5 sposobów na generowanie leadów sprzedażowych. Czy znasz je wszystkie? [STATYSTYKI]

generowanie leadów

Zdobywanie kontaktów do klientów staje się coraz trudniejsze, a bez tego przecież żadna firma nigdy się nie rozwinie. Szukasz sprawdzonych sposobów na generowanie leadów sprzedażowych? Zobacz, jak robią to największe marki i dopasuj ich pomysły do strategii Twojej firmy.

Czym są leady sprzedażowe?

Leady sprzedażowe (sales leads) to, najprościej mówiąc, firmy lub osoby, które dzięki zainteresowaniu Twoimi usługami, przekażą Ci kontakt do siebie. Dzisiaj są to przede wszystkim numery telefonów i adresy e-mail. Budowanie bazy leadów sprzedażowych pozwoli Ci na szybszy i skuteczniejszy rozwój firmy. Jeżeli zrobisz to dobrze:

  • oszczędzisz na reklamie, bo zaczniesz kierować ją do sprecyzowanej grupy odbiorców,
  • Twoje działania marketingowe będą skuteczniejsze, bo wszystkie komunikaty  marki będą docierały do osób zainteresowanych ofertą,
  • klienci sami zaczną się do Ciebie zgłaszać z prośbą o kontakt – żadnych odłożonych słuchawek i nieprzeczytanych maili!

Generowanie leadów sprzedażowych a UX

UX (User Experience), czyli doświadczenia użytkowników na stronie, to element generowania leadów coraz częściej podkreślany przez marketing managerów. Nawet najciekawsze produkty lub usługi nie obronią się, jeśli znalezienie ich na stronie poprzedzą gorzkie minuty zdenerwowania.

Przede wszystkim zadbaj o intuicyjność, responsywność i łatwość obsługi Twojej witryny, bo bez tego wszystkie działania staną się marnowaniem cennego czasu.

Sprawdzone sposoby na generowanie leadów sprzedażowych

Pamiętaj, że wszystko, co robisz, powinno być dopasowane do grupy odbiorców Twojej firmy. Co więcej, to, co sprawdza się Twojej konkurencji, niekoniecznie pomoże Twojej marce. Dobrą praktyką jest inspirowanie się strategiami innych, połączone z ciągłym sprawdzaniem nowych rozwiązań, na przykład poprzez testy A/B.

1.  Formularz kontaktowy i kontakt e-mailowy

Niby oczywiste rozwiązanie, a jednak nie takie łatwe do wprowadzenia. Czy wiesz, że nawet jedno słowo w formularzu kontaktowym może znacznie zwiększyć (lub zmniejszyć) jego konwersję? Najlepsi spędzają godziny na planowaniu tych kilku zdań widocznych w jego okolicy. Zastanów się dokładnie nad:

  • kolorystyką,
  • obowiązkowymi i nieobowiązkowymi polami,
  • Call To Action, czyli wezwaniem do działania.

Często dobrym pomysłem na generowanie leadów okazuje się podanie bezpośredniego adresu e-mail. W takiej sytuacji musisz się jednak liczyć z wiadomościami, w których nie ma konkretów i przygotować się na poświęcenie więcej czasu takim klientom.

prawidlowy formularz kontaktowy

W obu przypadkach pamiętaj o szybkich odpowiedziach. Aż 89% marketerów przyznaje, że generują leady przede wszystkim poprzez pocztę internetową. Spersonalizowany e-mail zwiększy CTR wiadomości o 14%, konwersję o 10% i podwoi wskaźnik odpowiedzi. Nie zmarnuj tej okazji i nie każ klientowi długo czekać.

2. Rozmowy telefoniczne

Część internautów (nawet 40%), zamiast wymiany wiadomości woli chwycić za telefon, wykręcić numer i dowiedzieć się wszystkiego w krótkim czasie. No właśnie, krótkim.

Nieprzygotowana obsługa klienta przyniesie Ci więcej szkód niż korzyści. Zadbaj o to, żeby telefony były odbierane najpóźniej po 4 sygnale, inaczej osoba rozłączy się i w 85% przypadków już nigdy nie oddzwoni. Jeśli natomiast rozmowa przebiegnie w miłej atmosferze, a pracownik, który ją poprowadzi, będzie kompetentny, Ci sami klienci będą gotowi zapłacić nawet 25% więcej niż u konkurencji.

Brzmi przekonująco? A może być jeszcze lepiej. Jeżeli wprowadzisz na stronie firmowej przycisk “click to call”, który możesz połączyć z systemem “call back” (zostaw numer, a oddzwonimy), jej konwersja może wzrosnąć aż o 200%.

generowanie leadow call back

Ze sprawną obsługą infolinii, generowanie leadów dla Twojej firmy i jego skuteczność przekroczą Twoje wszelkie oczekiwania.

3. Newsletter na stronie

A co z internautami, którzy chcą poznać Twoją firmę i nie są jeszcze gotowi na zakupy? Podziel się z nimi swoją wiedzą, a przekonasz ich, że warto z Tobą zostać. Tak samo, jak w przypadku poprzednich punktów, skuteczny newsletter to taki, który jest dopracowany pod każdym kątem. Co raz więcej firm decyduje się na zatrudnienie copywriterów, którzy o to zadbają i nic w tym dziwnego – każde 4 zł wydane na e-mail marketing generuje średnio 170 zł zysków.

Garść statystyk:

  • e-maile powitalne są otwierane 4x częściej, a ich CTR jest 5x większy od standardowych wiadomości,
  • podanie pierwszego imienia osoby w tytule zwiększa CTR wiadomości o 22.2%,
  • 77% ludzi woli otrzymywać wiadomości o promocjach i firmie przez e-mail niż poprzez media społecznościowe.

Generowanie leadów sprzedażowych i skuteczny newsletter – to idzie w parze!

4. Newsletter na landing page

Dzięki lead magnetowi, czyli magnesowi na leady, zdobędziesz pokaźną bazę nowych kontaktów sprzedażowych. Landing page z lead magnetem to jedna z najlepszych inwestycji w rozwój firmy. Zaoferuj internautom coś wartościowego (poradnik, e-book, zniżki), w zamian za zostawienie adresu e-mail.

generowanie leadow newsletter
Przykład lead magnetu ze strony https://filipkulikowski.pl/10zasad/

Chcesz iść za trendami? Statystyki mówią, że największą konwersję generują landing page’s z… zaproszeniem na webinary. Spróbuj – a nuż okaże się, że to nowy i skuteczny sposób na generowanie leadów sprzedażowych dla Twojej firmy?

5. Płatne reklamy

Generowanie leadów sprzedażowych to niesamowicie obszerny temat, nie sposób jednak nie wspomnieć tu o prowadzeniu reklam w GoogleAds, FacebookAds i na innych portalach.  Aż 75% internautów twierdzi, że reklamy ułatwiają im znalezienie informacji, a 33% z nich klika w daną reklamę, kiedy odpowiada ona bezpośrednio na ich pytanie.

Niestety, kampanie reklamowe mają też drugą stronę medalu – ponad 70% marketerów nie potrafi określić prawidłowej grupy docelowej przekazu. Jeżeli czujesz, że możesz mieć z tym problem, zainwestuj w pomoc zewnętrznej firmy. To Ci się opłaci.

Co jeszcze może pomóc?

Dopełnieniem (a czasem nawet podstawą) generowania leadów bardzo często okazuje się pozycjonowanie strony firmowej. To właśnie dzięki niemu internauci znajdą Twoją witrynę, a stamtąd już prosta droga do zostawienia swojego adresu e-mail lub numeru telefonu. Nie jest to jednorazowa inwestycja, ale jej efekty są najbardziej długotrwałe.


A Ty, jak generujesz leady sprzedażowe dla swojej firmy?

Dodaj komentarz