
Remarketing to szansa na interakcję z osobami, które nie zdecydowały się na zakup Twoich produktów, przy niskiej inwestycji i nieskomplikowanej obsłudze. Zaoferowanie go sprzedawcom przez największe platformy zatrząsnęło internetem i znacznie zmieniło sprzedaż on-line. Czym jest i jak działa remarketing?
Remarketing – co to jest?
Wyobraź sobie, że w poszukiwaniu butów sportowych wchodzisz na stronę internetową pewnej firmy. Jesteś zmęczony, więc sprawdzasz tylko jeden model, zamykasz komputer i zapominasz o tym portalu. Niedługo później, podczas przeglądania internetu, trafiasz na reklamę tej samej witryny, z promocją, której nie zauważyłeś – idealne buty na przecenie. W końcu znalazłeś coś dla siebie!
To był właśnie remarketing – docieranie do internautów, którzy weszli na daną stronę, ale nie wykonali konwersji (np. nic nie kupili). Spotykasz się z nim na co dzień, bo reklamy generowane w takich kampaniach docierają aż do 92% użytkowników internetu. Możliwość wypuszczenia reklam remarketingowych dają najwięksi giganci – Facebook i Google. Ich zalety to przede wszystkim:
- docieranie tylko do osób zainteresowanych Twoimi usługami,
- większa skuteczność i oszczędność pieniędzy,
- możliwość tworzenia przekazów dopasowanych do potrzeb użytkowników.
Remarketing dynamiczny, a statyczny
Jeśli spróbujesz zagłębić się w temat remarketingu, zaczniesz docierać do jego coraz to bardziej specyficznych rodzajów. Najważniejszym podziałem jest jednak ten na remarketing dynamiczny i statyczny. Czym się od siebie różnią?
– Remarketing statyczny (standardowy)
Pozwala na stworzenie jednej lub kilku reklam, które będą się wyświetlały wszystkim, którzy odwiedzili Twoją stronę.
Oczywiście, możesz przygotować osobne banery dla różnych grup, np. jeden dla osób szukających wózków dziecięcych, a drugi dla tych, którzy chcą kupić zabawkę dla pięciolatka. To, co stworzysz, wyświetli się im w niezmienionej formie. Remarketing statyczny jest kierowany do stron biznesowych i małych sklepów on-line.
– Remarketing dynamiczny
To wyjście naprzeciw bardziej wymagającym przedsiębiorcom. Kampanie remarketingu dynamicznego wyświetlają się w różnej formie, w zależności od tego, co dana osoba robiła na stronie.
W standardowej opcji wszystkim, którzy szukali wózka dla dziecka, wyświetli się jedna, przygotowana przez Ciebie reklama. W tym przypadku będzie się ona zmieniała i dopasowywała do preferencji danego użytkownika. Jednemu zastanie zaproponowany najtańszy, a innemu luksusowy produkt. Ze względu na konieczność dodania poszczególnych pozycji do kampanii, ta opcja przyda się tylko sklepom internetowym.
Możesz się też spotkać z innymi określeniami, które są stosowane zarówno przy remarketingu dynamicznym, jak i statycznym:
– Remarketing mobilny
Reklamy wyświetlają się w aplikacjach mobilnych.
– Remarketing video
Banery trafiają do użytkowników, którzy obejrzeli wcześniej materiały Twojej firmy na YouTube.

Jak uruchomić kampanię remarketingową?
1. Zainstaluj na stronie skrypt, który zapisze „ciasteczko” u internautów odwiedzających stronę. To dzięki niemu ich działania będą śledzone.
2. Zaloguj się na swoje konto Google Ads, stwórz nową kampanię o typie „sieć reklamowa” i przejdź do najważniejszego etapu, czyli ustawień:
– lokalizacji,
– budżetu,
– strategii
…i innych.
Jeżeli planujesz kampanię na Facebooku, pierwszym krokiem będzie zainstalowanie Pixela na stronie, a następnie dostosowanie ustawień podobnych do tych w Google Ads.
Na tym etapie ustal też, jaki jest cel Twojej kampanii remarketingowej.
3. Stwórz listy odbiorców danej reklamy. Mogą to być np. osoby, które:
- zdecydowały się na zakup,
- przeglądały konkretną podstronę witryny,
- zrezygnowały z zakupów mimo zapełnienia koszyka.
WSKAZÓWKA: Jeżeli chcesz, żeby Twoja kampania remarketingowa była jak najskuteczniejsza, stwórz grupy odbiorców składające się z kilku kryteriów. Na przykład osoby, które weszły na stronę ORAZ przeglądały ją przynajmniej 10 sekund. Dzięki temu unikniesz wysyłania reklam do przypadkowych internautów.
Ile kosztuje remarketing?
Wszystko zależy od tego, czy potrafisz przeprowadzić kampanię samodzielnie – w takim przypadku możesz ją uruchomić za darmo. Co więcej, koszty jej prowadzenia są znacznie niższe od zwykłych kampanii marketingowych.
Jeżeli chcesz zyskać na remarketingu jak najwięcej, pomyśl nad zatrudnieniem grafika, który stworzy profesjonalne banery lub agencji/freelancera, którzy zajmą się kampanią od początku do końca. Twoja inwestycja wzrośnie, ale zarobki również.
Uważasz, że remarketing jest czymś koniecznym, żeby skutecznie reklamować się w internecie?