron - portfolio

efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie stron - portfolio

efekty pozycjonowania stron

Pozycjonowanie stron - portfolio

skuteczne pozycjonowanie - portfolio

Kontakt

Skontaktuj się ze mną! Moje działania, a więc optymalizacja stron internetowych i pozycjonowanie zapewnią Twojej firmie osiągnięcie sukcesu. Najlepszą widoczność w wyszukiwarce Google zapewnić może tylko najlepszy specjalista ds. SEM/SEO. Możesz liczyć na moją profesjonalną pomoc.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true” ajax=”true” tabindex=”10″]

FAQ o pozycjonowaniu stron internetowych

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie stron internetowych to szeroko zakrojone działania, mające na celu zapewnienie witrynie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, np. w Google. Jest to ogólna definicja, jednak pozostawia wiele pytań:

  • Dlaczego pozycjonowanie jest w ogóle potrzebne?
  • Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron?
  • Co ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
  • Czym zajmuje się agencja SEO?
  • Czy pozycjonowanie każdej strony wygląda tak samo?
  • Jak szybko można się spodziewać wyników?
  • Czy pozycjonowanie strony to jednorazowe działanie?

Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź poniżej – jeśli do tej pory nie miałeś/aś bliższej styczności z SEO, ten krótki poradnik z pewnością rozjaśni Ci temat i pozwoli zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne dla każdej witryny w sieci. Po co pozycjonuje się strony? Wszystko zaczyna się od znaczenia wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. To dzięki nim użytkownicy mogą z łatwością znaleźć strony o interesującej ich tematyce, wpisując odpowiednie frazy. Wyszukiwarka na ich podstawie dobiera i wyświetla użytkownikowi serwisy, które w jej ocenie są najbardziej trafne i przydatne. W efekcie internauta otrzymuje listę witryn związanych z interesującym go zagadnieniem, spośród których może wybrać tę najbardziej dla niego ciekawą.

Przykładowe wyniki wyszukiwania
Przykładowe wyniki wyszukiwania: na zielono zaznaczone są wyniki organiczne, czyli uzyskane bezpłatnie przez strony najwyżej ocenione przez wyszukiwarkę na dane zagadnienie – to właśnie tutaj witryna może dostać się dzięki skutecznemu pozycjonowaniu. Na czerwono zaznaczone są wyniki płatne, czyli reklamy wykupione w usłudze Google Ads, o której wspomnimy nieco później.

Choć długość listy jest niemal nieograniczona i zależy przede wszystkim od popularności danej tematyki, to oczywiście większość użytkowników skupia się na kilku pierwszych stronach, wyświetlonych przez wyszukiwarkę. To właśnie dlatego TOP 10, czyli czołówka listy generowanej przez Google, ma takie znaczenie – każdy serwis chce się w niej znaleźć, ponieważ to gwarantuje mu odwiedziny wielu użytkowników, w tym potencjalnych klientów. Oczywiście nie każda strona może dostać się do czołówki – trafiają tam wyłącznie serwisy uznane przez wyszukiwarkę za najlepsze. Można jednak pomóc witrynie znaleźć się w zaszczytnym gronie TOP 10, a nawet TOP 5 czy będącym złotym Graalem właścicieli serwisów TOP 3 – trzeba tylko skorzystać w tym celu z pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie stron – co to jest? Choć na sposób oceniania stron przez algorytm wyszukiwarki Google nie da się wpłynąć, można witrynom znacznie pomóc osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania poprzez ich skuteczne pozycjonowanie. Ma ono na celu dostosować stronę do aktualnych wymagań i kryteriów Google, zgodnie z którymi są oceniane i klasyfikowane wszystkie witryny w sieci. Dzięki temu serwis ma szansę pokonać konkurencję i zamiast pozostawać w cieniu, może wskoczyć do topowych wyników wyszukiwania – i stać się tym samym widocznym dla setek nowych użytkowników. Pozycjonowanie stron www jest procesem złożonym, obejmującym wiele aspektów i długotrwałym. W jego ramach wykonuje się zarówno prace na samej witrynie (działania on-site), jak i poza nią (działania off-site). Głównie dzieli się na dwie podstawowe kategorie: optymalizację witryny pod wyszukiwarkę oraz link building. Optymalizacja strony internetowej oznacza w pozycjonowaniu przygotowanie witryny pod wymagania wyszukiwarki, aby jej algorytm ocenił ją jak najwyżej. To także działania, które pomagają usunąć ewentualne błędy na stronie, przez które może być ona oceniana niżej lub nawet ukarana spadkiem pozycji. Do prac związanych z SEO optymalizacją zalicza się: – usunięcie ewentualnych błędów w kodzie strony, – stworzenie wartościowych treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych i prawidłowo ustawionymi nagłówkami (SEO copywriting), – przyspieszenie ładowania się strony, – stworzenie wersji mobilnej strony, – uporządkowanie struktury strony. Link building oznacza natomiast budowanie sieci linków, związanych z daną stroną internetową. Linkowanie ma ogromny wpływ na pozycję strony w Google, jednak rządzi się twardymi zasadami. Witryna powinna posiadać porządny profil linków z różnych źródeł, przy czym o wiele ważniejsza jest jakość, niż ilość – linki ze stron o złej reputacji (która również jest oceniana przez wyszukiwarkę), np. uznanych za spamowe, mogą zaszkodzić serwisowi i obniżyć jego pozycję. Zadaniem specjalisty SEO jest więc zdobycie dla strony wielu wartościowych linków ze sprawdzonych, zaufanych źródeł oraz dopilnowanie, by wśród odnośników zewnętrznych nie znalazły się takie, które mogłyby zaszkodzić witrynie. Więcej o link buildingu znajdziesz w dalszej części tekstu. Co ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce? Choć dokładny sposób oceniania stron przez algorytm Google nie jest znany, specjaliści potrafią wytypować wiele czynników, mających realny wpływ na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Dotyczą one zarówno zawartości danej witryny, jak i jej popularności w sieci, związanej głównie z linkami przychodzącymi. Do najważniejszych czynników należą: – ilość i jakość treści na stronie internetowej, – odpowiednie nasycenie treści strony słowami kluczowymi, – odpowiednie ustawienie nagłówków, zawierających słowa kluczowe, – czas ładowania strony, – wersja witryny dla urządzeń mobilnych, – optymalizacja kodu HTML strony, – ilość i jakość linków przychodzących. Dobrze prowadzone działania związane z pozycjonowaniem strony biorą pod uwagę każdy aspekt, mający znaczenie dla jej rankowania – z tego względu są tak szeroko zakrojone i wymagają miesięcy pracy nad daną witryną. Infografika o pozycjonowaniu stron WWW Czym zajmuje się agencja SEO? Zadaniem agencji SEO jest przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie serwisu www oraz ogólna poprawa jego widoczności w sieci, co przełoży się na większe zainteresowanie promowanymi przez niego usługami, produktami lub informacjami. Dobra agencja realizuje więc nie tylko usługi pozycjonowania, ale również szeroko pojętego marketingu internetowego. Do usług oferowanych przez agencję SEO zalicza się: – audyt SEO strony internetowej, pozwalający na poznanie jej mocnych i słabszych stron oraz zaplanowanie indywidualnie dopasowanych działań, – kompleksowe pozycjonowanie witryny, włącznie z pełną optymalizacją strony, doborem fraz kluczowych, wartościowym content marketingiem i link buildingiem, – zwiększenie widoczności strony również za pomocą reklam Google Ads, w tym reklam PPC (Pay Per Click), – analiza konkurencji, dzięki której dowiesz się, jakie są mocne i słabe strony serwisów Twoich największych rywali w branży, – weryfikacja działań innych agencji SEO, pozwalająca sprawdzić skuteczność prowadzonych do tej pory prac związanych z pozycjonowaniem, – zdejmowanie filtrów od Google, czyli usuwanie ze strony kar nałożonych na skutek działań, które wyszukiwarka uznała za naruszające jej zasady. Ciekawa grafika o pozycjonowaniu stron WWW Czy pozycjonowanie każdej strony wygląda tak samo? Oczywiście nie powinno – dobra agencja SEO do każdej strony www podchodzi indywidualnie. Konieczny jest szczegółowy audyt witryny, który ujawni najmocniejsze jej strony oraz wskaże te kwestie, nad którymi trzeba jeszcze popracować. Pozwala to na opracowanie bardzo dokładnego planu działania, a przy tym zapewnia szybsze, bardziej efektowne i korzystniejsze dla klienta rozwiązania. Unika się bowiem wykonywania prac, które nie są na danej stronie potrzebne. Niektóre witryny mogą być dobrze zoptymalizowane, ale brak im porządnego zaplecza linkowego, inne mogą mieć solidny link building przy nieodpowiednim przygotowaniu strony – na sukces każdego serwisu potrzebny jest inny przepis, a zadaniem agencji jest go dokładnie opracować i wprowadzić w życie. Działania muszą być również dostosowane do celu, który chce osiągnąć właściciel witryny, a także typu strony – inaczej wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, stron-wizytówek czy standardowych stron firmowych. Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Warto wiedzieć, że pozycjonowanie nie oznacza jednorazowych działań, a cały proces, składający się na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Aby witryna zaczęła być widoczna na wybrane frazy kluczowe, potrzeba miesięcy pracy – wynika to z kilku aspektów. Pierwszym z nich jest to, jak Google ocenia zaindeksowane strony www. Dla robotów wyszukiwarki przy ocenie ważna jest cała historia danego serwisu – to, czy jest on regularnie aktualizowany i rozwijany, czy z upływem czasu staje się coraz lepszy i bardziej wartościowy dla użytkownika. Czas działa tutaj na korzyść strony, o ile stale są prowadzone na niej odpowiednie prace – wtedy z jego upływem serwis staje się coraz lepszy i coraz bardziej godny zaufania w oczach Google. Jeśli więc strona jest pod stałą opieką specjalistów SEO, pracujących nad jej optymalizacją, z czasem zaczną być widoczne efekty pozycjonowania. Kolejnym ważnym czynnikiem jest branża, w której działa właściciel danego serwisu. W niektórych dziedzinach konkurencja jest mniejsza i można szybciej liczyć na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, w innych – na rezultaty trzeba poczekać dłużej. Specjalista SEO będzie w stanie szybko określić, do której grupy zalicza się Twoja witryna. Znaczenie ma też to, czy działasz na dużym obszarze, czy może ograniczasz się jedynie do swojego regionu (w takim przypadku potrzebne będzie pozycjonowanie lokalne). Inny będzie również czas oczekiwania na wyniki pozycjonowania, jeśli witryna posiada problematyczną historię – jeśli otrzymała w przeszłości karę od Google za niepożądane z punktu widzenia wyszukiwarki działania, wyniesienie jej na wysoką pozycję będzie trwało dłużej. W pierwszej kolejności należy bowiem zadbać o usunięcie kary, co może potrwać nawet do kilku miesięcy, oraz postarać się o odbudowanie zaufania do strony. Ile trwa pozycjonowanie strony? Kiedy jednak mniej więcej można spodziewać się rezultatów? Zwiększenie konwersji i ruchu na stronie powinno być widoczne już po kilku miesiącach, a wzrost pozycji – po mniej więcej pół roku od wprowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem. W przypadku serwisów działających w bardziej konkurencyjnych branżach, rezultaty mogą być widoczne po roku lub nawet dłuższym okresie. Najczęściej zaleca się zmierzenie efektywności prac związanych z SEO po 12 miesiącach od ich wprowadzenia. Dobrze jest mieć świadomość, że sukces stron w wynikach wyszukiwania to nie tylko osiągnięcie wysokich pozycji, ale również utrzymanie tego stanu rzeczy przez dłuższy okres czasu. Taki efekt można osiągnąć wyłącznie dzięki regularnej pracy nad serwisem przy wykorzystaniu akceptowanych przez wyszukiwarkę metod. Istnieją niezgodne z zasadami sposoby, mogące w niektórych przypadkach zapewnić szybki wzrost pozycji. Jest on jednak tylko tymczasowy, a za zastosowanie tego typu metod strona jest narażona na otrzymanie filtru od Google i trwałą utratę widoczności w wynikach wyszukiwania. Nie warto więc ryzykować – lepiej unikać takich działań i korzystać jedynie z usług agencji stosującej bezpieczne metody. Jak mierzyć wyniki procesu pozycjonowania? Dobra agencja SEO regularnie przesyła raporty z przeprowadzonych przez siebie działań oraz ich wpływu na serwis – dzięki temu jest się na bieżąco z wynikami, można sprawdzać poprawność prowadzonej strategii i mieć pewność, że wszystkie zadania są rzetelnie realizowane. Czy pozycjonowanie to jednorazowe działanie? Jak było wspomniane wcześniej – pozycjonowanie stron to proces wymagający wielomiesięcznej pracy. Składa się na niego wiele działań, które w większości muszą być przeprowadzane na stronie regularnie. Google dobrze ocenia serwisy, które są regularnie aktualizowane, zazwyczaj potrzebne jest więc stałe dodawanie nowych treści i udoskonalanie działania strony. Warto także wiedzieć, że wyszukiwarka co jakiś czas nieco zmienia zasady dotyczące oceniania przez nią stron i dokonuje aktualizacji swojego algorytmu – na takie działania trzeba sprawnie reagować, by serwis nie utracił swojej pozycji. Ciągłego monitorowania wymagają działania konkurencji, która również chce uzyskać zaszczytne miejsce w TOP 10 wyszukiwarki, a także zaplecze linkowe serwisu, które powinno stale wzrastać, obejmując przy tym wyłącznie bezpieczne odnośniki z godnych zaufania źródeł. Z tego względu, aby strona mogła stale utrzymywać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, powinna być nieustannie pozycjonowana. Czym jest link building? Link building to działania składające się na pozycjonowanie – SEO nie obejdzie się bez jego wsparcia. Polega na budowaniu i monitorowaniu zaplecza linkowego danego serwisu, które ma ogromny wpływ na jego pozycję w wynikach wyszukiwania – Google ocenia stronę po tym, ile witryn do niej linkuje oraz czy są to miejsca godne zaufania. Kiedyś link building ograniczał się jedynie do ilości zdobytych linków – im strona miała ich więcej, tym na wyższą pozycję mogła liczyć. Prowadziło to niestety do nadużyć i powstawania wielu spamowych serwisów, które nie były przyjazne dla użytkowników. Z tego względu od kilku lat Google starannie monitoruje linki przychodzące, prowadzące do zaindeksowanych witryn, a jakość odnośników stała się kluczowa dla pozycjonowania. Jak mierzy się wartość linku? Znaczenie ma ocena zaufania jaką Google wystawia każdemu linkującemu serwisowi. Jeśli dana strona, na której znajduje się odnośnik do naszego serwisu, była kiedyś karana za niepożądane działania lub została uznana za serwis spamowy, pochodzący od niej link może być szkodliwy – Google może bowiem powiązać obie witryny i niżej ocenić zaufanie do strony, do której prowadzi odnośnik. Link z popularnego serwisu z długą historią, do którego Google ma zaufanie jest za to na wagę złota i działa jak rekomendacja, którą wyszukiwarka bierze pod uwagę przy ocenie serwisu. Bardzo ważne pod względem pozycjonowania strony są także atrybuty linków: dofollow i nofollow, wpływające na to, czy odnośniki przekazują moc linkowanemu serwisowi. Atrybut dofollow oznacza wartościowy link, który powinien wpłynąć na pozycję strony docelowej. Link z atrybutem nofollow nie przekazuje mocy, ale nadaje się świetnie do urozmaicenia profilu linków pozycjonowanego serwisu. Jak zdobywać wartościowe linki? Link building wymaga żmudnej pracy, polegającej na zdobywaniu odnośników ze sprawdzonych źródeł. Choć istnieją sposoby na masowe pozyskiwanie linków przychodzących, obejmują one nieakceptowane przez wyszukiwarkę praktyki, za które stronie grozi filtr od Google. Najlepiej unikać więc takich metod, jak SWL (Systemy Wymiany Linków), a zamiast nich postawić na pozyskiwanie wartościowych linków naturalnych od zaufanych serwisów. Metod na zdobywanie korzystnych dla strony odnośników jest wiele – do najbardziej popularnych należą: – katalogi stron – w sieci znajduje się wiele wartościowych katalogów, zbierających serwisy o określonej tematyce; link w takim miejscu poprawi nie tylko organiczny ruch na stronie, ale także wpłynie na jej pozycję, – blog firmowy – blog z wartościowymi, tematycznymi treściami ma szansę przyciągnąć wielu odbiorców, a także będzie świetnym miejscem na zamieszczenie linku prowadzącego do strony firmy, – artykuły sponsorowane na wartościowych portalach – wysokiej jakości artykuły, zamieszczane na popularnych i godnych zaufania serwisach, to również bardzo dobry sposób na zyskanie linków przychodzących, – konta w social mediach – jeśli firma ma profil na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, może zamieścić na nim link (w tym przypadku będzie to jednak link nofollow); ma także dużą szansę na dotarcie do większej ilości odbiorców, – fora internetowe – tematyczne, aktywne fora to także wartościowe miejsce na zamieszczenie linku. Sposobem na zyskanie naturalnych linków jest też zadbanie o najwyższą jakość treści, zamieszczanych na swoim serwisie – jeśli będą one wartościowe, ciekawe i przydatne dla użytkowników, z pewnością wielu z nich będzie chciało się nimi podzielić i zamieści do nich linki na innych stronach lub w social mediach. Jak ustrzec się przed linkami niskiej jakości? Skoro od jakości linków przychodzących zależy jak strona zostanie oceniona przez wyszukiwarkę, to czy możliwe jest, że jej wartość zostanie obniżona przez niepożądane linkowanie zewnętrzne? Niestety, wielu właścicieli witryn utrzymuje, że faktycznie zetknęło się ze zjawiskiem depozycjonowania, czyli linkowania do strony ze słabej jakości serwisów, aby obniżyć jej pozycję w Google. Aby uchronić się przed takimi działaniami, konieczne jest stałe monitorowanie profilu linków dla danej witryny – działanie, które może wykonać doświadczona agencja SEO. Czym jest Google Ads? Czy warto zdecydować się na kampanię linków sponsorowanych? Popularną usługą związaną z pozycjonowaniem jest SEM, czyli połączenie działań SEO z marketingiem internetowym, które pozwala na osiągnięcie świetnych wyników przy zwiększaniu widoczności strony. Najpopularniejszą formą reklamy internetowej  jest Google Ads (kiedyś Google AdWords), czyli specjalny system reklamowy firmy Google, wyświetlający linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania oraz na stronach internetowych, które dołączyły do programu Google AdSense. Jest to świetny sposób na wsparcie klasycznego pozycjonowania – nie ma co prawda bezpośredniego wpływu na pozycję strony, za to znacznie zwiększa jej widoczność i pomaga przyciągnąć do niej wielu nowych użytkowników zainteresowanych jej tematyką. Linki sponsorowane mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google tuż nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi) oraz po ich prawej stronie, dzięki czemu są pierwszymi odnośnikami, jakie użytkownik zobaczy po wpisaniu wybranej strony w wyszukiwarkę. To, jakie reklamy będą widoczne dla użytkownika, zależy właśnie od ustalonych słów kluczowych, z którymi są powiązane. Można także wybrać reklamę na wartościowych stronach, należących do programu AdSense. Google Ads proponuje bardzo atrakcyjny sposób rozliczania się dla swoich użytkowników – najczęściej jest to model CPC, czyli cost per click. Oznacza to, że osoba wykupująca reklamę płaci za nią ustaloną stawkę wtedy, kiedy ktoś w nią kliknie – a więc jedynie wtedy, kiedy przynosi założony efekt i skutecznie przyciąga uwagę odbiorców. Warto wesprzeć pozycjonowanie stron firmy linkami sponsorowanymi – do ich największych zalet należą: – duża skuteczność – dzięki nakierowaniu na wybrane słowa kluczowe, reklamy wyświetlają się jedynie użytkownikom zainteresowanym daną tematyką, co zwiększa konwersję, – korzystny model opłat CPC, – spora elastyczność – można z łatwością wprowadzać zmiany w kampaniach, są one wprowadzane natychmiast po zatwierdzeniu, – łatwe monitorowanie efektów – platforma Google Ads umożliwia szczegółowe śledzenie kampanii i uzyskiwanych dzięki nim wyników. Black Hat SEO – jakie działania mogą sprowadzić na stronę filtr od Google? Pozycjonowanie w Google nie powinno obejmować żadnej drogi na skróty – choć istnieją sposoby na teoretyczne przyspieszenie uzyskania wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, zazwyczaj są one niezgodne z zasadami wyszukiwarki. Google posiada własny regulamin, za którego złamanie grozi stronie surowa kara – może na nią zostać nałożony filtr, przez który znacznie spadnie jej pozycja w wynikach wyszukiwania lub nawet może zostać usunięta z indeksu, przez co przestanie wyświetlać się użytkownikom. Google chroni w ten sposób jakość wyświetlanych treści, które mają być przede wszystkim przydatne i wartościowe dla użytkowników wyszukiwarki. Mimo to nieakceptowane przez Google metody, nazywane Black Hat SEO, są wciąż w użyciu. Co się do nich zalicza i nie powinno być stosowane przez dobrą agencję SEO? – SWL – System Wymiany Linków to jedna z popularniejszych, a przy tym surowo karanych metod pozyskiwania linków dla swojej witryny. Polega zazwyczaj na kupowaniu masowych ilości linków z różnych serwisów, często wątpliwej jakości, co ma w krótkim czasie poprawić pozycję strony. Google dość szybko wykrywa takie działania, dlatego warto postawić na sprawdzone, bezpieczne metody link buildingu. – Keyword stuffing – jest to stosowanie bardzo dużej ilości słów kluczowych w treści strony, mające na celu wzmocnienie jej pozycji na dane frazy; obecnie takie działanie jest niezgodne z zasadami, ponieważ treści na witrynie powinny być przede wszystkim przydatne dla użytkownika, czemu nie służy keyword stuffing. Optymalizacja treści pod pozycjonowanie musi być realizowana zgodnie z odpowiednimi wytycznymi, co jest zapewniane przez doświadczone agencje SEO, wykorzystujące wartościowy content marketing. – Cloaking – jest to działanie polegające na przedstawianiu robotom wyszukiwarki innej treści, niż jest widoczna dla zwykłych użytkowników; w podobny sposób ukrywa się również na stronie dodatkowe słowa kluczowe, znacznie zmniejszając rozmiar ich czcionki lub nadając im kolor tła strony, przez co są niewidoczne. – Automatyczne przekierowania – metoda polega na ustawieniu automatycznego przekierowania na zupełnie inną domenę, najczęściej bez pytania użytkownika o zgodę. Warto pamiętać, że metody zaliczające się do BHS przynoszą jedynie tymczasowe rezultaty, natomiast przy wykryciu przez Google grożą bolesnymi dla widoczności strony karami. Najlepiej zdecydować się na pozycjonowanie z pomocą agencji, która nie zajmuje się działaniami tego typu, w zamian stosując wyłącznie akceptowane przez wyszukiwarkę metody, takie jak content marketing i zgodny z zasadami link building – da to o wiele trwalsze wyniki i stabilniejszą pozycję w przyszłości, a także będzie w pełni bezpieczne dla witryny. Na stronę został nałożony filtr od Google – czy można jej pomóc? Na skutek nieświadomości lub nieuczciwych działań osób trzecich strona może zostać ukarana filtrem od Google – jest to bardzo niekorzystna sytuacja, po której nie można liczyć na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli podejrzewasz, że Twój serwis jest obciążony taką właśnie karą, najlepiej zgłosić się do specjalisty SEO – pomoże on zdjąć z witryny filtr oraz odbudować zaufanie, jakie straciła w oczach Google przez niepożądane działania. Zazwyczaj karę można usunąć, wymaga to jednak często długiej pracy, obejmującej usunięcie wszystkich niezgodnych z zasadami elementów ze strony oraz wyczyszczenie jej profilu linków ze szkodliwych odnośników. Aby poznać dokładny problem strony, potrzebny będzie szczegółowy audyt, który może wykonać specjalista. Po optymalizacji strony i usunięciu przyczyny filtru, strona może zostać poddana ponownej weryfikacji przez wyszukiwarkę – może to trochę potrwać, dlatego w przypadku takiej sytuacji warto uzbroić się w cierpliwość. Przy profesjonalnej pomocy można „oczyścić” swoją stronę w oczach wyszukiwarki i znów mieć szansę na wysokie pozycje w jej wynikach.