Pozycjonowanie stron – dlaczego nie mam wyników? 5 najczęstszych przypadków. Cz. 1

Pozycjonowanie stron – dlaczego nie mam wyników?

Pozycjonowanie umożliwia stronie www znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Niestety, nie wszystkie pozycjonowane strony osiągają sukces. Dlaczego? Powodów może być bardzo dużo. Dziś przedstawię kilka z nich. Jesteś ciekawe, dlaczego Twoje pozycjonowanie nie przynosi rezultatów? Zapraszam do lektury!

Pozycjonowanie stron – błąd 1: brak optymalizacji strony

Jednym z najczęściej popełnianych błędów pozycjonowania jest brak odpowiedniej optymalizacji strony. Aby pozycjonowanie strony mogło być skuteczne, konieczne jest jej właściwe przygotowanie. Jeżeli tego nie zrobimy, wiele podjętych działań okaże się absolutnie nieskutecznych (chociażby pozyskiwanie wartościowych linków). Optymalizacja struktury witryny internetowej polega m.in. na:

  • optymalizacji kodu, obrazu i plików w celu poprawienia szybkości ładowania się strony,
  • wykorzystywanie przyjaznych adresów URL,
  • wykorzystywaniu metatagów,
  • uwzględnieniu hierarchii  nagłówków, aby ułatwić robotom Google’a indeksowanie strony. [

Pozycjonowanie stron – błąd 2: zbyt duże zagęszczenie jednej frazy lub/i nieodpowiedni dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe są ważne i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. To dzięki nim algorytmy Google wiedzą, jakie treści znajdują się na stronie i dopasowują je do zapytań kierowanych przez użytkowników wyszukiwarki. Aby pozycjonowanie strony mogło być skuteczne, zagęszczenie jednej frazy nie może być zbyt duże, gdyż roboty Google’a uznają to za spam. Jednocześnie, jeżeli słów kluczowych będzie zbyt mało – nic nie wskórają.

Jednak to nie wszystko. Ważny jest również odpowiedni dobór słów kluczowych. Wyobraź sobie, że jesteś użytkownikiem poszukującym okularów sportowych. Po wpisaniu tej frazy wchodzisz na jedną z zasugerowanych stron znajdujących się na liście wyników i widzisz… Zabawki dla dzieci. Czujesz się zirytowany? Dobierając słowa kluczowe, należy bardzo rzetelnie dopasować je do świadczonych przez nas usług i oferowanych produktów. Dokładna analiza słów kluczowych jest niezwykle ważną składową procesu skutecznego pozycjonowania.

typy słów kluczowych

Narzędzia, z których możesz korzystać podczas planowania słów kluczowych

  • GoogleAdWords Planer Słów Kluczowych
  • KeywordTool
  • Ahrefs
  • Sugestie wyszukiwarki Google

Pozycjonowanie stron – błąd 3: niewłaściwe linkowanie

Jednym z istotnych działań SEO jest pozyskiwanie wartościowych linków. Niestety, jednym z błędów w pozycjonowaniu jest wykorzystywanie wzajemnej wymiany linków – jeżeli opieramy się wyłącznie na tej strategii, roboty Google’a bardzo szybko to wyłapią i…. sam doskonale wiesz. Pozycjonowanie dziś to kreatywny link building. Skąd pozyskiwać linki? Do wyboru mamy artykuły sponsorowane, fora internetowe, blogi, presell pages (tu konieczne są umiejętności w doborze tylko naprawdę najlepszych źródeł, ponieważ graniczy to z tzw. Black Hat), a także liczne portale social media. Zróżnicowanie linkowania to naprawdę dobra strategia!

Schematyczności linkowania powiedź nie!

schematyczność linkowania

Zastanawiasz się dlaczego nie masz wyników pozycjonowania? Być może popełniłeś któryś z powyższych błędów? Jeżeli jednak nie, a pozycjonowanie dalej nie jest tak dobre, jak być powinno, zachęcamy do przeczytania 2 części artykułu, w której przybliżymy inne, często pojawiające się błędy pozycjonowania.


O autorze: Mateusz Kozłowski

Mateusz Kozłowski Z pasją zanurzony w świat marketingu internetowego, Mateusz Kozłowski jest ekspertem SEO, rozpoczynającym swoją przygodę z SEO już w 2005 r., gdy mało kto kojarzył pojęcie „pozycjonowania” w Polsce.

Studiował na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Warszawie.

Jeszcze na studiach Mateusz rozpoczął swoją karierę jako specjalista SEO w renomowanej agencji marketingowej w Warszawie. Przez lata pracy zdobył cenne doświadczenie, pracując z różnorodnymi klientami – od małych startupów po duże międzynarodowe korporacje. Jego umiejętności obejmują zarówno SEO techniczne, jak i kreatywne aspekty optymalizacji stron.

W 2011 roku Mateusz postanowił rozpocząć własną działalność w zakresie SEO. Dzięki głębokiej wiedzy teoretycznej oraz praktycznemu doświadczeniu, pomógł wielu firmom zwiększyć ich widoczność w internecie i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Mateusz jest także aktywnym uczestnikiem konferencji branżowych.

Na swoim blogu, Mateusz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując czytelnikom praktyczne porady, analizy trendów w SEO oraz strategie, które pomogą im osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie pozycjonowania stron internetowych.