Zakładanie i konfiguracja konta Google Tag Manager dla PrestaShop
Zakładanie i konfiguracja konta Google Tag Manager dla PrestaShop to kluczowy krok w optymalizacji działań marketingowych i analitycznych Twojego e-sklepu. Oto szczegółowy przewodnik, jak tego dokonać.
- Utwórz konto w Google Tag Manager
- Dodaj kody Google Tag Manager do PrestaShop
- Otrzymasz dwa fragmenty kodu. Pierwszy z nich musi zostać wstawiony do sekcji <head>, a drugi – do sekcji <body> Twojej strony.
- Aby dokonać tej zmiany, zaloguj się na serwer FTP Twojego sklepu PrestaShop i przejdź do katalogu
/themes/classic/templates/_partials/
(jeśli używasz innego szablonu, jego struktura może się różnić). - Otwórz plik
head.tpl
i wstaw pierwszy kod Google Tag Managera zaraz przed zamknięciem sekcji </head>. Pamiętaj o otoczeniu kodu tagami {literal} i {/literal}, aby uniknąć błędów. - Następnie, otwórz plik
footer.tpl
i wstaw drugi kod Google Tag Managera przed zamknięciem sekcji </body>. Również tu użyj tagów {literal} i {/literal}. - Wyczyść pamięć podręczną PrestaShop
- Dodaj tagi i kody analityczne
Na początku, odwiedź stronę tagmanager.google.com i zaloguj się na swoje konto Google. Kliknij przycisk „Utwórz konto”, a następnie wypełnij formularz swoimi danymi. Wybierz odpowiedni kraj i nadaj nazwę swojemu kontenerowi, najlepiej wpisując adres swojej witryny.
Aby wdrożone zmiany były widoczne, konieczne jest wyczyszczenie pamięci podręcznej. Przejdź do panelu administracyjnego PrestaShop i w sekcji „Zaawansowane > Wydajność” kliknij „Wyczyść cache”.
Teraz możesz zacząć dodawać tagi Google Tag Manager, konfigurując je według swoich potrzeb. Dzięki temu narzędziu możesz monitorować kluczowe wskaźniki marketingowe i analityczne, poprawiając wydajność i optymalizując konwersje w swoim sklepie PrestaShop.
O autorze | Specjalista SEO: Mateusz Kozłowski
Mateusz Kozłowski, SEO Freelancer / Specjalista SEO z pasją związany z marketingiem internetowym (w tym z pozycjonowaniem strony) od 2005 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując z różnej wielkości klientami, od startupów po duże korporacje. Pozycjonował i pozycjonuje projekty polskie jak i zagraniczne. W 2011 roku założył własną firmę, pomagając firmom zwiększać widoczność w internecie. Pasjonat sztucznej inteligencji (AI), tworzy oprogramowanie wykorzystujące API OpenAI. Na blogu dzieli się wiedzą i praktycznymi poradami z zakresu SEO oraz AI.