Lead Ads, czyli „Pozyskiwanie Kontaktów” to okazja na tanie i skuteczne generowanie leadów na Facebooku. Zyskają na niej zarówno biznesy B2C, jak i B2B. Jak ustawić taką reklamę, ile ona kosztuje i do czego ją wykorzystać? Zobacz.
Lead Ads na Facebooku, a tradycyjna strona lądowania
Wielu marketerów decyduje się na stworzenie landing page z formularzem, a następnie kierowania do niej użytkowników Facebooka poprzez reklamy z celem „Ruch”. Generowanie leadów na Facebooku korzystając z celu „Pozyskiwanie Kontaktów”, może się jednak okazać lepszym wyborem. Dlaczego?
- Polega na wyświetlaniu internautom gotowego formularza, bez przenoszenia na inną stronę. Dodatkowo autouzupełnia niektóre pola. Dzięki temu zostawienie kontaktu staje się dużo szybsze, znika też ryzyko pomyłki we wpisywanych danych.
- Jest tańsza, bo wykorzystuje gotowe formularze Facebooka i nie wymaga projektowania nowej strony WWW. Niweluje też sytuację, w której tracisz potencjalnych klientów przez brak responsywności lub niedopracowany UX zakładki.
- To wszystko sprawia, że za o wiele mniejsze pieniądze możesz zebrać większą bazę kontaktów niż w przypadku landing page. Oczywiście, to rozwiązanie nie zawsze okazuje się skuteczniejsze, jednak statystycznie charakteryzuje się większą konwersją od tego pierwszego.
Do czego wykorzystać generowanie leadów na Facebooku?
Tak naprawdę, do wszystkiego, czego potrzebujesz. Możesz na przykład:
- zachęcić do zapisu do newslettera,
- „rozdawać” lead magnety,
- proponować zniżki i kupony,
- zapisywać na szkolenia i webinary,
- umawiać się na rozmowy lub spotkania.
Możliwości są niemal nieograniczone. Korzystaj w nich na różne sposoby i sprawdź, które sprawdzą się u Ciebie najlepiej.
Generowanie leadów na Facebooku krok po kroku
Aby rozpocząć kampanię z celem „Pozyskiwanie kontaktów”:
- Otwórz Managera Reklam i zacznij tworzyć reklamę w ten sam sposób, co wszystkie inne.
- Spośród listy celów wybierz „Pozyskiwanie kontaktów”, a w ustawieniach reklamy zmień język formularza na polski.
- Zdecyduj, jak skomplikowany ma być Twój formularz. Zasada jest prosta: im szybszy proces, tym więcej, ale często niewartościowych leadów, a im dłuższy, tym mniej, ale bardziej zaangażowanych odbiorców. Możesz wybierać spośród pól do wypełnienia proponowanych przez Facebooka lub dodawać swoje własne propozycje. Masz też możliwość włączenia lub wyłączenia ekranu powitalnego.
- Dodaj politykę prywatności. To punkt obowiązkowy, więc zadbaj o to, żeby była poprawna.
- Wybierz grupę docelową kampanii. Facebook pozwala na bardzo szczegółowe wyróżnienie odbiorców, np. poprzez wybranie ich lokalizacji, wieku czy zainteresowań.
- Stwórz okno z podziękowaniami, do którego możesz dodać również link do lead magnetu. Dobrą praktyką jest informowanie w nim, kiedy i w jaki sposób odezwiesz się do nowego kontaktu.
- Ustal budżet i harmonogram reklamy oraz zdecyduj, czy ma się wyświetlać tylko na telefonach, na laptopach, czy na wszystkich urządzeniach. Nie zapominaj, że możesz ją pokazać również na Instagramie.
To wszystko. Twoja reklama może już generować nowe leady!
WSKAZÓWKA: Jeżeli nie chcesz, żeby Twoja reklama docierała do Twoich obecnych klientów, stwórz grupę niestandardową z ich adresami i wyklucz ją z odbiorców kampanii.
Jak pobrać leady z Facebooka?
Jeśli reklama została odpowiednio zaprojektowana, na Twoim koncie na Facebooku zaczną zbierać się pozostawione kontakty. Możesz je pobrać na 3 sposoby:
- Integrując konto na Facebooku ze swoim systemem CRM,
- Przenosząc je ręcznie (z sekcji „Narzędzia do publikowania” → „Biblioteka formularzy” → „Pobierz”),
- Otwierając Managera Reklam i wybierając daną kampanię.
Ile kosztuje generowanie leadów na Facebooku?
Jeśli tworzyłeś już kiedyś reklamy, wiesz, że nie da się określić, ile należy wydać, żeby osiągnąć maksymalne efekty. Zależy to przede wszystkim od branży, ale też od tego, jak została zaprojektowana dana kampania.
Na pewno koszty są niższe niż w przypadku stworzenia strony lądowania, często okazują się też tańsze od prowadzenia reklamy z innymi celami. Bywają kampanie o koszcie pozyskania leada na poziomie kilkunastu groszy, ale są też takie, które przekraczają dwucyfrowe liczby. Zazwyczaj jednak średni koszt to kilka złotych, czyli bardzo korzystna cena.
Generowanie leadów na Facebooku – 3 rady
Zanim stworzysz nową reklamę, pamiętaj jeszcze o kilku rzeczach:
1. Ten typ reklamy spokojnie możesz projektować „na raty”. Facebook pozwala na zapisanie formularza i dokończenie go później.
2. Dokładnie przemyśl swoją strategię. Wbrew pozorom, gromadzenie kontaktów e-mailowych nie jest zawsze najlepszą opcją. Zastanów się, czy nie potrzebujesz raczej numerów telefonów lub jeszcze innych danych.
3. Już na samym początku ustaw typ formularza jako „otwarty”. Dzięki temu będziesz mógł zupełnie za darmo opublikować go na swoim fanpage’u.
Gotowy do stworzenia nowej kampanii na Facebooku? Daj znać w komentarzu, jak Ci poszło!
O autorze | Specjalista SEO: Mateusz Kozłowski
Mateusz Kozłowski, SEO Freelancer / Specjalista SEO z pasją związany z marketingiem internetowym (w tym z pozycjonowaniem strony) od 2005 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując z różnej wielkości klientami, od startupów po duże korporacje. Pozycjonował i pozycjonuje projekty polskie jak i zagraniczne. W 2011 roku założył własną firmę, pomagając firmom zwiększać widoczność w internecie. Pasjonat sztucznej inteligencji (AI), tworzy oprogramowanie wykorzystujące API OpenAI. Na blogu dzieli się wiedzą i praktycznymi poradami z zakresu SEO oraz AI.