
Pozycjonowanie stron www to działanie, którego celem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Poprawa widoczności w wyszukiwarce pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców, co oczywiście pozytywnie wpływa zarówno na wizerunek firmy, jak i na jej finanse – wszystko to jest oczywiste. Jednak, pozycjonowanie stron www nie jest tak łatwe… niejednokrotnie zdarza się, że pomimo wielu wysiłków pozycje strony nie chcą ulec poprawie – przyczyny mogą być różne. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na poprawienie widoczności – być może pominąłeś któryś z nich?
Optymalizacja strony internetowej
Optymalizacja strony internetowej to szereg działań, których celem jest dostosowanie strony do wymogów i zaleceń wyszukiwarki Google. Dzięki optymalizacji, zawartość witryny jest lepiej rozumiana przez roboty Google, co w konsekwencji prowadzi do zwiększonej widoczności strony i jej coraz wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Optymalizacja może dotyczyć zarówno budowy strony, jak i treści, które się na niej znajdują. Dzięki wdrożeniu optymalizacji, pozycjonowanie stron internetowych jest znacznie efektywniejsze.
Poprawność kodu HTML
Jeżeli kod strony będzie stworzony nieprawidłowo, a więc niezgodnie ze standardami W3C, roboty Google mogą mieć problem z odczytaniem i przeanalizowaniem strony, co oczywiście odbije się na niższych pozycjach w wyszukiwarce. Poprawność kodu możesz sprawdzić TUTAJ.

Poprawność kodu CSS
Jest on odpowiedzialny prawidłowe wyświetlanie strony w przeglądarkach internetowych, decyduje o wyglądzie strony i wpływa na szybkość wgrywania zawartości plików. Dlatego, warto sprawdzić poprawność kodu. Można to zrobić TUTAJ.
Szybkość ładowania strony
Ważny element, który znacząco wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Jeżeli zajmujesz się pozycjonowaniem strony internetowej, koniecznie powinieneś sprawdzić narzędzia do analizy szybkości (zachęcamy do zapoznania się artykułem Najlepsze narzędzia do testowania prędkości witryny). Jednym z najbardziej znanych narzędzi jest PageSpeed Insights.


Wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych
Jak wynika ze statystyk, na świecie jest ponad 3,5 miliarda użytkowników Internetu mobilnego. Każdego dnia korzystamy z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych niemal 4 godziny! Nic więc dziwnego, że wyszukiwarka Google docenia strony, które bez problemów wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Informacje i wskazówki Google dotyczące tworzenia strony na różne urządzenia znajdują się TU.
Stosunek treści do kodu
Im większy, tym lepiej. Stosunek ten może sprawdzić wykorzystując narzędzia, np. Seoptimer.
Optymalizacja tagów title i meta description
Oba te elementy są widoczne w wynikach organicznych, dlatego warto o nie zadbać. Długość title nie powinna przekraczać 65 znaków, natomiast opis meta – 16 znaków. W treści warto zamieścić call to action, czyli wezwanie do akcji. W tytule powinno znaleźć się słowo kluczowe, jednak należy wystrzegać się wpisywania słów kluczowych po przecinkach.
Uwaga: Opisy stron, podobnie jak tytuły, powinny być zawsze unikalne!
Nagłówki h1-h6
Nagłówki opisują zawartość każdej z podstron strony internetowej. Trzeba pamiętać, aby używać ich zgodnie z przeznaczeniem. Nagłówek H1 jest najważniejszy i powinien być użyty wyłącznie raz na jednej podstronie. W nagłówkach powinny znaleźć się interesujące nas słowa kluczowe. To na pewno pomoże, a pozycjonowanie strony internetowej będzie skuteczniejsze.
Grafiki
Optymalizacja obrazów, to przede wszystkim odpowiednie nazwaniegrafik, dbałość o właściwą wielkość i wymiary, a także o opis atrybutu ALT. Jeżeli jest to możliwe, warto zastosować kompresję obrazów.
Wewnętrzne linkowanie
Naturalne linkowanie wewnętrzne jest ważne ponieważ łączy treści i pomaga robotom Google zrozumieć strukturę strony; Googlebot indeksuje stronę zarówno dzięki linkom zewnętrznym, jak i linkom wewnętrznym.
Uwaga: Warto stosować głębokie linkowanie, a więc kierowanie do różnych treści na stronie, a nie tylko do strony głównej. Dzięki temu wzmocnią się wszystkie podstrony serwisu.
Zapraszamy do części 2 artykułu, w którym przedstawimy kolejne sposoby na poprawienie widoczności strony w wyszukiwarce Google, m.in. poruszymy kwestie algorytmów Google, linkowania zewnętrznego, a także przyjrzymy się narzędziu Google Analitytics.