Na początku roku, Google wprowadziło nową wersję Google Search Console wraz z nowymi funkcjonalnościami. Obecnie, użytkownicy Google Search Console mogą cieszyć się kolejnymi udogodnianiami i funkcjami.
Aby pozycjonowanie stron internetowych było łatwiejsze…
Jeżeli zajmujesz się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google, to z całą pewnością korzystasz z ich produktów i narzędzi. Jednym z nich jest Google Search Console. Jest to bezpłatna usługa, dzięki której można monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. W styczniu br. Google, po testach wersji beta, wprowadziło nową wersję tego narzędzia (możesz przeczytać więcej TU), oferując m.in.
- Raport skuteczności,
- Raport o stanie indeksu,
- Raport o stanie stron AMP,
- Raport o stanie wyników z elementami rozszerzonymi
Na uwagę zasługuje również odświeżony interfejs. Poniżej screenie poniżej widać, jak zmieniło się zestawienie danych: jest bardziej przejrzyste i ujednolicone.
Użytkownicy Google Search Console dostali jednak zapewnienie, że to nie koniec nowych funkcjonalności. I faktycznie tak się stało.
Pozycjonowanie stron internetowych: monitorowanie i raportowanie jeszcze lepsze
Co nowego w Google Search Console? Przede wszystkim raporty linków: połączenie dwóch funkcjonalności – linków prowadzących do witryny i linków wewnętrznych.
Dzięki tej funkcji, dostęp do danych o linkach jest znacznie łatwiejszy i nie ma konieczności przełączania się pomiędzy różnymi oknami. W raporcie znajdziemy dane dotyczące:
- domen, z największa liczba linków przychodzących do pozycjonowanej strony internetowej,
- najczęściej linkowanych podstron,
- tekstu, z największa liczbą linków przychodzących,
- linków prowadzących z konkretnej witryny do Twojej strony,
- najczęściej linkowanych stron,
- stron, na których znajdują się linki do Twojej strony.
Kolejnym udogodnieniem jest raport mobilności. W starej wersji również mieliśmy do czynienia z raportem, jednak teraz dodatkowo istnieje możliwość przesyłania żądania weryfikacji oraz ponownego indeksowania, jeżeli problem zostanie rozwiązany.
Pozycjonowanie stron internetowych może być znacznie łatwiejsze, jeżeli kontakt z Google będzie dobry – tak jak w tym przypadku. Od razu, po naprawieniu kluczowych problemów, można poinformować o tym Google. Kolejna nowa funkcjonalność to zarządzanie witryną i użytkownikami.
Dodawanie i weryfikowanie nowych witryn, zarządzanie użytkownikami, zarzadzanie uprawnieniami – a wszystko to bezpośrednio w ustawieniach. Dzięki temu Google Search Console jest znacznie przyjaźniejsza i bardziej intuicyjna. Fakt, że Google stara się dbać o wygodę użytkowników Google Search Console bardzo cieszy. Miejmy nadzieję, że to nie koniec dobrych zmian!
O autorze | Specjalista SEO: Mateusz Kozłowski
Mateusz Kozłowski, SEO Freelancer / Specjalista SEO z pasją związany z marketingiem internetowym (w tym z pozycjonowaniem strony) od 2005 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując z różnej wielkości klientami, od startupów po duże korporacje. Pozycjonował i pozycjonuje projekty polskie jak i zagraniczne. W 2011 roku założył własną firmę, pomagając firmom zwiększać widoczność w internecie. Pasjonat sztucznej inteligencji (AI), tworzy oprogramowanie wykorzystujące API OpenAI. Na blogu dzieli się wiedzą i praktycznymi poradami z zakresu SEO oraz AI.