W poprzednich częściach artykułu przywołałem część wybranych czynników rankingowych dotyczących domeny, strony internetowej, linków, interakcji z użytkownikiem i zasad specjalnych Google, dzięki, którym pozycjonowanie stron internetowych może być znacznie łatwiejsze, a przede wszystkim skuteczniejsze. Poniżej przedstawię czynniki społecznościowe, czynniki związane z reklamą marki i spamem na stronie, które oczywiście również mają wpływ na pozycjonowanie stron www.
Czynniki społecznościowe
Liczba Tweetów
Okazuje się, że istnieje silne powiązanie pomiędzy ilością Tweetów a pozycją w rankingu Google. Badania i analizy można znaleźć TU. Trudno jednoznacznie ocenić wiarygodność badania, choć oczywiście nie przekreślam jego wyników.
Wzmianki na Facebooku o stronie
Wzmianki na Facebooku są jak linki zwrotne. Maja więc moc. Więcej na ten temat TU.
Polubienia na Google+
Wprawdzie oficjalnie Google twierdzi, że aktywność na Google+ nie ma znaczenia dla wyników wyszukiwania. Jednak trudno uwierzyć w fakt, że Google ignorowałoby wiadomości pochodzące z portalu społecznościowego przez siebie stworzonego.
Autorytet użytkowników Twittera, Facebooka Google+
Bez względu na portal społecznościowy, duże znaczenie ma to, kto lubi stronę i kto ją poleca. Osoby z zaufanym kontem, które są obecne na danym portalu od dawna, gwarantują większą siłę. Osobiście nie testowałem tego rozwiązania.
Czynniki związane z reklamą marki
Zakotwiczenie nazwy marki
Nazwa marki jako anchor tekst to dobry pomysł. Jest to rozwiązanie proste, lecz dające sygnał jakościowy.
Wyszukiwania konkretnej marki
Jeżeli użytkownicy wchodzą na Twoją stronę po wpisaniu nazwy marki, to znaczy, ze jesteś rozpoznawany i godny polecenia przez Google. Ale oczywiście na to trzeba sobie wcześniej zapracować!
Strony społecznościowe marki
Wiele dobrych firm dba o to, aby być widocznymi w mediach społecznościowych. Profile na Facebooku, Google+, Twitterze, czy LinkedIn są najpopularniejsze i warto zakładać na nich konta, gdzie będą pojawiały się aktualizacje i aktualności. Google może brać to pod uwagę, oceniając Twoją markę.
Konta pracowników na LinkedIn
Jeżeli pracownik danej firmy publikuje informacje, że jest jej pracownikiem, a dodatkowo jest to użytkownik zaangażowany, jest to potencjalny sygnał dla Google o jakości firmy.
Czynniki związane ze spamem na stronie
Kary spowodowane algorytmami, np. kara od Pandy
Każda kara, np. za słaba jakość tekstów, skutkuje słabszą widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron internetowych to m.in. duża dbałość o teksty i o linki (spowodowana wprowadzaniem nowych algorytmów Google)– nie wolno tego zaniedbywać!
Linki pochodzące z nieodpowiednich stron
Jeżeli linki pochodzą ze stron, które nie są pochwalane przez Google, np. spamerskich stron, stron erotycznych, lichwiarskich, może to obniżyć pozycje strony.
Maskowanie przekierowań
Nie wolno tego robić i jeśli zostanie to ujawnione, możesz być pewny, że zostaniesz ukarany. Najczęściej karą jest filtr.
Ograniczona ilość reklam
Na stronie nie powinno być zbyt wielu reklam, zwłaszcza nachalnych z pojawiającymi się wiąż okienkami. Takie strony tracą w rankingu Google.
Automatycznie generowane treści
Automatycznie generowane treści mogą być powodem nałożeniem filtru, a nawet banem strony.
Nie przedstawiłem wszystkich czynników, które mogą wpływać na ranking w wyszukiwarce Google, a przez to pozytywnie działać na pozycjonowanie stron internetowych. Jest ich znacznie więcej (ponad 200), ja jednak wybrałem te, które wg mnie mają największe znaczenie. Mam nadzieję, że będą pomocne!
Artykuł stworzony na podstawie: https://backlinko.com/google-ranking-factors
O autorze | Specjalista SEO: Mateusz Kozłowski
Mateusz Kozłowski, SEO Freelancer / Specjalista SEO z pasją związany z marketingiem internetowym (w tym z pozycjonowaniem strony) od 2005 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując z różnej wielkości klientami, od startupów po duże korporacje. Pozycjonował i pozycjonuje projekty polskie jak i zagraniczne. W 2011 roku założył własną firmę, pomagając firmom zwiększać widoczność w internecie. Pasjonat sztucznej inteligencji (AI), tworzy oprogramowanie wykorzystujące API OpenAI. Na blogu dzieli się wiedzą i praktycznymi poradami z zakresu SEO oraz AI.